4.třída PŘÍRODOVĚDA – Živé organizmy. Živé organizmy  Rostliny  Živočichové  Houby.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Společenstvo lesa Přírodověda 4. ročník.
Advertisements

OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Rostliny 1.třída.
Byliny a dřeviny – rozdělení, stavba
Pří_059_Rozmanitost přírody _Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Živá a neživá příroda 3. ročník
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
TŘÍDĚNÍ PŘÍRODNIN 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Rostliny v okolí lidských obydlí
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
VY_52_INOVACE_PRV.3.29_Živá příroda _ dřeviny_pracovní list
Houby 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Houby.
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Rostliny - význam a jejich dělení.
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
Houby VY_52_INOVACE_22 pro 4. ročník ZŠ
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ
Stavba rostlinného těla Stonek
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_168.
Krytosemenné rostliny
Zpracovala Jitka Ciprová
Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VY_32_INOVACE_09_PŘV_ROZDĚLENÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Rostliny.
Ekosystém okolí lidských obydlí Rostliny Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres.
VY_32_INOVACE_Sib_III_08 Třídění rostlin Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
STONEK ROSTLINY.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Třídění přírodnin.
Třídění živých organismů
Rostliny Prvouka – 3. ročník
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Živé organizmy Součástí živé přírody jsou houby, rostliny, zvířata a lidí. Nazýváme je živé přírodniny nebo také živé organizmy.
Živočichové Společné znaky: Přijímají vodu a potravu, vylučují.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Zahrada Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
Člověk je součástí přírody
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
H O U B Y II – JEDOVATÉ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Rostliny - význam a jejich dělení.
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Živá příroda.
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Houby Houby tvoří samostatnou skupinu
Třídění živých organizmů
ROSTLINY, ŽIVOČICHOVÉ OPAKOVÁNÍ
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_INOVACE_17_STROMY, KEŘE, BYLINY_BLECHOVÁ
Živé organismy.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Transkript prezentace:

4.třída PŘÍRODOVĚDA – Živé organizmy

Živé organizmy  Rostliny  Živočichové  Houby

Rostliny  Byliny – rostliny s dužnatým stonkem.  Dřeviny – rostliny s dřevnatým stonkem a ty dělíme na stromy a keře.

 Kulturní rostliny – pěstované člověkem pro užitek (ovocné stromy a keře, hospodářské rostliny, okrasné dřeviny, pokojové rostliny)  Plané rostliny – volně rostoucí v přírodě bez zásahu člověka

Živočichové  Podle vnitřní stavby těla dělíme: Bezobratlí Bezobratlí Obratlovci: Ryby Obratlovci: RybyObojživelníciPlaziPtáciSavci

 Podle druhu přijímané potravy dělíme: MasožravciBýložravciVšežravci

Houby  Neobsahují zeleň listovou, rozmnožují se výtrusy.

 udrzuji-telesnou&usg=__ptdvzjQ- 2vCpfL5AmHvIfqHjF8g=&h=768&w=1024&sz=74&hl=cs&start=13&zoom=1&tbnid=m8QV6xKDqKI1DM:&tbnh=143&tbnw=187&ei=B5v_T dH1CZCLswaj25DwDQ&prev=/search%3Fq%3Dsavci%26um%3D1%26hl%3Dcs%26client%3Dsafari%26rls%3Den%26biw%3D1013%2 6bih%3D611%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=448&vpy=248&dur=2048&hovh=194&hovw=259&tx=108&ty=115&page=2&n dsp=14&ved=1t:429,r:2,s:13&biw=1013&bih=611 &dur=2048&hovh=194&hovw=259&tx=108&ty=115&page=2&n dsp=14&ved=1t:429,r:2,s:13&biw=1013&bih=611&dur=2048&hovh=194&hovw=259&tx=108&ty=115&page=2&n dsp=14&ved=1t:429,r:2,s:13&biw=1013&bih=611  muni.cz/wchem/sm/dp/davidova/www_zaci1/zaci_teorie1.html&usg=__pJT6PHvAn7gtObXrQpPdwCJYS38=&h=1013&w=721&sz=2141& hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=CHhrGkbCMqkWCM:&tbnh=146&tbnw=106&ei=c5r_TZXdK8Tasgaix- HwDQ&prev=/search%3Fq%3Dd%25C5%2599eviny%26um%3D1%26hl%3Dcs%26client%3Dsafari%26rls%3Den%26biw%3D1013%26 bih%3D611%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=627&vpy=63&dur=508&hovh=264&hovw=188&tx=105&ty=143&page=1&ndsp =15&ved=1t:429,r:3,s:0&biw=1013&bih=611 &um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=627&vpy=63&dur=508&hovh=264&hovw=188&tx=105&ty=143&page=1&ndsp =15&ved=1t:429,r:3,s:0&biw=1013&bih=611&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=627&vpy=63&dur=508&hovh=264&hovw=188&tx=105&ty=143&page=1&ndsp =15&ved=1t:429,r:3,s:0&biw=1013&bih=611  content/uploads/2009/02/kopaiva_dvoudoma.jpg&imgrefurl= karvina.ic.cz/%3Fcat%3D5&usg=__xuKAqTIROLUoXLdy6Ou2_huPhnU=&h=600&w=420&sz=48&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=Ox3kqq ke8dyGdM:&tbnh=140&tbnw=98&ei=6Zn_TdrfI4uTswautuzxDQ&prev=/search%3Fq%3Dbyliny%26um%3D1%26hl%3Dcs%26client%3D safari%26sa%3DN%26rls%3Den%26biw%3D1013%26bih%3D611%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=125&vpy=197&dur=10 1&hovh=268&hovw=188&tx=100&ty=139&page=1&ndsp=15&ved=1t:429,r:5,s:0&biw=1013&bih=611 hc&vpx=125&vpy=197&dur=10 1&hovh=268&hovw=188&tx=100&ty=139&page=1&ndsp=15&ved=1t:429,r:5,s:0&biw=1013&bih=611hc&vpx=125&vpy=197&dur=10 1&hovh=268&hovw=188&tx=100&ty=139&page=1&ndsp=15&ved=1t:429,r:5,s:0&biw=1013&bih=611  re_ryby_paryby.chamroka.cz/images/stranky/paryby_016.htm&usg=__toNKDxG0gJC5dJcM6u7e4xhZ5rQ=&h=960&w=1280&sz=183&hl =cs&start=25&zoom=1&tbnid=UDsRX38bgh69YM:&tbnh=138&tbnw=218&ei=D5z_TbXJAo7CtAaCwrXvDQ&prev=/search%3Fq%3Dpary by%26um%3D1%26hl%3Dcs%26client%3Dsafari%26rls%3Den%26biw%3D1013%26bih%3D611%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact= hc&vpx=360&vpy=328&dur=1403&hovh=194&hovw=259&tx=133&ty=135&page=3&ndsp=12&ved=1t:429,r:1,s:25&biw=1013&bih=611  w.enciklopedie.bloger.cz/Rostliny/Houby&usg=__LlzdSNiCKRQGlEEicYA27_scycc=&h=768&w=1024&sz=122&hl=cs&start=0&zoom=1& tbnid=xHLdYks8om7xQM:&tbnh=142&tbnw=180&ei=zJ3_TdbBLcbTsgbDgPHwDQ&prev=/search%3Fq%3Dhouby%26um%3D1%26hl% 3Dcs%26client%3Dsafari%26rls%3Den%26biw%3D1013%26bih%3D611%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=303&vpy=95&du r=30&hovh=194&hovw=259&tx=175&ty=130&page=1&ndsp=14&ved=1t:429,r:1,s:0&biw=1013&bih=611 &hovw=259&tx=175&ty=130&page=1&ndsp=14&ved=1t:429,r:1,s:0&biw=1013&bih=611  muchomurky_ _clanek.jpg&imgrefurl= aspx&usg=__JignwzbhXoIy0F4MO-- ZLWHV74U=&h=331&w=500&sz=33&hl=cs&start=14&zoom=1&tbnid=5EHxwoJDNuKgIM:&tbnh=129&tbnw=194&ei=zJ3_TdbBLcbTsgb DgPHwDQ&prev=/search%3Fq%3Dhouby%26um%3D1%26hl%3Dcs%26client%3Dsafari%26rls%3Den%26biw%3D1013%26bih%3D61 1%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=127&vpy=201&dur=695&hovh=183&hovw=276&tx=170&ty=93&page=2&ndsp=14&ved= 1t:429,r:0,s:14&biw=1013&bih=611 =1&iact=hc&vpx=127&vpy=201&dur=695&hovh=183&hovw=276&tx=170&ty=93&page=2&ndsp=14&ved= 1t:429,r:0,s:14&biw=1013&bih=611=1&iact=hc&vpx=127&vpy=201&dur=695&hovh=183&hovw=276&tx=170&ty=93&page=2&ndsp=14&ved= 1t:429,r:0,s:14&biw=1013&bih=611  jpg&imgrefurl= N_TOXogx_ndvIgcFp8cRqU=&h=600&w=400&sz=278&hl=cs&start=29&zoom=1&tbnid=UIrv4AviTPn5cM:&tbnh=171&tbnw=108&ei=55_ _TbrXA8T4sgbzruDyDQ&prev=/search%3Fq%3Dpt%25C3%25A1ci%26um%3D1%26hl%3Dcs%26client%3Dsafari%26rls%3Den%26bi w%3D1013%26bih%3D611%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=787&vpy=139&dur=3452&hovh=275&hovw=183&tx=171&ty=1 05&page=3&ndsp=17&ved=1t:429,r:6,s:29&biw=1013&bih=611  nkn.blog.cz/&usg=__qWnC1iDqUeSuhTR- Mj3Q5DgPBls=&h=323&w=500&sz=269&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=D19QXdZfsZo5xM:&tbnh=132&tbnw=224&ei=PaH_TfGzB5Dds gbolu3yDQ&prev=/search%3Fq%3D%25C5%25BEelvy%26um%3D1%26hl%3Dcs%26client%3Dsafari%26rls%3Den%26biw%3D1013% 26bih%3D611%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=331&vpy=342&dur=872&hovh=180&hovw=279&tx=144&ty=125&page=1&n dsp=12&ved=1t:429,r:9,s:0&biw=1013&bih=611