Rastrová grafika (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rastrové obrázky – teorie Test
Advertisements

Počítačová grafika.
Ostatní vnitřní komponenty
III/2 XVII ABC
Počítačová grafika Základní pojmy.
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
18. Počítačová grafika, prezentace
Základní pojmy počítačové grafiky
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 2.
Rozlišujeme dva základní
Základní pojmy grafiky
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Počítačová grafika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Výukový modul projektu: Nové formy výuky ve školách kraje Vysočina Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Úvod do počítačové grafiky
Počítačová grafika rozlišení
Počítačová grafika.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 1.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základní pojmy Grafiky
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Rastrová grafika E4.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Počítačová grafika.
Hardware - komponenty (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Principy funkce počítače (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Funkce operačního systému (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Zoner Photo Studio – prakticky (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Stupňová a oblouková míra (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Vektorová grafika (11). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Jak fungují webové stránky Úvod do HTML (1). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
IrfanView (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
FINANČNÍ GRAMOTNOST PENÍZE BANKOVKY. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Počítačová grafika. Rastrová grafika Fungování monitoru Jak může monitor zobrazit barvy tak věrně? Kolik barev vůbec dokáže zobrazit?
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
EXIF a IPTC informace Grafika (7). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Rozdíly rastrové a vektorové grafiky (01). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Tangens a kotangens v pravoúhlém trojúhelníku (5).
Vytvoření sestavy Access (14). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Vytvoření jednoduchého databázového dotazu Access (7)
Funkce sinus (8). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Goniometrické rovnice (1) (17). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Grafická úprava sestavy Access (15). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Funkce tangens (10). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Datové typy MS Access (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Periferní zařízení počítače - opakování
CorelDRAW – vlastnosti objektů
Grafická úprava formuláře
Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely.
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
HTML (II) (3).
Barevné modely Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Základní pojmy z počítačové grafiky
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Graf a vlastnosti funkce
CorelDRAW – tvarování křivek
Rastrová grafika O. Kánský 2012.
Transkript prezentace:

Rastrová grafika (2)

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské Lázně, Obchodní 282 Tento projekt je financován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Autor:Mgr. Josef Kulhavý Předmět:Informační technologie

Obsah Pixel1 Rozměry obrázku2 Rozlišení obrázku3 4 RGB model CMYK model10 CMYK model11

Obrázek v rastrové grafice je vytvořen z různě barevných bodů = pixelů. Pixel 1

Rozměry obrázku se udávají jako počet pixelů vedle sebe na šířku a nad sebou na výšku. Např.: 4992 x 2808 – Na šířku 4992 pixelů – Na výšku 2808 pixelů Z této hodnoty lze jednoduše zjistit, jak objemný obrázek je  kolik megapixelů dokáže zachytit fotoaparát – 4992 x 2808 = pixelů  fotoaparát 14 Mpix Rozměry obrázku 2 šířka výška

Rozlišení obrázku Malé rozlišení: – zrnitý obrázek Velké rozlišení: – obrovský soubor Běžně používaná rozlišení: – 72 DPImonitor – 150 DPInormální tisk na tiskárně – 300 DPIkvalitní tisk na tiskárně 3 Rozlišení = počet bodů na 1 palec (cca 2,54 cm) Jednotka: DPI (Dot Per Inch, bodů na palec)

Rozlišení obrázku Vysoké rozlišení Nízké rozlišení 4

Z kolika barev je možné složit obrázek – Jak velkou mám paletu, kterou mohu pro vytvoření obrázku použít Barevná hloubka 5 Paleta 24 bitů = cca barevPaleta 2 bity = 4 barvy

Jakoukoliv barvu je možné vytvořit složením tří barev: RGB model 6 červenáredR zelenágreenG modráblueB

RGB model se využívá: – monitory – Televize – projektory, … Vedle sebe leží svítící diody – neustále se opakují červená / zelená / modrá Lidské oko vnímá součet těchto barev RGB model 7

Každou z barev (R, G, B) je možné (teoreticky) rozsvítit různou intenzitou – 2 8 = 256 možností (0 – 255) 0 = nesvítí 10 = svítí jen velmi málo 127 = svítí „na půl“ 240 = svítí téměř na plno 255 = svítí naplno – Tím vzniká barevný odstín – Maximální počet barev = 256 x 256 x 256 = = 2 24  barvu je možné uložit do 24 bitů RGB model 8

Lidské oko vidí v přírodě všechny barvy v podkově, kdežto na monitoru uvidíme jen ty, které jsou obsažené uvnitř trojúhelníku. Oblast barev v trojúhelníku (tzv. barvovém prostoru) se jmenuje gamut. RGB model 9

Protilehlé barvy v modelu RGB dávají tyto barvy: K nim se přidává: CMYK model 10 azurovácyanC purpurovámagentaM žlutáyellowY černáblack (key)K

CMYK model se využívá v tiskárnách Smícháním barev (C, M, Y, K) vznikají barevné odstíny CMYK model 11

bagarova/main.jpg Example_zoom.jpg Použité zdroje