Bakalářská práce Autor: Petr Hoštička
* Cílem práce bylo zmapovat bezpečnost a použití zádržných systémů v silniční dopravě * Práce se zabývá rozdělením zádržných systémů a návrhem řešení na určitém úseku pozemní komunikace
* Zádržné systémy vně vozidla * Zádržné systémy na vozidle – deformační zóny vozidla * Zádržné systémy uvnitř vozidla * Ochranné prostředky
* Norma ČSN EN * Technické parametry jednotlivých svodidel * Nárazové zkoušky a úrovně zadržení
Zkouška Nárazová rychlost Km/h Úhel nárazu stupně Celková hmotnost vozidla Kg Typ vozidla TB Osobní TB Osobní TB Osobní TB Osobní TB Osobní TB Nákladní TB Nákladní TB Nákladní TB Nákladní TB Nákladní TB Nákladní s návěsem
Úrovně zadrženíPožadovaná zkouška Nízkoúhlové zadrženíT1 TB 21 T2 TB 22 T3 TB 41 TB 21 Běžné zadrženíN1 TB 31 N2 TB 32 a TB 11 Vyšší zadržení H1 TB 42 a TB 11 L1 TB 42 a TB 32 a TB 11 H2 TB 51 a TB 11 L2 TB a TB 32 a TB 11 H3 TB 61 a TB 11 L3 TB 61 a TB 32 a TB 11 Velmi vysoké zadržení H4a H4b TB 71 a TB 11 TB 81 a TB 11 L4a L4b TB 71 a TB 32 a TB 11 TB 81 a TB 32 a TB 11
* Ocelové svodidla * Betonová svodidla * Lanová svodidla * Dřevoocelová svodidla
* Úsek silnice I/20 ve směru od obce Písek na obec Sedlice * V tomto úseku řešil ORP Blatná v roce 2015 několik dopravních nehod
* Betonová svodidla * Lanová svodidla * Ocelová svodidla
* Zdůvodněte, zda jsou Vámi sledované zádržné systémy pro aktivní nebo pro pasivní bezpečnost? * Existují pro řešení lokality u Blatné i jiné varianty řešení než svodidla a proč nebyly uvažovány? * V cíli je uvedeno, že práce bude zpracována na modelu Jihočeského kraje - co se rozumí podpojmem model? * Kap. ”Výzkumný problém” resp. ”praktický výzkum” uvedený v anotaci - je to skutečně výzkum a objevování nových metod, nebo aplikace jednoho z běžných řešení? * Jak autor přišel v cenovém srovnání v kap na to, že jako optimální řešení se jeví použití ocelových svodidel?
* V rámci obhajoby doplňuji rozpravu o následující otázku. Jak se díváte na způsob realizace bezpečnostních opatření na dálnici D3.