NOVELIZAČNÍ PROCESY VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZMĚNY ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH
Advertisements

NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Zákon o veřejných zakázkách: problémové okruhy
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY NOVELA ZÁKONA O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH Navrhované změny stav k Mgr. Mgr. Vlastimil Fidler.
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Liberec, 19. května 2008.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Zadávací dokumentace Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Nový zákon o zadávání veřejných zakázek – změny v oblasti elektronizace veřejných zakázek a uveřejňování informací Praha,
ZMĚNY VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK transparentní novela zákona Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj 1.
Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. –
Novela zákona o veřejných zakázkách Porada s ekonomy neškolských příspěvkových organizací Jihomoravského kraje Mgr. Michal Lipovský.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
Výběr dodavatele, veřejné zakázky. Legislativa, informace Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Důležité.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Autoři: Ing. Martin Polák Výhody e-tržišť z pohledu dodavatele.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
SETKÁNÍ ZÁSTUPCŮ STATUTÁRNÍHO MĚSTA PŘEROVA SE ZÁSTUPCI PODNIKATELSKÉ VEŘEJNOSTI „NOVELA ZÁKONA č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách “ Odbor: Vnitřní.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Úřad vlády České republiky Oddělení veřejných zakázek Společensky odpovědné zadávání veřejných zakázek Úřadem vlády ČR Mgr. Zuzana Profousová.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Seminář pro žadatele k 49. výzvě IROP „Deinstitucionalizace sociálních služeb za účelem sociálního začleňování II." Zadávání a kontrola veřejných zakázek.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Dynamický nákupní systém pro praxi
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Registr smluv v kontextu zákona o zadávání veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Novelizace Zákon č. 417/2009 Sb. a č. 179/2010 Sb. a další novelizace
Novela zákona o veřejných zakázkách
Veřejné zakázky vybrané kapitoly
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Pochybení při zadávání veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejné zakázky Robert Páleník
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
. Zákon č.137/2006 Sb., o veřejných zakázkách - stav po novele č.179/2010 Sb. MINISTERSTVO ZDRAVOTNICTVÍ Praha, 16. září 2010 Český a moravský účetní dvůr.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

NOVELIZAČNÍ PROCESY VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj

PROCES VEŘEJNÝCH INVESTIC

INVESTIČNÍ PROCES záměr → příprava → rozpočet → soutěž → realizace zákon o obcích / o krajích rozpočtová pravidla zákon o finanční kontrole zákon o majetku ČR zákon o veřejných zakázkách/ o koncesních smlouvách související normy (stavební zákon, vnitřní normy, …) 3

POSTAVENÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK záměr → příprava → rozpočet → soutěž → realizace ZVZ dílčí krok procesu soutěžní procesní normy výběr dodavatele za dodržení zákonných zásad prvky hospodárnosti, efektivity a účelnosti v příslušných zákonech 4

PRÁVNÍ ÚPRAVA VZ

PRÁVNÍ ÚPRAVA VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2004/17/ES a 2004/18/ES ze dne 31.března 2004 zákon č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách prováděcí předpisy předpisy poskytovatelů finančních prostředků vnitřní předpisy zadavatele 6

CO JE TEDY NOVÉHO?

LIMITY VZ nadlimitní veřejné zakázky finanční limity EU stavební práce Kč Kč dodávky a služby Kč Kč Kč Kč Kč Kč podlimitní veřejné zakázky limit ČR VZMR: dodávky a služby – Kč, stavební práce – Kč ZPŘ: stavby do 20 mil. Kč veřejné zakázky malého rozsahu 8

CITLIVÁ ČINNOST usnesení vlády ze dne 22. února 2010 č. 158 o opatřeních při zadávání veřejných zakázek od 1. dubna 2010 v předpokládané hodnotě nad 500 mil. Kč od 1. září 2010 v předpokládané hodnotě nad 300 mil. Kč pro ministerstva a ministerské organizace a státní podniky na rozhodování o veřejných zakázkách pouze osoby s platným osvědčením fyzické osoby nejméně pro stupeň utajení Důvěrné - osoby, které podle vnitřního organizačního předpisu nebo rozhodnutí zadavatele schvalují na jednotlivých stupních řízení zadávací podmínky nebo výběr nejvhodnější nabídky - členové hodnotící komise) 9

ZÁKLADNÍ PARAMETRY pro ministerstva a ministerské organizace předkládat vládě k projednání před zahájením VZ základní parametry v předpokládané hodnotě nad 500 mil. Kč bez DPH předmět a důvod veřejné zakázky předpokládaná hodnota druh zadávacího řízení platební podmínky informovat vládu před zahájením jednání o podpisu smlouvy o nadlimitních VZ na základě výjimky podle § 18 ZVZ v jednacím řízení bez uveřejnění podle § 23 ZVZ 10

NOVELA ZVZ A KZ

NOVELA ZVZ záměrem věcná novela ZVZ, příprava od ledna 2008 zjednodušení transparentnost kontrola efektivnost transpozice dohledové směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/66/ES vyřešení vztahu mezi ZVZ a KZ, nastavení právního rámce PPP projektů 12

PROCES NOVELY ZVZ I - III/08 sbírání námětů, zpracování analýz III - X/08 příprava legislativního textu XI, XII/08 připomínkové řízení I/09 vypořádání připomínek II/09 odeslání do vlády III, IV/09 LRV V/09 vláda VI/09PSP, staženo z programu IX/09poslanecká iniciativa, I. čtení velká novela X/09Senát, poslanecká iniciativa, vrácení PSP XI/09schválení PSP ve znění Senátu nabytí účinnosti transpoziční novely 13

PROCES NOVELY ZVZ IX/09první čtení vládního návrhu I, II/10výbory Sněmovny III/10druhé a třetí čtení IV/10Senát V/10Sněmovna, pozměňovací návrh Senátu V/10podpis prezidenta nabytí účinnosti 14

NOVELA ZVZ – 417/2009 Sb. tzv. malá, transpoziční, Vlčkova novela od úprava novelizované výjimky pro výzkum a vývoj neomezená možnost dožádání kvalifikace odstranění povinného podpisu vázanosti nabídkou dobrovolné čtení nabídkové ceny při otevírání obálek tzv. blacklist zákaz plnění smlouvy 15

BLACKLIST rejstřík osob se zákazem plnění veřejných zakázek zápis na základě rozhodnutí ÚOHS o spáchání deliktu po nabytí právní moci ÚOHS informuje MMR možnost výmazu z rejstříku rejstřík veřejně přístupný 16

BLACKLIST správní delikt (deliktní způsobilost právnických osob) dodavatel předloží při prokazování splnění kvalifikace informace nebo doklady: neodpovídající skutečnosti a měly nebo mohly mít vliv na posouzení kvalifikace zákaz účasti v zadávacím řízení zákaz uzavřít smlouvu u VZMR doba 3 let od právní moci 17

ZÁKAZ PLNĚNÍ SMLOUVY zákaz plnění smlouvy ukládá ÚOHS 1.zadavatel uzavře smlouvu bez uveřejnění liberace uveřejněním dobrovolného oznámení o záměru 2.a) nedodrží postup, přičemž tím podstatně ovlivnil nebo mohl ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky b) a zároveň uzavře smlouvu před uplynutím lhůty pro podání námitek proti rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky 3. a) nedodrží postup, přičemž tím podstatně ovlivnil nebo mohl ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky b) a zároveň v rámci DNS odešle oznámení o výsledku zadávacího řízení k uveřejnění souhrnně za předcházející čtvrtletí 18

ZÁKAZ PLNĚNÍ SMLOUVY ÚOHS neuloží zákaz plnění smlouvy pokud důvody hodné zvláštního zřetele, spojené s veřejným zájmem, vyžadují pokračování plnění smlouvy ekonomický zájem pouze za výjimečných okolností s nepřiměřenými důsledky co není důvodem? náklady vyplývající z prodlení při plnění zakázky náklady spojené se zahájením nového zadávacího řízení náklady spojené se změnou subjektu plnícího zakázku náklady spojené s právními povinnostmi 19

ZÁKAZ PLNĚNÍ SMLOUVY Smlouva na plnění veřejné zakázky je neplatná z důvodu nedodržení postupu podle tohoto zákona pouze v případech, kdy Úřad uloží zákaz jejího plnění. Neplatnost z jiných důvodů tím není dotčena. 20

DOPADY NA ZADAVATELE posílení pravomoci ÚOHS nutnost posílení vnitřních kontrolních mechanismů riziko zákazu plnění smlouvy riziko vyšších nákladů nutnost ověřit přítomnost dodavatele v Rejstříku 21

DOPADY NA DODAVATELE posílení kontrolní pravomoci ÚOHS nad dodavateli nutnost velmi pečlivé přípravy nabídky riziko zákazu obchodování se zadavateli riziko zákazu/neplatnosti smlouvy 22

VELKÁ NOVELA ZVZ

VELKÁ NOVELA od /2010 Sb. 24

ZÁSADY POSTUPU doplnění § 6 ZVZ „Zadavatel je povinen zveřejňovat veškeré informace vztahující se k výběrovému řízení způsobem umožňujícím dálkový přístup (Internet). Tím není dotčeno zveřejňování v informačním systému podle § 157.“ 25

PŘEDPOKLÁDANÁ HODNOTA zákaz dělení předmětu VZ pod limity zjednodušeného podlimitního řízení (pod všechny zákonné limity) stanovení předpokládané hodnoty VZ za použití opčního práva jako součet všech VZ, které zadavatel při využití opčního práva požaduje 26

PŘEDPOKLÁDANÁ HODNOTA Při stanovení předpokládané hodnoty je zadavatel povinen sečíst předpokládané hodnoty obdobných, spolu souvisejících dodávek či služeb, které hodlá pořídit v průběhu účetního období. To neplatí pro dodávky nebo služby, jejichž jednotková cena je v průběhu účetního období proměnlivá a zadavatel tyto dodávky nebo služby pořizuje opakovaně podle svých aktuálních potřeb; zadavatel je však povinen vždy dodržet zásady podle § 6. 27

VZ NA DODÁVKY §8 / (2) Veřejnou zakázkou na dodávky je rovněž veřejná zakázka, jejímž předmětem je kromě pořízení zboží podle odstavce 1 rovněž poskytnutí služeb nebo stavebních prací spočívajících v umístění, montáži či uvedení takového zboží do provozu, nejedná-li se o zhotovení stavby, pokud tyto činnosti nejsou základním účelem veřejné zakázky, avšak jsou nezbytné ke splnění veřejné zakázky na dodávky. 28

PROFIL ZADAVATELE konkrétní adresa elektronického nástroje v síti Internet, který zadavatel používá k uveřejňování informací týkajících se veřejných zakázek a který umožňuje dálkový přístup 29

CITLIVÁ ČINNOST Za citlivou činnost podle zvláštního právního předpisu se považuje zadání veřejné zakázky, kterou zadává veřejný zadavatel podle § 2 odst. 2 písm. a) nebo b), jejíž předpokládaná hodnota přesáhne Kč. 30

CENTRÁLNÍ ZADAVATEL vznik centrálního zadavatele podpisem smlouvy s dotčenými zadavateli výslovné ustanovení, že centrální zadavatel může pořizovat plnění i pro sebe 31

ZAHÁJENÍ ŘÍZENÍ § 26 / (1) Zadávací řízení zahajuje zadavatel odesláním a) oznámení o zahájení zadávacího řízení k uveřejnění, nebo b) výzvy o zahájení zadávacího řízení. Lhůty začínají běžet dnem následujícím po dni zahájení zadávacího řízení. 32

JEDNACÍ ŘÍZENÍ BEZ UVEŘEJNĚNÍ ve výzvě místo, den a hodina konání prvního jednání včetně uvedení, v jakém jazyce bude jednáno jen pokud nebude jednání vedeno písemně v předchozím otevřeném řízení, užším řízení, zjednodušeném podlimitním řízení či jednacím řízení s uveřejněním nebyly podány žádné nabídky v předchozím otevřeném řízení, užším řízení, zjednodušeném podlimitním řízení či jednacím řízení s uveřejněním byly podány pouze nevhodné nabídky 33

ZJEDNODUŠENÉ PODLIMITNÍ ŘÍZENÍ nadále povinnost zveřejnit výzvu vhodným způsobem povinnost splněna, pokud veřejný zadavatel uveřejní výzvu na svém profilu výslovná povinnost přijmout a hodnotit nabídku dodavatele, který nebyl vyzván 34

LHŮTY zadávací lhůta při podání námitky zadávací lhůta neběží konec zadávací lhůty se posouvá o dobu, kdy zadávací lhůta neběží běh zadávací lhůty pokračuje dnem doručení rozhodnutí zadavatele o námitkách dodavateli zadávací lhůta neběží po dobu, ve které zadavatel nesmí uzavřít smlouvu 35

LHŮTY protokol o konečném výsledku hodnocení (JŘSU) 5 dnů → 5 pracovních dnů od ukončení každé fáze jednání poskytování ZD OŘ 6 dnů, ZPŘ 2 dny → bezodkladně OŘ 6 dnů, ZPŘ 2 dny → elektronicky OŘ 6 dnů, ZPŘ 2 pracovní dny od doručení žádosti písemná žádost o poskytnutí ZD 12 dnů před lhůtou pro podání nabídek → bez žádosti (bez lhůty) 36

LHŮTY písemná žádost o dodatečné informace 12 dnů před lhůtou pro podání nabídek → bez lhůty doručení → odeslání informací dodatečných informací 6/3 dny → 5/3 pracovní dny od doručení žádosti doručení → odeslání oznámení o zrušení 5 dnů → 2 pracovní dny po přijetí rozhodnutí 37

VÝJIMKY Z PŮSOBNOSTI zpřísnění dikce u tzv. výjimky „in-house“, kdy osoba musí ve prospěch veřejného zadavatele vykonávat „podstatnou “ část činnosti 38

ZVLÁŠTNÍ TECHNICKÉ PODMÍNKY VZ na dodávky vozidel kategorie N1, N2, N3, M1, M2 a M3 zvláštní technické podmínky zohledňující energetické a ekologické provozní dopady (spotřeba energie, emise CO2 a emise NOx, NMHC a částic) stanovení zvláštních technických podmínek prováděcím právním předpisem 39

POSKYTOVÁNÍ DOKUMENTACE Nabídku může podat rovněž dodavatel, který nepožádal zadavatele o poskytnutí zadávací dokumentace nebo který si zadávací dokumentaci nevyzvedl 40

KVALIFIKACE předložení pouze kopií dokladů prokazujících splnění kvalifikace vybraný uchazeč povinen předložit originály nebo ověřené kopie před uzavřením smlouvy 41

KVALIFIKACE subdodavatel poskytující část kvalifikace základní kvalifikace podle § 53 odst. 1 písm. j) odstranění povinnosti připojit k dokladům úředně ověřený překlad do českého jazyka na doklady ve slovenském jazyce. omezení základní kvalifikace na posledních tři roky nekalá soutěž formou podplácení insolvenční řízení 42

KVALIFIKACE Základní kvalifikační předpoklady splňuje dodavatel, k)který předloží seznam společníků nebo členů, jde-li o právnickou osobu l)který předloží seznam zaměstnanců nebo členů statutárních orgánů, kteří v posledních třech letech pracovali u zadavatele a byli v pozici s rozhodovací pravomocí pro rozhodování o veřejných zakázkách m)který, má-li formu akciové společnosti, má vydány pouze akcie na jméno a předložil aktuální seznam akcionářů ve lhůtě podle § 52 k) a l) čestným prohlášením 43

KVALIFIKACE protokol o posouzení kvalifikace identifikační údaje dodavatelů seznam dodavatelů, kteří prokázali splnění kvalifikace seznam dodavatelů, kteří splnění kvalifikace neprokázali včetně odůvodnění lze vyznačit odlišný názor člena komise s odůvodněním. přístupný všem posuzovaným uchazečům 44

KVALIFIKACE Předložil-li zájemce nebo uchazeč v zadávacím řízení vzorky, je zadavatel povinen mu tyto vzorky na jeho písemnou žádost po uzavření smlouvy nebo po zrušení zadávacího řízení bezodkladně vrátit. 45

DORUČOVÁNÍ většina úkonů zadavatele vázána nově na odeslání (nikoli doručování) pokud povaha písemností umožňuje písemnosti prostřednictvím datové schránky 46

EKONOMICKÉ POSOUZENÍ předpokládaná hodnota VZ nejméně 500 mil. Kč smlouva nejméně na 5 let nebo na dobu neurčitou stanovisko MF ekonomický rozbor dopadů na ekonomickou situaci žadatele údajů o stavu zadluženosti žadatele posouzení z hlediska možných dopadů přijímaných závazků vlivu na ekonomickou situaci žadatele nebo na mezinárodní závazky České republiky lhůta 60 dnů od doručení, jinak bez námitek vyžádání stanoviska podmínkou pro platnost smlouvy 47

JISTOTA pojištění záruky platnost po celou dobu zadávací lhůty pojištěným uchazeč oprávněnou osobou zadavatel (právo na pojistné plnění) písemné prohlášení obsahující závazek vyplatit zadavateli pojistné plnění povinnost zadavatele uchovat kopii záruční listiny originál se vrací uchazeči 48

PODÁNÍ NABÍDKY Dodavatel, který podal nabídku v zadávacím řízení, nesmí být současně subdodavatelem jiného dodavatele v tomtéž zadávacím řízení. Dodavatel, který nepodal nabídku v zadávacím řízení, však může být subdodavatelem více uchazečů v tomtéž zadávacím řízení. jehož prostřednictvím jiný dodavatel v tomtéž zadávacím řízení prokazuje kvalifikaci. 49

OTEVÍRÁNÍ OBÁLEK povinnost sdělit informaci o nabídkové ceně u následné elektronické aukce otevírání obálek bez přítomnosti uchazečů. 50

HODNOCENÍ NABÍDEK ekonomická výhodnost vztah užitné hodnoty a ceny nabídková cena kvalita technická úroveň nabízeného plnění estetické a funkční vlastnosti vlastnosti plnění z hlediska vlivu na životní prostředí vliv na zaměstnanost osob se zdravotním postižením provozní náklady návratnost nákladů záruční a pozáruční servis zabezpečení dodávek dodací lhůta 51

HODNOCENÍ NABÍDEK váha vyjádřená v procentech matematický vztah mezi dílčími kritérii zpráva o posouzení a hodnocení nabídek popis hodnocení jednotlivých nabídek v rámci všech hodnotících kritérií 52

HODNOCENÍ NABÍDEK Pokud zadavatel nestanoví jinak, rozhoduje při hodnocení pro plátce daně z přidané hodnoty cena bez daně z přidané hodnoty, pro neplátce cena s daní z přidané hodnoty. 53

RÁMCOVÁ SMLOUVA §11 / (1) Rámcovou smlouvou se pro účely tohoto zákona rozumí písemná smlouva mezi zadavatelem a jedním či více uchazeči uzavřená na dobu určitou, která upravuje podmínky týkající se jednotlivých veřejných zakázek na dodávky, služby či stavební práce pořízení opakujících se dodávek, služeb či stavebních prací s obdobným předmětem plnění zadávaných po dobu platnosti rámcové smlouvy, zejména pokud jde o cenu a množství. 54

RÁMCOVÁ SMLOUVA po uplynutí každého roku oprávněn zadavatel požadovat prokázání kvalifikace nebo její části maximálně v rozsahu, který byl požadován v zadávacím řízení na rámcovou smlouvu lhůta alespoň v rozsahu, v jakém byla stanovena lhůta pro prokazování splnění kvalifikace při zadávání rámcové smlouvy pokud neprokázáno, není zadavatel oprávněn vyzvat k poskytnutí plnění nebo k podání nabídky do doby prokázání požadované kvalifikace 55

RÁMCOVÁ SMLOUVA rámcová smlouva uzavřena s více uchazeči veškeré podmínky plnění konkrétně vymezeny písemná výzva uchazeči, který se při uzavírání rámcové smlouvy umístil jako první v pořadí, popř. dalšího v pořadí písemná výzva postupně pro každou jednotlivou veřejnou zakázku podle pořadí při uzavírání rámcové smlouvy pouze ve zvláště odůvodněných případech s ohledem na povahu předmětu plnění rámcové smlouvy např. na základě zvláštního právního předpisu 56

OPČNÍ PRÁVO předpokládaná hodnota VZ včetně předpokládané hodnoty všech veřejných zakázek požadovaných zadavatelem při využití opčního práva zadavatel zvlášť stanoví předpokládanou hodnotu veřejné zakázky při využití opčního práva. 57

OPČNÍ PRÁVO využití opčního práva pouze v jednacím řízení bez uveřejnění nelze na dodávky využití opčního práva navazujícího na rámcovou smlouvu podle § 92 odst. 1 pokud jsou splněny zákonné podmínky. zákaz využití opčního práva cena bez daně z přidané hodnoty, kterou by byl povinen uhradit za plnění předmětu veřejné zakázky nebo jeho části při využití opčního práva, převyšuje o více než 30 % předpokládanou hodnotu plnění odpovídajícího opčnímu právu cena plnění odpovídající opčnímu právu bez daně z přidané hodnoty činí více než 30 % ceny původní veřejné zakázky 58

SOUTĚŽ O NÁVRH § 23 / (6) Předmětem veřejné zakázky na služby navazující na soutěž o návrh nesmí být vlastní realizace návrhu. pouze pokud odůvodněno povahou předmětu soutěže o návrh 59

OMEZOVÁNÍ POČTU ZÁJEMCŮ možnost kontroly losovacího zařízení uchazeči oprávnění uchazečů nahlížet do protokolu o losování losování mechanické, elektronickomechanické, elektronické nebo obdobné zařízení účast notáře osvědčení průběhu losování 60

ZÁKONNÉ ZVÝHODNĚNÍ otevřené řízení užší řízení zjednodušené podlimitní řízení podlimitní veřejné zakázky na dodávky nebo služby dodavatel zaměstnávající více než 25 zaměstnanců, z nichž více než 50 % zaměstnanců osobami se zdravotním postižením pro hodnocení nabídek rozhodná výše nabídkové ceny snížená o 15 % 61

CHYSTANÉ NOVELY obranná směrnice sociální zadávání …… zadávání 62

POCHYBENÍ U VZ

POCHYBENÍ I. nesprávné použití výjimky ze zákona použití JŘBÚ za nenaplnění podmínek nepřijetí všech nabídek u ZPŘ netransparentnost VZMR 64

POCHYBENÍ II. nedostatečné vymezení předmětu nezákonné dělení předmětu nepřiměřená nebo nerelevantní kvalifikace záměna / smíšení kvalifikace a hodnocení nesprávné posouzení kvalifikace nejasná nebo nerelevantní hodnotící kritéria 65

POCHYBENÍ III. nezodpovězení dodatečných informací podstatná změna na základě dodatečných informací vyloučení za nedodržení formy nabídky nedostatečná zpráva o posouzení a hodnocení nabídek nedostatečný popis hodnocení 66

POCHYBENÍ IV. předčasné uzavření smlouvy absence zveřejnění nepřiměřené lhůty zrušení bez zákonného důvodu nedostatečné zdůvodnění zrušení 67