DESETINNÁ ČÍSLA 13 Dělení desetinných čísel NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Advertisements

VY_32_INOVACE_M.5.19-Desetinná čísla-prezentace
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dělení desetinných čísel 3. část
Zlomky a desetinná čísla.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
12..
Dělení desetinným číslem
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
15..
VY_42_INOVACE_368_DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Dělitelnost přirozených čísel 6. ročník - Matematika
Téma: Násobení desetinných čísel
Dělení zlomků.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_566_PÍSEMNÉ_DĚLENÍ_JEDNOCI FERNÝM_DĚLITELEM.
16..
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Desetinná čísla – dělení
Podíl (dělení) mnohočlenů (dělení mnohočlenu mnohočlenem)
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Při násobení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u násobeného čísla o jedno místo doprava (číslo se zvětší) ,26 = ,
Při dělení desetinných čísel číslem 10 posuneme desetinnou čárku u děleného čísla o jedno místo doleva (číslo se zmenší). 14,26 :10 = ,
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 06 Dělení mnohočlenů MěSOŠ Klobouky u Brna.
Tiskárny, skener NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
JEHLAN 6 - Výpočet povrchu příklady s goniometrickou funkcí NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/
Klávesnice NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace.
Záznamová média NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2.
CELÁ ČÍSLA 10 - Slovní úlohy NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO.
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Obsah počítače NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace.
Myš, tablet, modem, UPS NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_506_PÍSEMNÉ NÁSOBENÍ Téma: PROCVIČOVÁNÍ PÍSEMNÉHO.
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice se zlomky podrobný postup na konkrétním příkladu.
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Fotoaparáty - ZRCADLOVKY
NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONY III/2 Inovace a zkvalitnění.
Zapojení PC NÁZEV ŠKOLY
NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONY III/2 Inovace a zkvalitnění.
- Výpočet povrchu tělesa
Písemné dělení jednociferným dělitelem
NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONY III/2 Inovace a zkvalitnění.
- Převod zlomků na desetinná čísla
- Opakování – přirozená čísla
Základní pojmy hardware, software NÁZEV ŠKOLY
Dělitelnost přirozených čísel
- Výpočet povrchu příklady
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Popis tělesa a výpočet povrchu
Dělení mnohočlenu mnohočlenem II.
KUŽEL 3 - Výpočet povrchu NÁZEV ŠKOLY
- Objem a povrch tělesa – rozšiřující příklady
JEHLAN 9 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
- Výpočet objemu tělesa
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
Dělení racionálních čísel
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
OPAKOVÁNÍ 2 - test znalostí NÁZEV ŠKOLY
KUŽEL 7 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
Částicové složení látek
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

DESETINNÁ ČÍSLA 13 Dělení desetinných čísel NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIV/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT NÁZEV MATERIÁLUDESETINNÁ ČÍSLA 13 ČÍSLO SADY2 ČÍSLO MATERIÁLUVY_42_INOVACE_25 AUTOR MATERIÁLUMgr. Michal Divíšek

Desetinná čísla dělíme stejně jako celá. Používáme však různé úpravy ! 5274 : 26 =, Posuneme u obou činitelů desetinnou čárku o tolik míst, abychom se jí u dělitele zcela zbavili ! 5274 : 26 = Vlastně vynásobíme vše číslem 10 !,, Nyní již pokračujeme v normálním dělení : 26 = ,, Zbytek je 0,016. Ale pozor! Musíme jej stanovit pro původní příklad! Posunuli jsme přeci vše o jedno místo. Tak u zbytku to provedeme také. Zbytek je proto 0,0016. Zkoušku provádíme s původním zadáním ! 202,84 2, ,,,

2148 : 0 35 = Posuneme u obou činitelů desetinnou čárku o tolik míst, abychom se jí u dělitele zcela zbavili ! Vlastně vynásobíme nyní vše číslem 100 !, Nyní již pokračujeme v normálním dělení. Jestliže není uvedeno v zadání, tak výsledek na dvě desetinná místa. Zbytek je 0,10. Posunuli jsme vše o dvě místa. Zbytek je proto 0,0010 = 0,001. Zkoušku provádíme s původním zadáním ! 6137,14 0, ,,, : 35 = Příklad : 35 = ,

Příklad 2 Vypočti na celky, urči zbytek, proveď zkoušku ! a) 30 : 0,7 = b) 256 : 1,8 = c) 955 : 2,3 = d) 5,24. 0,03 = 42 (zb. 0,6) 142 (zb. 0,4) 415 (zb. 0,5) 174 (zb. 0,02) Příklad 3 Vypočti na setiny, urči zbytek, proveď zkoušku ! a) 32,7 : 1,8 = b) 0,472 : 0,024 = c) 924,6 : 2,5 = d) 17,5 : 7,4 = e) 25,47 : 1,9 = 18,16 (zb. 0,012) 19,66 (zb. 0,00016) 369,84 (zb. 0) 2,36 (zb. 0,036) 13,40 (zb. 0,01)

Odkazy a uvedení autorů : 1) Obrázky, náčrty a schémata: Mgr. Michal Divíšek