Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vnitřní stavba Země Pevné těleso Země se skládá: 1) Zemské jádro
Advertisements

13.1 Pedosféra Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Autor: Mgr. Lenka Hrdá Pedosféra.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_ 09 PRVKY.
Krajinné sféry Země. Vnější vlivy nazýváme jako: EXOGENNÍ ENDOGENNÍ.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Litosféra II – horotvorná a sopečná činnost Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Stavba Země.
Stavba Země ZEMSKÁ KŮRA sahá do hloubek asi 40 km (pouze tenká slupka) Dělíme na: a)Pevninská kůra - tvoří pevninu a její okraje zatopené mořem.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Atmosféra Použité zdroje a materiály.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY Téma: OBILNINY
VZNIK A VÝVOJ VESMÍRU.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LIDSKÉ TĚLO
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LIDSKÉ TĚLO
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
Země ve vesmíru Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se vznikem a stavbou Země a jejím postavením ve Sluneční.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
STAVBA ZEMĚ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Přírodní katastrofy AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Saturn Sluneční soustava Název školy
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
Neživá příroda vzduch a voda.
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Země a život, vývoj života
Přírodní složky a oblasti Země
8. Litosféra Zemská kůra.
VY_32_INOVACE_ZE6-15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VYVŘELÉ (MAGMATICKÉ) HORNINY
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Neživá příroda - vzduch
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_06
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
VNITŘNÍ STAVBA ZEMĚ.
Stavba Země geosféry.
Transkript prezentace:

Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA Téma: VNITŘNÍ STAVBA ZEMĚ Ročník: 9. Autor: Mgr. Martina Kopecká

VNITŘNÍ STAVBA ZEMĚ Obr. 1:

Vnitřní stavba Země Diskontinuity = přechodné vrstvy, ztrácí se zde zemětřesné vlny Litosféra = horninový obal (zemská kůra + svrchní zemský plášť) Obr. 2:

Minerály, které jsou v jednotlivých vrstvách obsažené: zemská kůra (Si, Al, Mg) zemský plášť (Cr, Fe, Si, Mg) část pevná, část polotekutá zemské jádro (Ni, Fe) část žhavá, tekutá Obr. 3:

Popiš vnitřní stavbu Země: Obr. 4:

Obr.2: imgrefurl= 093&ei=E5IDUbCzCo3Iswa684CgCg&zoom=1&iact=hc&vpx=4&vpy=126&dur=4713&hovh=196&hovw=257&tx=112&ty=96&sig= &pag e=1&tbnh=139&tbnw=182&start=0&ndsp=63&ved=1t:429,r:0,s:0,i:82 Obr.3: mgrefurl= jadro.jpg&w=170&h=164&ei=UZoDUbWhIYGG4AS27ICwAw&zoom=1&iact=rc&dur=425&sig= &page=2&tbnh=131&tbnw=136&start=5 2&ndsp=62&ved=1t:429,r:62,s:0,i:274&tx=81&ty=58ty=58 Obr.4: mgrefurl= %25206%2520ro%25C4%258Dn%25C3%25ADk.ppt&docid=OoDMOM2e4dLb9M&imgurl= ed_siffror.jpg&w=796&h=833&ei=E5IDUbCzCo3Iswa684CgCg&zoom=1&iact=hc&vpx=1660&vpy=418&dur=46&hovh=230&hovw=219&tx=124&ty=152&sig= &page=1&tbnh=141&tbnw=137&start=0&ndsp=63&ved=1t:429,r:30,s:0,i:178vpy=418&dur=46&hovh=230&hovw=219&tx=124&ty=152&sig= &page=1&tbnh=141&tbnw=137&start=0&ndsp=63&ved=1t:429,r:30,s:0,i:178 Obr.1: ODKAZY: