Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Výzvy, možnosti a vize spolupráce škol a zaměstnavatelů Workshop KAP.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Nabízíme všem účastníkům projektu Posílení oborové zaměstnanosti absolventů Vytvoření poradenského servisu a aktivit pro stávající studenty, zájemce o.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Jsou venkovské školy horší než městské?
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Dokument KAP MSK - obsah
Dětský domov a Základní škola Liptál
Zdravé město J I L E M N I C E Fórum, 11. dubna 2013.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
Nástroje „POSPOLU“ Průvodce pro zaměstnavatele a publikace Kráčíme POSPOLU tipy a návod (metodika) pro praktickou závěrečnou zkoušku ve firmě u oborů.
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
KONCEPT NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Science centrum Lázně Chomutov???
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Rešerše.
Gymnasium Jižní Město Praha
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Úvod do regionu Ing. Vlastimil Veselý.
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Krajský metodický kabinet ZEMĚDĚLSTVÍ A CHOVATELSTVÍ
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
Centralizované rozvojové projekty 2017
Krajský metodický kabinet STROJÍRENSTVÍ
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Aktuální informace o projektu IKAP
kam vlastně směřujeme ??? 
Organizace práce na prodejně
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Akční plán - plánované společné aktivity
Život bez střeva , Praha.
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Science centrum a návštěvník se zrakovým handicapem
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Transkript prezentace:

Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Výzvy, možnosti a vize spolupráce škol a zaměstnavatelů Workshop KAP rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje,

Místo úvodu pár novinových titulků… Cestou je spolupráce se školami Škola a porcelánky ladí spolupráci Zaměstnavatelé hledají „své“ lidi už na středních školách Zájem o střední odborné školy a učiliště roste Stipendium? I pět tisíc korun Nová technika táhne i žáky základních škol Řemeslo má v dnešní době opět zlaté dno

Jaká jsou východiska spolupráce škol a zaměstnavatelů? odborné vzdělávání je nemyslitelné bez kontaktu se světem práce zaměstnavatele spojuje zájem o kvalitního absolventa, připraveného v souladu s aktuálními potřebami trhu práce formálně odpovídá za kvalitu vzdělávání výhradně škola a ze strany zaměstnavatelů vše probíhá na dobrovolné bázi, reálně je to sdílená odpovědnost spolupráce škol a zaměstnavatelů má velké množství forem a podob – odlišnosti existují v závislosti na oboru, regionu a možnostech konkrétních zaměstnavatelů spolupráce je přínosná i pro gymnázia

Jaké jsou hlavní výzvy v odborném vzdělávání? zvýšit podíl praktického vyučování na pracovištích a zkvalitnit ho (vhodný poměr dílny/zakázky/reálné prostředí) zajistit, aby všeobecně vzdělávací předměty a odborná teorie měly průpravný charakter pro praktické vyučování v oboru kvalitní personální zajištění – vzdělávání instruktorů, stáže učitelů, koordinátor spolupráce udržitelný model financování regionálně vyvážená struktura škol a jejich oborová nabídka aplikovat důsledně úplný cyklus kvality – plánování-realizace- zhodnocení-revize – na celou oblast spolupráce (od ŠVP, po konkrétní praxi žáka)

Jaké jsou hlavní překážky? malý zájem nebo nedostatečný počet relevantních zaměstnavatelů rozdílné potřeby a možnosti malých, středních a velkých podniků omezená ochota škol přizpůsobovat své zaběhnuté postupy, tak, aby různým potřebám podniků vyšly vstříc logistika demotivující způsob financování toho, co jde z hlediska školy nad rámec povinnosti (tj. celá oblast spolupráce, např. plat odborníka z praxe, zdravotní prohlídky, pojištění, atd.) některá oborová a regionální specifika

Poznámky k postupu akčního plánování Svou školu i krajová specifika znáte nejlépe především vy My vás můžeme provést procesem plánování a nabízíme zejména inspiraci a přenos zkušeností z jiných krajů Akční plánování vnímáme jako příležitost uchopit téma komplexně a vybrat, co je pro koho vhodné a přijatelné a v jaké podobě Apelujeme na to, aby se ve vašich plánech objevila dlouhodobě udržitelná řešení Neděláme reformu, ale snažíme se využít možnosti, které nabízí a akceptuje stávající školská legislativa

Jaké jsou možnosti zaměření spolupráce? A.Zajistit žákovi v intenzivnější kontakt s reálným pracovním prostředím B.Využít spolupráce se zaměstnavateli ke zkvalitnění výuky ve škole C.Rozvíjení komplexního vztahu se zaměstnavateli

Priorita A: Intenzivnější kontakt žáka s reálným pracovním prostředím Cílový stav: odborný výcvik žáků na pracovišti odborná praxe žáků na pracovišti Předpoklady: síť smluvních zaměstnavatelů pro daný obor proškolení instruktorů zaměstnavatele inovace ŠVP s ohledem na lepší organizační zajištění praktického vyučování u zaměstnavatele Další aktivity: exkurze, závěrečná zkouška u zaměstnavatele

Priorita B: Využít spolupráce se zaměstnavateli ke zkvalitnění výuky ve škole Cílový stav: dobře vybavená škola kompetentní vyučující Předpoklady: inovace ŠVP s ohledem na lepší provázanost odborných předmětů s realitou oboru, průpravný charakter všeobecně vzdělávacích předmětů Aktivity: stáže učitelů, odborník z praxe ve výuce, tandemová výuka, maturitní práce, výukové mat.

Priorita C: Rozvíjení vztahu se zaměstnavateli na všech úrovních Cílový stav: vzkvétající obor všestranná spokojenost Předpoklady: oborová skladba školy a inovace ŠVP orientované na potřeby zaměstnavatelů koordinátor spolupráce Aktivity: společný nábor a PR, soutěže, volnočasové aktivity, strategické plánování

Zdroje a dokumenty pro inspiraci k dispozici je celá řada příkladů rozvinuté spolupráce podchycených mimo jiné v dříve realizovaných projektech NÚV (POSPOLU, Kurikulum S, Partnerství a kvalita), ale také Řemeslo žije, IQ Auto či Stáže pro mladé nebo Stáže ve firmách Případové studie škol a firem zapojených do projektu POSPOLU (124 studií) Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání Příklady dobré praxe - spolupráce škol a firem při odborném vzdělávání

Děkuji Vám za pozornost