Disperze světla Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4. ročník čtyřletého.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Advertisements

Úroky ve slovních úlohách Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
SVĚTELNÉ JEVY Vypracovala: Mgr. Monika Schubertová.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 17. Světlo Název sady: Fyzika pro 3. a 4. ročník středních škol –
Hustota látky Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkŠestý - prima Stručný.
Pravopis ů, ú Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPravopis vesele i vážně Datum vytvoření RočníkNižší.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Snellův zákon Číslo DUM: III/2/FY/2/3/19 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing.
Zobrazení kulovým zrcadlem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2 Číslo DUM: III/2/FY/2/3/20 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor:
Vypařování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkOsmý - tercie Stručný.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: RNDr. Ivana Bělohradová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_F+Z_15.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Závislost odporu kovového vodiče na teplotě Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA - Kmitání, vlnění a.
Užití složeného úrokování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Pravopisná hlídka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPravopis vesele i vážně Datum vytvoření
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Věty o shodnosti trojúhelníků
Průměrná rychlost Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Úrok Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
1. KŘÍŽOVKA Pohyb může být posuvný a ….. Veličina s jednotkou m³ 1
Elektrický proud Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
38. Optika – úvod a geometrická optika I
Geometrická optika Mirek Kubera.
Složené úrokování Tematická oblast
Základní pojmy z optiky
Rozklad světla optickým hranolem.
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Jednoduché úrokování Tematická oblast
Práce se sloupkovými diagramy
Název vzdělávacího materiálu
Vlastnosti zvuku - test z teorie
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Sloupkový diagram Tematická oblast
Elektrická energie Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
Rovnoměrný pohyb Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Interference a difrakce
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Barva světla, šíření světla a stín
Rychlost a zrychlení kmitavého pohybu
Příčné zvětšení zrcadla
Ohyb světla na optické mřížce
Tání pevné látky Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Konstrukce trojúhelníku podle věty Ssu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Násobení lomených výrazů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Interference a difrakce Jana Jurmanová.
Coulombův zákon Tematická oblast FYZIKA - Kmitání, vlnění a elektřina
Dělení mnohočlenů jednočlenem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Lom světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Život – pohledy na přírodu
Dělení lomených výrazů
Interference na tenké vrstvě
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Obvod a obsah rovnoběžníku
Konstrukce lichoběžníku
Zobrazení tenkou čočkou
Paprsková optika hanah.
Kontrolní práce – složené lomené výrazy
Pythagorova věta Tematická oblast Planimetrie Datum vytvoření Ročník
Intenzita elektrického pole
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
SPEKTROSKOPIE Eva a Terka.
Interference ze soustavu štěrbin Ohyb na štěrbině Optická mřížka
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Disperze světla Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4. ročník čtyřletého a 8. ročník osmiletého studia gymnázia Stručný obsahDisperze světla, disperzní křivka, příklady na procvičení Způsob využitíŽáci se mají naučit rozlišit, kdy nastává disperze světla, obsahuje příklady na procvičení s řešením. AutorMgr. Dana Stesková KódVY_ 32_ INOVACE_ 27_FSTE03

DISPERZE SVĚTLA S disperzí světla se setkáváme u lomu bílého světla, kdy dochází k rozkladu světla na barevné složky. Disperze světla způsobuje, že světlo různých barev (tedy různých vlnových délek) se láme pod různými úhly. Nejvíce se láme světlo fialové, nejméně světlo červené.

DISPERZNÍ KŘIVKA je graf závislosti indexu lomu na vlnové délce. λ n λfλf λčλč nfnf nčnč

OPTICKÝ HRANOL Optický hranol slouží k rozkladu světla, po průchodu světla hranolem vznikne hranolové spektrum. ϕ f č Bílé světlo ϕ…lámavý úhel

ÚLOHY NA PROCVIČENÍ

3.Světelné vlnění charakterizují tři veličiny: vlnová délka, frekvence a rychlost. a)Jak se změní frekvence světla při přechodu světla ze vzduchu do vody? b)Jak se změní vlnová délka světla při přechodu světla ze vzduchu do vody? c)Jak se změní rychlost světla při přechodu světla ze vzduchu do vody?

4.Na skleněný hranol (viz obrázek) dopadá rovnoběžný svazek bílého světla tak, že po jeho rozkladu dopadá žluté světlo na druhou stěnu hranolu pod mezním úhlem. Na stínítku dostaneme: a)Celé spektrum bílého světla jen bez žluté barvy b)Část spektra bílého světla, od žluté po červenou c)Část spektra bílého světla, od žluté po fialovou d)Nedostaneme spektrum, protože všechny zbývající barvy se úplně odrazí uvnitř hranolu bílé žluté stínítko

ŘEŠENÍ ÚLOH NA PROCVIČENÍ