Elektronické služby České pošty, s.p Praha Zpracoval: Antonín Ambrož.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
© 2000 VEMA počítače a projektování spol. s r. o..
Advertisements

Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Enterprise řešení pro elektronický podpis VerisignIT
Elektronizace agend nejen ve státní správě
Podnikové informační systémy úvod
eGovernment – aplikace principů v ISKN
Czech POINT Pohodlná komunikace.
Czech POINT Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál Seminář Plzeň Luděk Šafář Projektový manažer.
Centrální elektronická podatelna a úřední deska Městský rok informatiky.
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Základní otázky rozvoje informatizace Ing. Dana Bérová náměstkyně ministra – ředitelka sekce Jihlava,
Informační systém základních registrů. Obsah Úvod Komunikace se základními registry Autentizace a autorizace Práce s údaji Funkcionalita v rámci Portálu.
Projekt ELIŠKA Centrální registr řidičů
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Absolventská práce 2002 Aplikace XML rozhraní v prostředí krajského úřadu Autor : Marek Cop Vedoucí : Ing. Petr Pavlinec 2002.
Kvalifikovaná certifikační autorita České pošty, s.p. PostSignum QCA
IS DIS Zdeňka Fialová. Obsah 1.Základní informace 2.Využití 3.DIS POV 4.Ukázka 5.Související problémy.
ELEKTRONICKÉ PŘESTUPKOVÉ ŘÍZENÍ REJSTŘÍK PRESTUPCŮ PRAHA
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Statutárního města Liberec
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
CIS Cizinecký informační systém
Elektronické zadávání veřejných zakázek
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 ePUSA – elektronický portál územních samospráv Krajský úřad Plzeňského krajeMinisterstvo vnitra.
Špička v každém směru IT 3 Od elektronické podatelny k řešení problému elektronického podání Ing. Martin Vimr obchodní ředitel.
Realizační tým ICZ duben 2005
eGovernment Informační systémy ve státní správě a samosprávě
Informační kulturní portál
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
ISSS IS HN/SS Softwarová architektura informačního systému hmotné nouze a sociálních služeb Jindřich Štěpánek
EGovernment Struktura služeb a řešení. Obsah 1.Požadavky KIVS a řešené problémy 2.Vývoj koncepcí 3.Stávající KIVS a její rozvoj v souladu s koncepcemi.
ISSS 2003 Koncept využitelných stávajících datových zdrojů pro Portál veřejné správy ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Seminární práce z předmětu SIPOL
ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY Základní koncepce a prototyp Ing. Břetislav Moc
Systém DESA DŮVĚRYHODNÁ ELEKTRONICKÁ SPISOVNA A ARCHIV
Ministerstvo informatiky Cíle a plány 2003 Vladimír Mlynář ISSS
Správní a dopravně správní evidence - IISSDE
Správní a dopravně správní evidence - IISSDE RNDr. Jiří Malátek Zástupce ředitele OIVS MV
Koncepce rozvoje IS kraje Petr Pavlinec odbor informatiky Krajský úřad kraje Vysočina
Czech Point na poštách ISSS Mgr. Pavel Kolář náměstek generálního ředitele pro veřejnou správu.
government Zpracovali: Petra Vilímová , Monika Vatrtová,
Pilotní projekt Ústřední evidence podnikatelů – RŽP ISSS 2004 Hradec Králové Ing. Jan Pokorný odbor projektů životních situací.
Technické řešení PostSignum QCA
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Fenix II –IS na platformě.NET Michal Varga.
Telefónica O2 - informační a komunikační řešení
Centrální elektronická podatelna a úřední deska ISSS 2006.
 KOMIX s.r.o. Použití webových služeb v komunikaci s centrálními registry státní správy příspěvek do sborníku konference ISSS/LORIS/V4DIS.
Portál veřejné správy © 2002 IBM Corporation ISSS 2003 Portál veřejné správy portal.gov.cz Ing. Dana Bérová
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation 9. ICT Forum, Praha Elektronická daňová správa Klientský přístup k daňovým subjektům.
23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Hotel Tatra, Velké Karlovice Univerzitní informační systém Milan Šorm.
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
Koncepce rozvoje eGovernmentu Strategický rámec Mgr. Bohdan Urban Chomutov,
Základy práce s portálem CzechPOINT. 2 Úřad na cestě k lidem Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál Asistované místo výkonu veřejné správy.
Projekt e-Sbírka a e-Legislativa Moderní systém pro přístup k právu a pro jeho tvorbu 12. června 2013 seminář Osvěta Aleš Gola odbor legislativy a koordinace.
Aplikace MS2014+ Portál IS KP14+.
Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Zabezpečení dat a komunikační infrastruktury Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
Katastr nemovitostí na internetu a reálné možnosti jeho využití fyzickými a právnickými osobami Č e s k ý ú ř a d z e m ě m ě ř i c k ý a k a t a s t r.
Základy práce s portálem CzechPOINT HW, SW, tokeny, certifikáty, administrace.
SEZNAMTE SE S PROJEKTEM „Pořízení NIS a virtualizace desktopů do Rehabilitačního ústavu Hrabyně “ realizovaném v letech 2012 až 2015 Rehabilitačním ústavem.
Seminář k soutěži Parádní web 21. leden 2014 Ing. Kamil Válek tajemník Městského úřadu Uherský Brod.
Duben 2013 Odbor informatiky KrÚ JMK Výzva č. 08 Integrovaného operačního programu na Integrovaného operačního programu na Rozvoj služeb eGovernmentu v.
Prezentace ISKA Luděk Šafář Robert Hernady
Aplikace zákonů č. 101/2000 Sb. č. 227/2000 Sb.
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Elektronický (digitální) podpis
Transkript prezentace:

Elektronické služby České pošty, s.p Praha Zpracoval: Antonín Ambrož

1. Poštovní správy současnosti 2 LiberalizaceRedukce poštovního monopolu GlobalizaceExpanze velkých evropských poštovních správ: –Deutsche Post A.G. –TPG KonkurenceDHL, UPS, TNT Vliv informačních technologií Internet

2. e-Business strategie Světové poštovní unie 3  Zpracována v roce 1999  Obsahově se zaměřuje na:  Vytváření nových elektronických služeb - elektronická obdoba stávající klasické poštovní služby - služba nová - služba pro e-Government  Při poskytování služeb prosazovat zvyšování kvality  Vyšší efektivita provozu

2. e-Business strategie Světové poštovní unie 4  Vytváření nových elektronických služeb (3)  Služby důvěryhodné třetí strany  Hybridní pošta  e-Government  Elektronické finanční služby  Při poskytování služeb prosazovat zvyšování kvality (4)  Všeobecná dostupnost informací o poskytovaných službách  Všechny poskytované služby orientovat vstříc klientům  Všem poskytovaným službám zajistit dostupnost a kvalitní uživatelskou podporu

2. e-Business strategie Světové poštovní unie 5  Zaměření na celkovou vyšší efektivitu provozu (5)  Centralizovaná provozní řešení (produkční tisky, produkční snímání,technologie finančních služeb, centralizovaná řešení pro administrativu – např. tisky a kopírování, řešení pro snižování nákladů v dopravě – optimalizace dopravy a doručování)  Efektivita řízení, efektivita marketingu

2. Strategie České pošty 6  Vypracována v rámci Strategie České pošty cílená na podchycení současných trendů vývoje technologií ale i chování a požadavky klientů, které mohou mít vliv na úspěšnost provozu České pošty jako celku. Obsahuje zejména:  nové členění produktů ČP podle potřeb klientů a z toho návrh na úpravu organizační struktury ČP,  centralizace řízení, centralizovaná provozní a technologická řešení s cílem snižování provozních nákladů  zaměření na kvalitu poskytovaných služeb (souvisí se zajištěním klientské podpory jako celku, efektivitě a kvalitě obchodu a marketingu)  rozvoj služeb a produktů v součinností s aliančními partnery  zaměření na rozvoj alternativních elektronických služeb  zaměření na rozvoj nových elektronických služeb

2. Strategie České pošty  Elektronické služby České pošty, s.p. - stav 7 Služby důvěryhodné třetí strany Interní certifikační autorita Veřejná certifikační autorita Kvalifikovaná certifikační autorita Registrovaná elektronická pošta Hybridní pošta Tisky, kompletace, obálkování, distribuce e-Government Centrální adresa (2000), IS VZ US (2006) eProcurement ( ) Ověřené výpisy z registrů sss (2007) Kontaktní místa státní správy Elektronické finanční služby eSIPO

3. Česká pošta – vytváření elektronických služeb  Služby třetí důvěryhodné strany Realizované projekty:  Interní CA (1999) – předpoklad ukončení provozu )  PostSignum – komerční certifikační autorita ČP (2003)  REP – registrovaná elektronická pošta(2003)  QCA – PostSignum – kvalifikovaná certifikační autorita ČP (2005) Projekty v realizaci:  Kvalifikované elektronické časové razítko ČP (2007) Navržený další postup rozvoje:  Krátkodobé cíle – horizont r automatická obnova certifikátů (2007) - automatizované ověření el.podpisu pro třetí subjekt ( ) - žádost o zneplatnění certifikátu přes www rozhraní a upozornění na vypršení platnosti certif. 8

3. Česká pošta – vytváření elektronických služeb  Služby třetí důvěryhodné strany Návrh dalšího postupu:  Střednědobé cíle – horizont r poskytování ověřených výpisů z registrů sss (od ) - služby eProcurementu – důvěryhodné prostředí pro poskytování kompletního spektra tohoto typu služeb ( ) - služba EPM (Electronic PostMark Systém)  Dlouhodobé cíle – horizont r a dále - použití QCA ČP pro podpis transakcí v e-bankovnictví (prostřednictvím platební karty s el.podpise) –obecné použití u bankovních domů dílčím způsobem se projekt již realizuje v r v součinnosti s ČSOB - použití QCA ČP pro podpis transakcí prováděných prostřednictvím mobilních prostředků (PDA,mobilní tlf) - elektronické důvěryhodné úložiště 9

Klient REP 1 Klient REP 2 Firewall DB server AP server WWW server InternetČeská poštaZákazník Centrum REP 3. Česká pošta – Registrovaná elektronická pošta(REP) - schéma

3. Česká pošta – vytváření elektronických služeb  Hybridní pošta Realizované projekty:  Centralizované řešení HP (2004) – čtyři centra, stejná technologie = zabezpečení redundance a minimalizace provozních nákladů Projekty v realizaci:  Koncepce SW řešení centra HP – (2005) Návrh dalšího postupu:  Krátkodobé cíle – horizont r integrace řešení klientského přístupu do externího portálu ČP  Střednědobé cíle – horizont r nabídka služeb HP pro segment malých zákazníků 11

3. Česká pošta – vytváření elektronických služeb  Hybridní pošta Návrh dalšího postupu:  Dlouhodobé cíle – horizont r a dále - kooperace na projektech státní správy typu – sčítání lidu apod. 12

3. Česká pošta – vytváření elektronických služeb  e-Government Realizované projekty:  Centrální adresa (CADR) – (2000) – informační systém o veřejných zakázkách, veřejných dražbách a ostatních nabídkách – projekt zajišťuje své samofinancování a zisk.  V r ČP obdržela koncesi na provozování Uveřejňovacího subsystému informačního systému o VZ (US IS VZ) na roky (zákon o VZ č.137/2006 Sb. a o koncesním řízení č. 139/2006 Sb.). Dalším cílem je udržet i bloky VD a ON v následujících legislativních změnách. Jde o jeden z mála reálně fungujících projektů eGovernment. Projekty v realizaci:  Poskytování ověřených výpisů z registrů ( ) – výpis z katastru nemovitostí, výpis z obchodního rejstříku, výpis z registru ekonomických subjektů, výpis z trestního rejstříku a výpis z registru certifikovaných dodavatelů. ČP – povinnost ze zákona (č.365/2000 Sb. v platném znění). 13

Architektura US IS VZ a CADR N CADR OZ VAKUS – operační pracoviště CADR (Vítkov) DMZ (Praha) DSČP Internet Legenda: EP …el.předzpracování FW …FireWall WWW …WWW server N …nárazníkový server KM …komunikační modul DMZ… demilitarizovaná zóna datové sítě ČP CADR (Archiv) Zadavatelé 1 EP WWW Formuláře N REP KM Zadavatelé 2 zadávání přes: -602XML Filler, -Adobe Acrobat Reader 7, -REP (PCJ), -webové rozhraní, -www formuláře Uživatelé Prezentační část Vstup – zpracování dat snímání – vytěžování – kontrola - komunikace TED a IS VZ MMR ČR FW WWW webové rozhraní N N US IS VZ (Archiv)

3. Česká pošta – vytváření elektronických služeb  e-Government Návrh dalšího postupu:  Krátkodobé cíle - horizont r realizace aplikací pro VS vyžadující asynchronní způsob komunikace a zpracování – spolupráce s portálem veřejné správy (PVS)  Střednědobé cíle – horizont r – realizace aplikací pro VS vyžadující synchronní způsob komunikace a zpracování - realizace komplexu služeb eProcurementu - centrálního zadavatele  Dlouhodobé cíle – horizont r a dále - elektronická autentizace občana, centrální adresář (propojení fyzické a elektronické adresy), služby kontaktního místa VS - elektronický archiv 14

3. Česká pošta – vytváření elektronických služeb  Elektronické finanční služby Realizované projekty:  SIPO Projekty v realizaci:  nSIPO (centralizované řešení) Návrh dalšího postupu:  Krátkodobé cíle - horizont r realizace platebního portálu s vazbou na nSIPO  Cíle horizontu r a dále - realizace eSIPO 15

4. Při poskytování služeb prosazovat zvyšování kvality  Všeobecná dostupnost informací o poskytovaných službách Realizované projekty:  interní portál ČP  T + T  datový sklad Projekty v realizaci:  externí portál ČP  klientský SW PostOffice Návrh dalšího postupu:  Krátkodobé cíle - horizont r služby s autentizací externího portálu ČP  Cíle horizontu r a dále - systematizované využívání dat pro účely ČP 16

4. Při poskytování služeb prosazovat zvyšování kvality  Všechny poskytované služby orientovat vstříc klientům  Všem poskytovaným službám zajistit dostupnost a kvalitní uživatelskou podporu KM ČP – jednoznačná organizační struktura jednoznačná náplň práce a dle toho tech. a technologické vybavení jednoznačná odpovědnost za provoz zajištění pravidelného školení SW podpora – viz výše Zásadní otázka: Chceme poskytovat elektronické služby? Pokud je odpověď ANO – tak můžeme být úspěšní jedině při zajištění souvisejícího kvalitního klientského servisu jako celku 17

5. Zaměření na celkovou vyšší efektivitu provozu  Centralizovaná provozní řešení (produkční tisky, produkční snímání,technologie finančních služeb, centralizovaná řešení pro administrativu – např. tisky a kopírování, řešení pro snižování nákladů v dopravě – optimalizace dopravy a doručování) Realizované projekty:  centralizace produkčních tisků Projekty v realizaci:  centralizace snímání  nSIPO  systém hodnocení zátěží doručovacích pochůzek Návrh dalšího postupu: optimalizace nákladů na dopravu centralizovaná řešení pro administrativní tisky a kopírování 18

6. Závěr  Dotazy k tématu prezentace  Děkuji za pozornost 19