Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Rostliny a živočichové
OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
Kvetoucí a nekvetoucí rostliny
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Pří_059_Rozmanitost přírody _Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Rostliny v okolí lidských obydlí
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Listy, květy a plody rostlin
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 1. Kořeny, stonek, listy.
Krytosemenné rostliny
VY_32_INOVACE_170 Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_28_ Prvouka 3.ročník Rostliny 1.
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Rostliny na jaře 4. ročník
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Byliny.
Kvetoucí byliny.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Krytosemenné rostliny
Zpracovala Jitka Ciprová
Pří_059_Rozmanitost přírody – Třídění rostlin Autor: Mgr. Marie Matušů
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Podzemní a nadzemní části rostlin.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Rostliny.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Společné znaky rostlin.
VY_32_INOVACE_Sib_III_08 Třídění rostlin Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
ROSTLINY.
LESNÍ KVETOUCÍ ROSTLINY
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
Stromy a rostliny v lese Zařazení: Autor: Jana Fabiánková Škola:
Rostliny Společné znaky rostlin: Vyživují se. Dýchají a vylučují.
Rostliny Prvouka – 3. ročník
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Rozmnožování rostlin Jméno autora Datum vytvoření Září 2011 DUM 10
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_107_Stonek bylin
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
Živá příroda.
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Živé organismy.
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/

 Anotace: Výkladová prezentace, ve které se žáci seznámí se společnými znaky rostlin, částmi jejich těla a základním tříděním.  Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět, Prvouka  Ročník: 3.  Druh učebního materiálu: výkladová prezentace  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – první stupeň

R O S T L I N Y

SPOLEČNÉ ZNAKY  vyživují se - voda, živiny, světlo, oxid uhličitý  dýchají  rozmnožují se – semena, šlahouny,oddenky, cibule,…  rostou a vyvíjejí se – od semínka po strom  pohybují se - otáčejí, zavírají květy

Jediný zdroj kyslíku na Zemi  Pouze zelené části rostlin  Spotřebovávají oxid uhličitý, uvolňují do ovzduší kyslík  (fotosyntéza)

Nekvetoucí rostliny  mechy (nemají pravé kořeny ani listy, jen jemná vlákna)  kapradiny Rostou na vlhkých místech. Obr. 1

Kvetoucí rostliny  květiny  trávy  stromy a keře  užitkové rostliny Obr. 2

Užitkové rostliny  ovoce- malvice, peckovice, bobule  zelenina – kořenová, listová, plodová, cibulová, košťálová  hospodářské plodiny – obilniny, pícniny, … Rýže, pšenice, kukuřice, brambory, čaj, bavlník, dřevo stromů, fazole, mrkev, jablka, … Obr. 3

Léčivé rostliny  Obsahují léčivé látky (čaje, obklady, léky).  heřmánek  lípa  jitrocel  třezalka  mateřídouška  divizna Obr. 4

Jedovaté rostliny  Pozor na plody, u některých i listy a květy.  konvalinka  vraní oko  rulík  durman  lýkovec Obr. 5

Chráněné rostliny  Ohrožené druhy, kterým hrozí vyhynutí, nesmíme v přírodě trhat ani přesazovat.  bledule, sněženka  leknín  hořec  koniklec  lilie  ocún Obr. 6

Okrasné rostliny  Květiny vyšlechtěné z planě rostoucích  růže  tulipán  kosatec  chryzantéma  orchidea  karafiát Obr. 7

Stromy a keře  keře – dřeviny, kterým se stonek rozvětvuje hned u země  líska, šípková růže, černý bez,…  stromy – dřeviny, kterým se stonek rozvětvuje nad zemí  buk, smrk, kaštan, jabloň, …  vylučují kyslík, kořeny zpevňují půdu, listy vypařují vodní páry, dávají potravu

Listnaté stromy  Mají listy, které na podzim většinou opadávají  vrba, dub, lípa, jírovec, buk, ovocné stromy ( jabloň, hrušeň, třešeň, ořešák,…)

Jehličnaté stromy  Úzké listy připomínající jehličky na podzim neopadávají (výjimka - modřín ).  Semena dozrávají v dřevitých šiškách.  smrk, borovice, jedle, modřín  sekvoje – největší jehličnan (roste v Kalifornii)

Části kvetoucích rostlin  kořen  stonek  list  květ  plod Obr. 8

Kořeny  podzemní části rostlin  přijímají živiny  upevňují rostlinu v půdě  obvykle se větví

Stonky  Nadzemní části rostlin  Přivádí k listům, květům a plodům vodu a živiny z kořenů.  Dužnatý (byliny) –stvol (bez listů) lodyha (s listy) stéblo (dutý s kolínky)  Dřevnatý (dřeviny) –kmen větve

Listy  vyrůstají ze stonku, větve  zachycují světlo potřebné k fotosyntéze  jehlice - listy jehličnatých stromů  skládají se ze 2 částí –čepel řapík  jednoduché listy – čepel z jedné části  složené listy – čepel složená z více listů

Květy  slouží k rozmnožování rostlin  části – kalich korunní lístky tyčinky (s pylem) pestík Obr. 9

Plody  vyvinou se z opylených květů  obsahují semena  dužnaté plody – malvice peckovice bobule  suché plody – makovice ořech lusk

Použité zdroje:  Obr. 1:  Obr. 2: jpg jpg  Obr. 3:  Obr. 4:  Obr. 5:  Obr. 6:  Obr. 7:  Obr. 8:  Obr. 9: mp mp