NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
ROVNICE a NEROVNICE 06 Neznámá ve jmenovateli MěSOŠ Klobouky u Brna.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_06_Matematika pro 7.ročník_Opakování na čtvrtletní práci - 2.čtvrtletí Téma: Opakování na čtvrtletní.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Logaritmus ChrM619 leden 2014 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_01_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Racionální čísla Základní škola Libina, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Kolik zbyde?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Vladimíra Hanousková Název DUM: VY_32_Inovace_ Sčítání celých čísel Název sady: Matematika 7. ročník.
Sčítání a odčítání mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu:
MATEMATIKA Lineární nerovnice o jedné neznámé a jejich soustavy.
VY_32_INOVACE_06_ Násobení a dělení čísly 10 a 100
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh
AUTOR: Martina Dostálová
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Věra Oupická
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Násobení mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Zlomky Složené zlomky..
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
AUTOR: Martina Dostálová
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
* Složené zlomky Matematika – 7. ročník *
Násobení racionálních čísel
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
MATEMATIKA Logaritmické rovnice.
Zlomky a desetinná čísla
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
* Násobení celých čísel Matematika – 7. ročník *
Lomené výrazy (8) Dělení
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
AUTOR: Martina Dostálová
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Sčítání a odčítání racionálních čísel
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Početní operace se složenými zlomky
Lomené výrazy (9) Složené lomené výrazy
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
MATEMATIKA Kvadratická funkce Příklady.
Dělení racionálních čísel
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír Kornas NÁZEV:VY_32_Inovace_Matematika_2 ČÍSLO DUM:18 TÉMA:Početní operace s racionálními čísly. ROČNÍK:7. OBDOBÍ REALIZACE: 11/2012

Anotace: Početní operace s racionálními čísly: prezentace v PowerPoint, sčítání-odčítání- násobení-dělení desetinných čísel a zlomků, vlastnosti, příklady k procvičení.

Početní operace s racionálními čísly Sčítání a odčítání racionálních čísel : I. Desetinná čísla : Pro sčítání a odčítání desetinných čísel platí stejná pravidla jako pro sčítání celých čísel. Vlastnosti : příklady 1) 5,6 + 3,7 = 9,3 2) 5,6 – 3,7 = 1,9 3)-5,6 + 3,7 = - 1,9 |-5,6| >|3,7| 4)-5,6 – 3,7 = - 9,3 5)(-5,6) + (-3,7) = -(5,6+3,7) = -9,3 6) -5,6 – (-3,7) = -5,6 + 3,7 = -1

Sčítání a odčítání racionálních čísel: II. Zlomky : Postup : 1) Převedeme na zlomky se společným jmenovatelem. 2) U záporných zlomků píšeme znaménko mínus k čitateli. -5 ─ 7 3) Jmenovatele opíšeme a čitatele sečteme(odečteme). 4) Sčítání racionálních čísel je komutativní a asociativní.

Početní operace s racionálními čísly Násobení a dělení racionálních čísel: 1)Pro násobení a dělení desetinných čísel a zlomků platí stejná pravidla jako pro násobení(dělení) celých čísel. 2)Násobení racionálních čísel je komutativní a asociativní. 3)Násobení racionálních čísel je distributivní vzhledem k sčítání. Vlastnosti : 1) Násobení(dělení) se stejnými znaménky 2) Násobení(dělení) s různými znaménky kladný výsledek. záporný výsledek.

Příklady k procvičení: 1)-3/7 – (-5/7) = 2)-(1,3) a (-2,5) = 3)(-14,4 – 21,5) – 4,2 = 4)(-0,7). (-0,8) = 5)3,64 : (-1,4) = 6)5/12 :(-10/3) =

Výsledky: 1)2/7 2)-3,8 3)-40,1 4)0,56 5)- 2,6 6)-1/8

Použité zdroje: - ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Matematika pro 7.ročník základní školy : 1.díl. 1.vydání. Praha : Prometheus, ISBN Vlastní.