EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LES Téma: LP - POZOROVÁNÍ MECHŮ Ročník: 6. Autor: Mgr. Martina Kopecká
LABORATORNÍ PRÁCE – POZOROVÁNÍ MECHŮ POMŮCKY: mikroskop, podložní a krycí sklíčko, pinzeta, preparační jehla (špendlík), kapátko, kádinka s vodou, hadřík, mechová rostlinka PRACOVNÍ POSTUP: 1.Pozoruj (okem, lupou) rostlinku mechu se štětem a tobolkou, nakresli ji a popiš. 2.Připrav mikroskopický preparát lístku mechu. 3.Pozoruj preparát nejprve při nejmenším zvětšení. 4.Zaostři na největší zvětšení. 5.Nakresli několik buněk i s vnitřní stavbou a vypočítej při jakém zvětšení si lístek mechu pozoroval. ODPOVĚZ: Jaký význam mají jednotlivé části rostlinky? Co mají společného zelené řasy a mechy?
MĚŘÍK PŘÍBUZNÝ - rostlinka - vnitřní stavba (lístek s chloroplasty)
RAŠELINÍK
resized/0eea24f1e6db418a875edaf11fed1a7f.jpg&imgrefurl= stavba-listku- mechu&usg=__t2cgf2CDef4u_BGHkxWzLsdk30o=&h=523&w=800&sz=137&hl=cs&start=0&zoom=1&tbnid=nksmZXj pnBBd1M:&tbnh=128&tbnw=171&ei=o4QhTuLyMYHG- QaMz4mYAw&prev=/search%3Fq%3Dmechov%25C3%25A1%2Brostlinka%26hl%3Dcs%26rlz%3D1T4ADRA_csCZ4 34CZ440%26biw%3D1920%26bih%3D715%26tbs%3Disz:m%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=rc&dur=203&page=1&nds p=41&ved=1t:429,r:1,s:0&tx=112&ty=89%3Disz:m%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=rc&dur=203&page=1&nds p=41&ved=1t:429,r:1,s:0&tx=112&ty=89 ODKAZY: