Plzeň, 10. ledna 2013 Rozhodnutí o doporučené variantě Seminář pro zastupitele Strategická studie způsobů provozování a správy VaK města Plzně na období.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PPP a klasická veřejná zakázka
Advertisements

Ústí nad Labem Dosažení potřebné kapacity justičních institucí
LEASING z pohledu daně z příjmu
Finalizace akvizičního procesu
STUDIE PROVEDITELNOSTI
Výroční konference ROP Střední Morava Využití nového modelu administrace pro přípravu projektových záměrů z ROP Střední Morava OlomoucZlín
Program rozvoje města Železný Brod 1. JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY ZDŮVODNĚNÍ ● FUNKCE ● ČINNOST ÚLOHA ČLENŮ ● HARMONOGRAM
Etická výchova a Finanční gramotnost
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Výroční konference ROP Střední Morava Využití nového modelu administrace pro přípravu projektových záměrů z ROP Střední Morava OlomoucZlín
Michal Pluta Česká spořitelna, a.s. IX / 2008
3. Životní cyklus a procesy projektu
JJ Mois Année IX. Celostátní finanční konference “Finance pro města a obce z evropských fondů v letech “ IX. Celostátní finanční konference.
Semestrální práce z předmětu Projektový management
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Vodohospodářská zařízení Šumperk, a.s.
Vodohospodářská zařízení Šumperk, a.s.
1 Zajištěné investice - jistota má svoji cenu Dámský investiční klub Petr Valenta ředitel odboru řízení produktů finančních trhů ČS.
Public Private Partnership Spojení veřejného a soukromého sektoru ve vodárenství.
Jindřichohradecké místní dráhy, a.s. Dvacet let působení v regionu Tak trochu jiná dráha.
DMVS Zpracoval: Ing. Ivan Ivanov 1 Typové projekty DMVS -Účelová katastrální mapa realizace 2011, investice cca 9 mil. -Nástroje pro tvorbu a údržbu ÚAP.
 banka byla založena v lednu roku 1990  tehdy se jednalo o státní peněžní ústav, který byl 5. března 1992 transformován na akciovou společnost  v červenci.
Jak předcházet finančním problémům Odbor: Finanční a strategické služby 2011.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Grantové programy Odboru školství, mládeže a sportu KrÚ pro rok 2008: Sportoviště 2008 Jednorázové akce 2008.
Střednědobé hodnocení Operačního programu Rybářství Ing. Kateřina Krylová.
Seminář k ukončování projektů Fondu soudržnosti 19. března 2008 Dokladování udržitelnosti projektů v Závěrečných zprávách Fond soudržnosti sektor životního.
 ELEKTRONICKÁ ŽÁDOST ELZA Speciální verze pro 2. kolo výzvy → ke stažení na webových stránkách Plzeňského kraje.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Dlouhodobé financování podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
2. Životní cyklus a procesy projektu
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb a podmínky podpory nově vznikajících sociálních.
1 Národní rozvojový program mobility pro všechny 7. dubna 2016 Oddělení investic MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7,
POPTÁVKOVÉ ŘÍZENÍ NA VSTUP STRATEGICKÉHO PARTNERA DO SPOLEČNOSTI VAK HRADEC KRÁLOVÉ, A. S. Informace pro jednání rady města Hradec Králové.
ČEZ Energetické služby, s.r.o.. 2 Proč s námi spolupracovat?  pomáháme Vám snižovat energetickou náročnost Vašeho provozu  Vy se soustředíte se na Vaši.
Vodní hospodářství (2014–2016) Aleš Kendík náměstek pro řízení sekce vodního hospodářství
 projektová dokumentace pro územní řízení 2009  žádost o vydání územního rozhodnutí září 2010  vydání územního rozhodnutí srpen 2011  nabytí právní.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM (IROP) - možnost získání FINANČNÍ PODPORY pro pořízení územně plánovacích dokumentů - alokace 46 mil. EUR 1.
 Významný pokles počtu žáků na základních školách  Dlouhodobější demografické trendy  Zvýšené nároky na rozpočet města při financování provozu škol.
zelená linka: Provozování vodohospodářské infrastruktury – Podmínky přílohy č. 6 OPŽP.
MěÚ Tišnov nám. Míru 346, Tišnov Sál Městského kulturního střediska, Tišnov Technologické centrum ORP Tišnov Jiří Dospíšil, vedoucí OSVV Ing. Dušan.
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Ministerstvo životního prostředí.
Prodej bytů v MČ Brno-Kohoutovice Axmanova Chopinova 5 Jírovcova 8 – Pavlovská 7 – Pavlovská 13 – Voříškova
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Přerov Podmínky pro dopracování projektu (problémy, rizika)
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Operační program Výzkum a vývoj pro inovace. Veřejná podpora - příjemce Hlavní činností je VaV, výuka, TT Zisk je zpětně reinvestován do hl.činnosti Oddělení.
IPRM Kladno-Kročehlavy Aktuální stav realizace IPRM
FN JESSICA v IOP Nástroj finančního inženýrství JESSICA Zvolená implementační struktura Řídící orgán IOP Holdingový fond – SFRB - instituce.
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
Provozování vodohospodářské infrastruktury
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-17 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Schválením žádosti projekt nekončí ……
3. kolo Programu rozvoje venkova 2014 – 2020
Provoz a ekonomika vodovodů a kanalizací malých měst a obcí
Komentáře Grant Thornton k dokumentu „Ekonomická analýza samostatného provozování VH infrastruktury VaK Zlín“, autor Pavel Sekula Pavel Válek Partner T +420.
Seminář MZe pro vodoprávní úřady Skalský Dvůr, 19. –
Obhajoba diplomové práce
Projekt „CzechELib" – informace od realizátora IPs
Novela vyhlášky č. 428/2001 Sb..
Dotace obcím na zpracování územních plánů pro rok 2017
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Modelace úvěru BD Vánek
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

Plzeň, 10. ledna 2013 Rozhodnutí o doporučené variantě Seminář pro zastupitele Strategická studie způsobů provozování a správy VaK města Plzně na období

Stručná historie (proč?) Od roku 2005 získáno cca 1,7 mld. Kč evropských dotací na projekty do VaK města Plzně (cca 70 % z IN) –Podána další žádost na projekt „Úpravna vody“ s předpokladem dotace 714 mil. Kč Podmínkou dotací byla změna provozní smlouvy (zkrácení, výkonové ukazatele, sankce, stanovení ceny dle finančního modelu) = nutná dohoda obou smluvních stran Veolia (98,3% akcionář Vodárny Plzeň) nesouhlasila se zkrácením smlouvy a zavedením výpočtu přiměřeného zisku dle FM Splnění dotačních podmínek realizováno dohodou o odkupu akcií Veolia k (cca 711 mil. Kč) Od město Plzeň 100% vlastníkem společnosti Vodárna Plzeň, a.s.

Současný model provozování (2012) Provozovatel (Vodárna Plzeň) OdběrateléMěsto Plzeň Vlastnictví VaK Zajištění financování Správa VaK Oprava a údržba VaK Provozní smlouva (do 2017) Odběratelské smlouvy V a S (73,20 Kč/m 3 bez DPH) Nájemné (402,6 mil. Kč) Přenos rizik Město PlzeňProvozovatel Veolia 98,3 % Plzeň 1,7 %

Stav VH infrastruktury v roce 2016 Z evropských peněz realizovány investice (včetně spolufinancování města) za více než 3,5 mld. Kč (nejvíce v ČR)!!! Došlo k zásadním rekonstrukcím ČOV a Úpravny vody, klíčových kanalizačních přivaděčů, vodojemů a retenčních stanic Vodárenský systém je samofinancovatelný při nárůstu V+S pouze o inflaci Cena pro vodné a stočné (v cenách 2012) nepřesáhne 80 Kč bez DPH Vodárenský systém generuje cca 433 mil. Kč na obnovu a rozvoj + cca 30 mil. Kč (zisk provozní společnosti) Město dle svého rozhodnutí buď Vodárnu Plzeň, a.s. : a) Prodává a provozování realizuje nájmem své VH infrastruktury novému vlastníkovi nebo b)Ponechá a provozování společnosti realizuje svoji provozní společností do které vloží část svého infrastrukturního VH majetku

Vývoj ceny vody do roku 2015

Realizace Studie Projekt zahájen v listopadu 2010 (realizace již 2 roky!) Projektový tým (cca 15 členů) –Zpracovatel Studie (Mott MacDonald + subdodavatel MT Legal), Útvar koordinace evropských projektů, Odbor správy infrastruktury, ekonomický úřad MP, Vodárna Plzeň, a.s., právníci města) –Vytvořena pracovní skupina zastupitelů města Plzeň = PS ZMP (průběžně informována formou seminářů a prezentací) –Pravidelné řídící výbory (pořizovány zápisy) + zváni členi PS ZMP Průběžné informování vedení města o postupu realizace projektu (semináře, prezentace, individuální konzultace apod.) Studie realizována ve 3 etapách a 2 milnících

Etapizace a časový harmonogram Studie ETAPA I –Strategické cíle, identifikace variant, vyhodnocení rizik, metodika hodnocení –Výstup odevzdán 2/2011 → jednohlasně schválen zastupitelstvem 6/2011 (M1) ETAPA II –Ekonomické hodnocení, multikriteriální hodnocení, revize proveditelnosti doporučené varianty –Strategické cíle, identifikace variant, vyhodnocení rizik, metodika hodnocení –Prezentace výstupů pracovní skupině zastupitelů MP 24. ledna 2012 –Výstup odevzdán 2/2012 –V průběhu 9 – 10/2012 dopracováno posouzení daňových dopadů doporučených variant –Milník ETAPY II = Rozhodnutí zastupitelstva o doporučené variantě 13/2012 (M2) ETAPA III –Dopracovaní schválené varianty (Koncesní projekt = Oddílný model versus Detailní harmonogram realizace = Smíšený model) do 3 měsíců

Výsledné pořadí Variant Konečné srovnání variant na základě komplexního hodnocení (s využitím podpůrného nástroje v podobě MKA a při aplikaci středního scénáře rizik)

Popis doporučených Variant správy a provozování VH infrastruktury města Plzně po roce 2016

Varianta OM4 - Oddílný model provozování s odkupem 100% akcií VP, a.s. Realizace koncesního řízení na 10-letou smlouvu o provozování Součástí koncesního řízení je odkup 100% akcií VP, a.s. Splacení úvěru města za odkup akcií od Veolie je hrazen cenou za prodej VP, a.s. + „předplaceným nájmem“ od vybraného provozovatele VH majetek zůstává ve vlastnictví města Město je odpovědné za investice (obnova a rozvoj) VH majetku Vybraný provozovatel platí po dobu trvání smlouvy smluvní nájemné Město primárně kontroluje dodržování smluvních vztahů v rámci uzavřené provozní smlouvy = „SOUČASNÝ MODEL PROVOZOVÁNÍ“

Varianta SM1 – Smíšený model provozování = „Kombinovaný model provozování“ Město si ponechává VP, a.s. jako její 100% akcionář a provozuje veškerý VH majetek Do společnosti vkládá „nedotovaný“ VH majetek navýšením základního mění společnosti + část VH majetku prodává (711 mil. Kč) – převedení závazků Majetek pořízený dotací v rámci funkčních celků si město ponechává a pronajímá ho VP, a.s. za smluvní nájemné na 10 let → následně i tento majetek vkládá do VP,a.s. Investice a obnovu realizuje smíšená provozní společnost Zdroje na obnovu a rozvoj jsou realizovány: (a) odpisy vloženého majetku, (b) nájmem z ponechané infrastruktury Město své náklady spojené VH infrastrukturou hradí z nájemného od VP, a.s. + dividend (jako 100% akcionář společnosti) Splacení úvěru města za odkup akcií od Veolie je řešeno úvěrovým zatížením VP, a.s. za prodej části VH majetku města Plzně (v částce 711 mil. Kč)

Ing. Petr Šmídek Telefon: Ing. Pavel Válek Grant Thortnton Advisory, s.r.o. Telefon: