9. Křemičitany největší skupina nerostů, horninotvorné minerály.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PETROLOGIE úvod a vyvřelé horniny.
Advertisements

KŘEMIČITANY A ORGANOLITY
Mineralogický systém.
Drahokamy Iva Strejčková 9.B..
Opakování učiva o nerostech II. část
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Křemičitany II. Autor: Mgr. Marian Solčanský
Oxidy nejen v mineralogii oxid hlinitý oxid křemičitý
Drahokamy Označení pro vzácně se vyskytující nerosty
Křemičitany (silikáty)
Horniny přeměněné (Metamorfované).
Vyvřelé (magmatické) horniny
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: VYVŘELÉ HORNINY
Hlubinné vyvřelé horniny
CZ.1.07/1.1.10/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Minerály Prvky nekovové Uhlík C – dvě podoby.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marek Odstrčil. Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
Geologie věda o zemi.
Systematická mineralogie Křemičitany, sírany
Vypracovala: Mgr. Eva Ratiborská ZŠ Trávník, Přerov.
nejdůležitější minerály
HLUBINNÉ VYVŘELÉ HORNINY
KŘEMIČITANY A ORGANOLITY
Mineralogický systém Křemičitany
Název Petrologie 1 Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Přeměněné horniny.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
VÝLEVNÉ VYVŘELÉ HORNINY
Mineralogický systém Křemičitany
Škola:. Základní škola Kladruby
Vyvřelé horniny = vyvřeliny
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
Horniny přeměněné Autor: Mgr. Marian Solčanský
Hustota Který nerost má větší hustotu? diamant, nebo tuha
Horninotvorné minerály
Mineralogický systém Prof. RNDr. Milan Novák, CSc. Olivíny a pyroxeny
Mineralogický systém Prof. RNDr. Milan Novák, CSc. Olivíny a pyroxeny
Horniny vyvřelé Autor: Mgr. Marian Solčanský
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
 sloučeniny oxidu křemičitého (SiO 2 ).  největší třída nerostů  nejdůležitější součástí zemské kůry.  hojné a rozšířené, především jako součásti hornin.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Přírodopis Téma : Planeta Země Název : Minerály – přehled Použité zdroje a materiály.
Zpracovala: Mgr. Jana Richterová Přírodopis 9. třída 1 ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
MINERÁLY základní stavební jednotky neživé přírody dají se vyjádřit chemickým vzorcem (prvky, sloučeniny) z minerálů jsou složeny horniny většinou vytváří.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
OXIDY - KŘEMEN (po výkladu si zapiš do sešitu) chem. značka: SiO 2 fyzikální vlastnosti: tvrdost: 7 hustota: 2,6 g/cm 3 nejběžnější nerost v přírodě krystaluje.
HORNINOTVORNÉ MINERÁLY cvičení. Co je to minerál? Minerál je homogenní přírodní fáze s přesně definovatelným chemickým složením a s vysoce uspořádanou.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_65 Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
VYVŘELÉ HORNINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Tomáš Sobotka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Co je minerál … Minerály neboli nerosty jsou anorganické stejnorodé přírodniny. Jejich složení je možno vyjádřit chemickou značkou nebo chemickým vzorcem.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název sady materiálů: Přírodopis 9
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Mineralogický systém Prof. RNDr. Milan Novák, CSc. Olivíny a pyroxeny
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
VY_32_INOVACE_P9-007 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
KŘEMIČITANY I. (po výkladu si zapiš do sešitu)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Vy_52_Inovace_B63_Opakování minerály
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
9) Křemičitany, 10) Organolity
Fyzikální vlastnosti nerostů
Škola:. Základní škola Kladruby
MINERALOGIE.
KŘEMIČITANY.
Transkript prezentace:

9. Křemičitany největší skupina nerostů, horninotvorné minerály

Olivín Vlastnosti: Žlutozelený, malé krystalky Využití: Brousí se jako drahokam Výskyt: Kozákov u Semil

Živce Vlastnosti: nejčastější součást hornin, šedobílé, oranžové, světle červené Využití: čisté draselné živce – výroba keramiky

Kaolinit Vlastnosti: vzniká zvětráváním živců Výskyt: Plzeňsko, Karlovarsko, Německo (Míšeň), Čína, Francie Využití: výroba porcelánu a kameniny

Kaolinový lom

Slídy Vlastnosti: Štípají se v tenkých destičkách součást vyvřelých hornin jsou ohnivzdorné 2 odrůdy: tmavá = biotit světlá = muskovit Využití: elektrotechnika – izolační materiál Výskyt: Velké Meziříčí

Biotit Muskovit

Granáty V horninách Drahokamy Různé zbarvení: 1.) obecný granát - červenohnědý

2.) Pyrop – český granát - tmavě červený

3.) almandin – fialově červený

Augit a amfibol Tmavé nerosty, součást vyvřelých hornin