ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK Č. DUMu: VY_32_INOVACE_13_holocaust Jméno autora:Mgr. Lenka Habartová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: prosinec 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.7 Německo 1932 – volby a jejich důsledky Název sady: Moderní.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK Č. DUMu: VY_32_INOVACE_04_vandalismus Jméno autora:Mgr. Lenka Habartová.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_16_Vznik Rakouska-Uherska Téma:
 Název školy: ZŠ Pr ů honice, Školní 191, p ř ísp ě vková organizace  Název a č íslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_44  Autor: Zde ň ka Matoušová  Období:
Znaky národa národ území kultura sounáležitost jazyk historie.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Ernest Seifert Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_CLOVEK_JAKO_OBCAN_05.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Gabriela Divišová Název školy: Svobodná základní škola, o.p.s. Autor: Gabriela Divišová Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_ČR-naše vlast Rozhledny Název:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Lucie Imrová NÁZEV: VY_12_INOVACE_02B_22_Nacismus TEMA: Člověk a společnost.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Výchova k občanství Právní základy státu - znaky státu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
TRÁVICÍ SOUSTAVA – ZUBY (opakování)
Pražské červnové povstání
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Mgr. Petra Musilová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Novověk
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název projektu: Moderní škola
ANOTACE POLOŽIT ŽÁKŮM NĚKTERÉ OTÁZKY Z OBLASTI PRÁVNÍHO VĚDOMÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Anotace: Prezentace pro 8. ročník. OPAKOVACÍ KONTROLNÍ PĚTIMINUTOVKA
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_05_oběhový systém
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_12_soustava vylučovací
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh _I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.15_lidska_prava-soutez Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Svět vstupuje do války. Svět vstupuje do války.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Evropa a svět Č.DUMu:VY_32_INOVACE_19_ Jihovýchodní Evropa
Přírodopis Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_ryby
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
STÁTNÍ SYMBOLY ČESKÉ REPUBLIKY Poznáváme státní symboly
Č.DUMu: VY_32_INOVACE_10_první pomoc
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Rozmnožování organismů
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Revoluce v evropských zemích 1848
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Transkript prezentace:

ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK Č. DUMu: VY_32_INOVACE_13_holocaust Jméno autora:Mgr. Lenka Habartová

Anotace: Prezentace je určena žákům 2. stupně a je součástí učiva občanské výchovy a dějepisu. Seznamuje žáky s termínem holocaust, který je považován za nejzávažnější projev rasismu v novodobé historii. K doplňování lze použít pero ICT nebo fix. Období vzniku vzdělávacího materiálu: leden 2012.

Dokonči věty vhodnými výrazy: V roce 1933 nastupují k moci v Německu komunisté. fašisté. V jejich čele stojí císař vůdce papež Roku 1935 Norimberské zákony označily Romy a Židy za rasově méněcenné.

prováděné Židů v době 2.světové války nacistickým Německem Systematické pronásledování (Seřaď slova do věty a větu napiš.) ………………………………………………………………………………………………………………………. a hromadné vyvražďování a jeho spojenci

Zakroužkuj a označ číslicí od 1 do 8 podle počtu obětí (údaje jsou orientační): Termín holocaust byl později rozšířen i na systematické vyvražďování dalších etnických, náboženských a politických skupin: Poláci 2 miliony Romové 1,5 milionu homosexuálové 15 tisíc Svědci Jehovovi 5 tisíc sovětští váleční zajatci 3 miliony handicapovaní 250 tisíc Svobodní zednáři 200 tisíc Židé 6 milionů

Masová likvidace probíhala v … Pojmenuj obrázky podle nápovědy a zakroužkuj správný výraz. ……………………………………………………………………………………...

Zločin proti lidskosti, spočívající ve vyvražďování určité skupiny lidí na základě jejich etnika či rasy je genocida. Jedná se o nejzávažnější projev rasismu. Oběti holocaustu si mnoho států světa připomíná 27. ledna = den osvobození vyhlazovacího tábora Osvětim Rudou armádou.

CITACE Snímek 4,7 Obrázky dostupné na www: Snímek 4 Heinrich Hoffman? Bundesarchiv, Bild A / CC-BY-SA. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons zWikimedia Commons na WWW: Snímek 8 Original uploader was Chmee2 at cs.wikipedia. [cit ]. Volné dílo, dostupný z Wikimedia Commons na WWW: