Aš – jak dál... skupina č.3
Aš – co se nám okamžitě vybaví nejzápadnější město ČR město z křížovek pohraniční město kdysi obehnané drátem blízko do Německa VŠICHNI ZNÁME AŠ, ALE VLASTNĚ O NÍ NIC NEVÍME...
Aš – co jsme se nově dozvěděli otevření lidé ve vedení radnice má o město a jeho rozvoj zájem snaha změnit město z průmyslového na město orientované na cestovní ruch dokončena řada rozvojových projektů bohatá historie a přírodní krásy v okolí ....
Aš – zadání úlohy Připravit doporučení pro vedení města, jak motivovat a zapojit podnikatele do revitalizace města Aše. Jak zajistit dostatek atraktivních a dostupných služeb pro návštěvníky města.
Aš – reflexe zadání víme, že problémem Aše je nedostatek ubytovacích míst? kolik návštěvníků do Aše skutečně přijíždí? jaké mají potřeby? proč podnikatelé nevidí místní potenciál? jsou k dispozici údaje, podklady, fakta, která by investory a podnikatele přesvědčila?
Aš – subjektivní pohled zvenčí podařilo se realizovat řadu rozvojových projektů aktuální vize „od průmyslu k cestovnímu ruchu“ nestačí – je příliš obecná chybí jednotící linka zastřešená konkrétně zacílenou vizí před nastavením dalších kroků doporučujeme aktualizovat plán dlouhodobého rozvoje města, aby veškeré budoucí aktivity vedly ke stejnému cíli
Aš – plán rozvoje vypracování detailní analýzy aktuálního stavu (např. počet návštěvníků, obsazenost, důvody příjezdu, sezónnost...) vypracování jednoznačné koncepce se zapojením místních klíčových hráčů (vč. podnikatelů) jasně stanovit cíl – kam se má město a v jakém horizontu dostat stanovení VIZE!!!
Aš – příklad naplňování VIZE Aš – město zaměřené na podnikání v cestovním ruchu aktivně komunikovat s místními úspěšnými podnikateli a naslouchat jejich názorům přitáhnout místní úspěšné podnikatele do přípravy VIZE a koncepce vymyslet pobídky pro podnikatele – nejen místní, ale i ze vzdálenějších lokalit – např. zvýhodněné poskytnutí pozemků, nemovitostí, pomoc při získání dotací z EU,... s tím, co jste pro podnikatele schopni nabídnout, je nutné seznámit široké spektrum veřejnosti i mimo Aš – sestavit konkrétní seznam možností, které v místě nabízíte více pracovat se značkou „Aš“ – zaměřit se, aby přitahovala jak podnikatele, tak návštěvníky
Aš – příklad naplňování VIZE využít silný patriotismus k nalákání střední vrstvy obyvatelstva zpět (příklady přitáhnou další) promyslet a zavést systém školení a rekvalifikací s cílem vychovat v Aši kvalitní personál pro případné nové podnikatele vytvořit podnikatelského ducha – pomoci při založení podnikaní, omezit administrativu, připravit (zprostředkovat) základní školení (právní, účetní, podnikatelské) ve spolupráci s Policií ČR zvýšit bezpečnost v městě
Aš - shrnutí mějte jednotící prvek zapojte místní občany držte se stanovené cesty vymyslete motto shrnující vizi využijte značku „Aš“ k propagaci AŠ NA ZAČÁTKU REPUBLIKY