Název:Kontrola otáček motoru Autor: Bc. František ŘEHOUT Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Diagnostika motorových vozidel Ročník:IV. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Datum vzniku:
Anotace Student provede u vozidla Renault Koleos 2.0 dCi kontrolu a vyhodnocení otáček motoru sériovou diagnostikou.
Zadání: Na vozidle Renault Koleos 2.0 dCi provedeme kontrolu a vyhodnocení otáček motoru sériovou diagnostikou. Vybavení: Cvičné vozidlo Renault Koleos 2.0 dCi. Diagnostické zařízení BOSCH FSA 740 (SW KTS 500). Dílenská příručka Renault Koleos 2.0 dCi. Program ESI – Tronic. Bosch Multiplexer vedení s OBD konektorem. Podmínky kontroly: Řídící jednotka motoru je v pořádku. Zajištěné vozidlo proti pohybu. Funkční odsávání výfukových plynů.
1. Vozidlo zajistit proti pohybu!
2. Zapnout diagnostické zařízení BOSCH FSA 740. Na zadní straně diagnostického zařízení BOSCH FSA 740, stiskneme červené tlačítko, které se po stisknutí rozsvítí.
3. Zvolit program – DIAGNOSTIKA ŘJ.
4. Po otevření základního okna stiskneme tlačítko F12.
5. Po otevření okna nabídky vozidel označíme značku Renault.
6. Najdeme diagnostickou zásuvku ve vozidle.
7. Připojit diagnostické zařízení prostřednictvím sériové diagnostiky – 16 pinový konektor CARB (Multiplexer vedení s OBD konektorem - diagnostická zásuvka).
8. Nastartovat vozidlo a nechat běžet ve volnoběžných otáčkách.
9. V okně ŘJ Renault určíme přesněji případné vozidlo.
10. Označte Řízení motoru.
11. V okně „Výsledek vyhledávání“ se objeví její označení.
12. Označit skutečné hodnoty a stisknout F12.
13. Označte Otáčky motoru a Předepsané otáčky volnoběhu.
14. Otevře se nám okno kde jsou zobrazeny obě požadované hodnoty.
Závěr: Vyhodnocení - při různých provozních režimech musí být, obě hodnoty totožné. Zdroje Všechny obrázky – vlastní tvorba autora.