Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Počítačová grafika Nám umožňuje:
Počítačová grafika.
Počítačová grafika.
Vývoj počítačové grafiky
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Počítačová grafika Základní pojmy.
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
18. Počítačová grafika, prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Grafika na PC základy.
Počítačová grafika.
Počítačová grafika, prezentace
Grafika a digitální fotografie
Počítačová grafika – rastrová grafika
Bitmapová (rastrová) grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Počítačová grafika.
Bitmapová a Vektorová grafika
Základní pojmy Grafiky
Počítačová grafika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
POZNÁMKY PRO VÝUKU Předmět:GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE Téma:ÚVOD DO BITMAPOVÉ A VEKTOROVÉ GRAFIKY Školení v rámci SIPVZ:UČITELÉ Mezipředmětové vztahy:
Počítačové zobrazování. Vektor Křivky Malá velikost souboru Při zvětšení zůstává kvalita.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Počítačová grafika.
GRAFIKA.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 1.
Počítačová grafika a prezentace
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
GRAFIKA úvod.
Počítačová grafika.
Základní pojmy Grafiky
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Bitmapová (rastrová) grafika
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika, barevné modely
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Počítačová grafika.
Počítačová grafika Komprimace grafických dat Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Počítačová grafika Zoner Callisto Import a export – práce se soubory a tisk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Grafika Kateřina Šebestová Grafika Druh výtvarného umění Více exponátů stále originály Vznik 6. století v Číně 868 první kniha 13. století tisk na plátno.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Počítačová grafika Vektorový a grafický editor Zoner Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Barevné modely Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Základní pojmy z počítačové grafiky
Vektorové a rastrové grafické programy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Zoner Callisto – křivky
GRAFIKA.
Převod objektů mezi formáty
Ostatní manipulace s objekty II.
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Zoner Callisto Pracovní prostředí editoru
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Transkript prezentace:

Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Základní jednotka rastrového obrázku je bod. 1 pixel – 1 px Rastrová grafika Obr. 1

Barevná hloubka je číslo, které udává, kolik informací obsahuje jeden bod – pixel. Udává se v bitech.

Podle počtu bodů – pixelů zjistíme rozlišení, které se udává v jednotkách DPI a určuje, kolik pixelů se vejde do 1 palce. Čím vyšší rozlišení, tím vyšší hustota pixelů na 1 palec.

Při zvětšení bitmapového obrázku se nemění velikost jednotlivých bodů. Body se od sebe vzdalují. Mezery mezi body musí program dopočítat. Při zvětšování obrázku v rastrové grafice dojde ke ztrátě kvality objektu. Před úpravouPo úpravě Obr. 4 Obr. 5

Barevný model Barevný model popisuje základní barvy a způsob míchání těchto základních barev v barvu výslednou.

Barevný model RGB RGB je zkratka tří barev. Red (červená) Green (zelená) Blue (modrá) S barevným modelem RGB pracuje monitor, digitální fotoaparát nebo scaner. Obr. 2

Barevný model CMYK Název vznikl ze začátečních písmen barev. Cyan (azurová) M (purpurová) Yelow (žlutá) K (černá) Různé odstíny barev získáme mícháním skutečných barev. Obr. 3

Grafické formáty rastrové grafiky BMP – nejpoužívanější, výhodou je jeho jednoduchost, kompresi zvládá u obrázků v nižších barevnostech. GIF – vhodný pro kresby. JPG – vhodný pro fotografie. TIFF – hlavní použití v typografii.

Vektorová grafika je tvořena pomocí geometrických tvarů. objekty můžeme upravovat zmenšením nebo zvětšením rozměrů bez ztráty kvality objektu. Vytvořit vektorový obrázek je složitější, pokud je obrázek propracovaný, bývá náročnější na paměť PC.

Před zvětšením Po zvětšení Obr. 6Obr.7 Velikost objektu je menší než u rastrové grafiky. Jednotlivé hladiny vektorového obrázku můžeme oddělit.

Vektorový způsob práce (skládání obrázků z křivek) je zcela nutný tam, kde potřebujeme měnit velikost obrázku v širokém rozmezí. Proto jsou dnes např. všechna písma v počítači uložena vektorovým způsobem. Soubory založené na vektorové grafice jsou podstatně úspornější než rastrové.

S každým objektem (křivkou, kružnicí apod.) lze pracovat odděleně. Obrázek je možné libovolně zmenšit či zvětšit bez ztráty kvality. Obrázek je možné libovolně transformovat, tj. otáčet, deformovat, protahovat, atd.

CDR – formát vektorového editoru Corel Draw. ZMF – formát vektorového editoru Zoner Callisto. SVG – formát vektorové grafiky určený zejména pro webové aplikace. SVF – formát animované grafiky určený pro web nebo multimediální prezentace. Grafické formáty vektorové grafiky

Použitá literatura ZONER software, a. s., Zoner Callisto 5 uživatelská příručka. Copyright © 1991–1999 Inso Chicago. Dokumentace: © 1996–2004 ZONER software, a. s. Dostupný z Autorem fotografií a obrázků (č. 1, 4, 5, 6, 7) v této prezentaci je Růžena Hynková. Obr. č. 2 – barevný model RGB Quark67. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: Obr. č. 3 – barevný model CMYK fr:User:Quark67. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: