Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_28_HLEDANI CISEL Téma: Hledání čísel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ROVNICE a NEROVNICE 16 Exponenciální rovnice II MěSOŠ Klobouky u Brna.
Advertisements

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
2.3 ROZKLAD VÝRAZŮ NA SOUČIN Mgr. Petra Toboříková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Celek a jeho části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Mnohočleny Sčítání, odčítání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Martina Dostálová
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Numerické myšlení Kontrola úloh z pracovního listu
Název DUM: VY_32_INOVACE_V_2_16_Desetinná čísla 1
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 07 Vytýkání I
Opakování na 4. písemnou práci
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (ÚVOD)
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Dělení se zbytkem VY_32_INOVACE_54_Deleni_se_zbytkem
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
Kritéria dělitelnosti
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Procvičení a upevnění učiva
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
VY_32_INOVACE_23_Nasobeni_10_100_1000
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Násobení desetinných čísel
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Opakování na 1. čtvrtletní práci
Dělitelnost J. Šiřická Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
AUTOR: Mgr. Kateřina Prachařová NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_15_ZLOMKY
Rovnice HRA.
AUTOR: Martina Dostálová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
VÝRAZY S PROMĚNNÝMI V PRAXI
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
20.1 Malá násobilka - násobení
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Rovnice.
Mocniny Druhá mocnina.
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Sčítání a odčítání do sta
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_28_HLEDANI CISEL Téma: Hledání čísel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Materiál k interaktivní tabuli – Hledání čísel

HLEDÁNÍ ČÍSEL Anotace – dum 28

Úlohy s řešením 1 – Součet 4 po sobě jdoucích lichých čísel je 456. Která jsou to čísla? první liché číslo … x 4 x + 12 = 456 druhé …….x + 2 x = 111 třetí …….x = 456 čtvrté …….x celkem …… – Dvojnásobek neznámého čísla zmenšený o 7 se rovná 21. Které je to číslo? neznámé číslo……x, dvojnásobek…. 2x, zmenšený o 7….2x-7=21 Je to číslo 14, 2 * 14 – 7 = 21 3 – Součin tří čísel je 96. Jeden činitel je 2, druhý je třikrát větší. Kolik je třetí? první … 2 2*6*x=96 druhý…..3*2 = 6 x=8 třetí ………..x 2*6*8=96 celkem 96

Úlohy k řešení 1 – Jestliže od trojnásobku myšleného čísla odečteme 54, dostaneme 279. Které je to číslo? 2 – Je dáno pět po sobě následujících přirozených čísel. Jestliže prostřední odečtu od součtu čtyř ostatních, dostanu 21. Urči čísla. 3 – Jedno číslo je o 79 větší než druhé. Dělíme-li větší číslo menším, dostaneme podíl 5 a zbytek 11. Urči obě čísla. 4 – Číslo 4600 rozděl na dva sčítance tak, aby jeden byl o 700 větší, než je polovina druhého.

Řešení 1 - 3x – 54 = 279, x = x + x x x + 5 – (x + 2)= 21 x = 5, … =21 3 – první číslo….x ( x + 79):x= /x x= 17, druhé číslo je 96 4 – první sčítanec …. X x + (x/ ) = 4600 x = 2600

Test Je řešením pro zjištění čísla, které je o tolik menší než devět, o kolik je jeho devítinásobek větší než devět, rovnice A … x – 9 = 9x – 9 B … 9 – x = 9 – 9x C … 9 – x = 9x - 9

ZPĚT

Řešení Správná odpověď je …C. Hledané číslo je 1,8 9 – 1,8 = 7,2 9 * 1,8 – 9 = 16,2 – 9 = 7,2

Použité zdroje: galerie Microsoft Office