NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BOTANIKA ROZMNOŽOVÁNÍ ROSTLIN
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.16 Anotace: Prezentace podle obrázků seznamuje se stavbou květu a květenství, vysvětluje mechanismus opylení, oplození. Vzdělávací.
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 2. Květy a plody.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Rozbor stavby květu VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Pozorování přírody stavba květu.
KVĚT Vznik přeměnou části stonku a listů K pohlavnímu rozmnožování
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Morfologie rostlin – květ
Stavba rostlinného těla
Rozmnožování rostlin Mgr. Helena Roubalová
Generativní orgány rostlin
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Rostlinné orgány - květ
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Stavba květu, květenství
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
PROČ ROSTLINA KVETE Při opylení je pylové zrno přeneseno u nahosemenných rostlin na nahé vajíčko nebo u krytosemenných rostlin na bliznu pestíku. Květy.
Stavba rostlinného těla Květ, květenství
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
KVĚT rostlinný orgán, sloužící k ……………………………………….
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Stavba rostlinného těla Květ a květenství
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Části rostlinného těla.
ROSTLINY KRYTOSEMENNÉ Angiospermae
Květ a květenství autor: David Hainall.
Reprodukční orgány u semenných rostlin listového původu
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Květ
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Přírodovědné praktikum
Květ a květenství. Květ SSSSlouží k rozmnožování SSSStavba květu: KKKKvětní obaly nerozlišené: OOOOkvětí KKKKvětní obaly – rozlišné.
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Květ Bohumil Bareš.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se stavbou květů a s funkcí jednotlivých.
Název Generativní orgány rostlin – Květ Předmět, ročník
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
ROSTLINY KRYTOSEMENNÉ Angiospermae
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
 A, rozlišené na A Např. u sedmikrásky  B, Nerozlišené, mající.
Stavba květu Květenství.
Rostlinné orgány KVĚT Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KVĚTENSTVÍ.
Květ
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
Člověk a jeho svět 4. ročník
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_23_Přírodopis 7.ročník_Květ Téma: Květ CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: leden 2012.
Opylení a oplození Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Pohlavní orgány Květ a květenství
BOTANIKA Procvičování pojmů
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Krytosemenné rostliny – semena v plodech
List a květ.
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál VY_52_INOVACE_15_ opakování: květ
VY_32_INOVACE_11_Květy Šablona Identifikátor školy:
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY
Stavba a znaky květu, květenství
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Generativní rostlinné orgány
Krytosemenné rostliny
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

ANOTACE: Prezentace slouží k rozšíření již dříve získaných znalostí žáků o květu – zabývá se jeho stavbou a také obecným významem květů. Žáky celou prezentací provází jednoduché úkoly ve formě popisků ve tvaru bubliny. Nové poznatky si mohou žáci ověřit při krátkém závěrečném opakování. K prezentaci je potřebná učebna s interaktivní tabulí, aby žáci mohli aktivně řešit zadané úkoly. Prezentace se také opírá o samostatnou práci žáků s učebnicí, po které vždy následuje společná kontrola řešení na tabuli. Prezentaci je vhodné doplnit ukázkami a rozborem živých květů. Prezentace byla vytvořena dne a ověřena dne

 Květ

 Stavba květu - z větší části tvořen přeměněnými listy, pouze malá část je stonkového původu S pomocí učebnice se pokus pojmenovat jednotlivé části květu. tyčinka pestík koruna okvětí kalich květní obaly květní lůžko květní stopka

- květní obaly mohou být: rozlišené = květy různoobalné Vzpomeneš si na jejich názvy? kalichkoruna nerozlišené = květy stejnoobalné liší se např. barvou, velikostí, tvarem př. prvosenka jarní okvětí květní obaly jsou stejné (barvou, velikostí, tvarem) př. tulipán zahradní chybějící = květy bezobalné - lístky květních obalů jsou: volné (př. hrušeň) srostlé (př. prvosenka) Čím se liší? Víš, jak se jim říká?

- uvnitř květu najdeme pohlavní orgány: samčí = tyčinky prašník S využitím učebnice zkus pojmenovat jednotlivé části tyčinky. pylová zrna (pyl) nitka samičí = pestíky S využitím učebnice zkus pojmenovat jednotlivé části pestíku. blizna čnělka semeník vajíčka

- květy oboupohlavné - květy jednopohlavné samčí – pouze s tyčinkami samičí – pouze spestíky = květy s tyčinkami + pestíky Co budou obsahovat? Pamatuješ si název samičích pohlavních orgánů rostlin? jednodomá rostlina - na jedné rostlině květy pouze s pestíky společně s květy jen s tyčinkami (př. líska turecká) dvoudomá rostlina - na jedné rostlině pouze květy samčí, na druhé (stejného druhu) jen samičí (př. kopřiva dvoudomá) (př. třešeň ptačí)

- mezi další znaky květu patří: četnost květů - počet a uspořádání květních částí dle určitého čísla a jeho násobků (s vyjímkou pestíku) souměrnost květů - možnost rozdělení květu na stejné části - nejčastěji jsou květy - trojčetné (př. tulipán zahradní), čtyřčetné (brukev řepka olejka), pětičetné (př. třešeň ptačí) květ pravidelný květ souměrnýkvět nesouměrný - vzácně Pojmenuj daný typ květu. př. třešeň ptačí př. hrách setý

 Význam květů - rostlině slouží k - pro člověka - květní nektar v podobě medu - plody (po opylení a oplození ) - farmacie, kosmetika, parfumerie … - okrasa, dekorace - pro živočichy- potrava - úkryt Pokus se uvést alespoň tři významy květů (pro člověka, živočichy nebo samotnou rostlinu). - pohlavnímu rozmnožování

 Opakování 1) Pojmenuj vybrané části květu: ? tyčinka ? ? ? koruna kalich květní lůžko

2) Jak se nazývá samčí pohlavní orgán rostlin?- tyčinka 3) Pojmenuj vybrané části pestíku. 4) Jak nazýváme květy obsahující samčí i samičí pohlavní orgány (tyčinky + pestíky)? - oboupohlavné ? blizna ? semeník 5) Uveď alespoň 2 různé významy květů. - např. pohlavní rozmnožování rostlin, potrava, úkryt, okrasa, dekorace, farmacie, kosmetika, parfumérie, med, plody …

 Použité zdroje - použité obrázky – kliparty galerie MS Office použité nákresy květu a jeho částí pocházejí z vlastní tvorby