SUPERVIZE z Jak se učit ze zkušenosti svého týmu? Mgr. et Mgr. Veronika Víchová CACIO 8.září 2016

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Martina Pastuchová klinický psycholog a terapeut, supervizor
Advertisements

ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
Role supervize v bilanční diagnostice BDg z pohledu poradce pro dospívající z dětských domovů Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR.
a jeho využití u klientů po CMP
© 2007 Sdružení pro Informačně poradenský systém tvořené společnostmi KPMG Česká republika,s.r.o, Gradua-CEGOS, s.r.o. a OKsystems s.r.o. Všechna práva.
TERÉNNÍ SOCIÁLNÍ PRÁCE A SPECIFICKÉ NÁROKY NA PRACOVNÍKY
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Didaktické prostředky
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
PER – Burgetová Zuzana.  Jak vybrat vedoucího týmu.  Profil vedoucího týmu  Složení týmu  Co vede ke špičkovému výkonu týmu  Rozdíl mezi skupinou.
AUTOMANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ NA PRINCIPU BENCHMARKINGU
Jak se stát dobrým právníkem?
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Představení klubu manažerů
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
1 Měření efektů manažerských vzdělávacích a rozvojových aktivit Štěpán Galbavý Partner Inventa,s. r. o.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Koučování – nejúčinnější způsob zvyšování kompetencí manažerů
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Bc. Jan Milota, IQ Roma Servis Moravská zemská knihovna
Kongresové dny 2010 Praha Národní vzdělávací fond, o.p.s. Středisko podpory poradenských služeb Ing. Zuzana Freibergová
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
Supervizní vztah Jitka Navrátilová Vztah jako předpoklad učení Vztah mezi supervizorem a supervidovaným je centrem celého procesu. Supervizní.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Katedra didaktiky ekonomických předmětů VŠE v Praze DIDAKTICKÁ SLOŽKA STANDARDU UČITELE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ Miloslav Rotport Kostelec nad Černými lesy 27.
Odborný růst a celoživotní učení Další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Východiska úkolově orientované supervize
SLUŽBY ZAMĚSTNANOSTI A PRÁCE S NEZAMĚSTNANÝMI Téma: Programy vzdělávání a pracovního výcviku FSS MU Brno, 2006.
Multidisciplinární spolupráce ve zdravotnictví (MS)
„Zvýšení kompetencí pedagogických pracovníků Střední školy zemědělské, p.o.“ CZ.1.07/1.3.44/
Informační zdroje pro volbu povolání Technika a technické vzdělávání 2.
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
Univerzitní centrum VŠCHT Praha – Unipetrol: Úspěšná spolupráce vysoké školy s průmyslem Zdeněk Bělohlav, prorektor TECHNODAYS květen 2015.
Úvod do supervize Jitka Navrátilová
Skupinová dynamika III Doc. PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D. Katedra společenských věd ve sportu Fakulta sportovních studií.
Praxe ve školní psychologii
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Supervize. Slovo supervize můžeme doslovně přeložit jako nadhled. Jde o činnost, při které supervizor pomáhá pracovníkovi (supervidované osobě) získat.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
VZDĚLÁVÁNÍ VE FINANČNÍ GRAMOTNOSTI Lenka M. Maléřová.
Kariérové poradenství a úřad práce Současná situace a perspektivaSoučasná situace a perspektiva.
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
Lidé s mentálním postižením jako cílová skupina sociálních služeb.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
PRESTIŽ SOCIÁLNÍCH PRACOVNÍKŮ A JEJÍ SOUVISLOST S PŘIPRAVOVANOU PROFESNÍ KOMOROU A-FORUM, z. s.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Zpětná vazba Jitka Navrátilová
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Didaktické prostředky
Fáze ÚOS Jitka Navrátilová.
KOUČOVÁNÍ jako nástroj pro ROZVOJ ZMĚN POSTOJŮ A CHOVÁNÍ Jak vybírat kouče ??? Tim Šlapák Akreditovaný profesionální kouč ČAKO Acredited Senior Practitioner.
Úvod do supervize Jitka Navrátilová
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Výstupy pracovních skupin
WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
Plán na zvýšení spokojenosti zákazníků Zvýšení spokojenosti zákazníků
Vzorový projekt pro ZŠ.
Vzorový projekt pro gymnázia
Vzorový projekt pro ZŠ.
Transkript prezentace:

SUPERVIZE z Jak se učit ze zkušenosti svého týmu? Mgr. et Mgr. Veronika Víchová CACIO 8.září

SUPERVIZE z Kdy psychoterapie nestačí? začněme od Adama kolaps z pracovního vyčerpání depresivní ladění ztráta smyslu Opravdu to muselo zajít až sem? stabilizce, poznatek:těžiště obtíží spojeno s prací Další krok couching

SUPERVIZE z Kdy couching nestačí? Couching je vhodný pro jednotlivce k posílení jejich kompetencí a sladění „úrovně“ týmu. Couching je vhodný pro doplnění znalostí a dovedností týmu individuálně i skupinově Adam: hledání „práce pro mne“ Supervize nabízí víc….

SUPERVIZE z Kdy personalistika nestačí? Přijali jste perfektního specialistu, ale v týmu to nefunguje? Máte kvalitního pracovníka, ale efektivita není taková? Potřebujete porozumět tomu, co se děje? Personalistika může jen omezeně pracovat předem se vztahy, s dynamikou v týmu…ani adaptační manuál nestačí  Adam: job description, nová org.struktura, nábor: CAN DO-WILL DO- FIT Supervize nabízí víc….

SUPERVIZE z Kdy vzdělávání nestačí? Vzdělávání nepracuje se vztahy v týmu, ale právě ty ovlivňují celkovou efektivitu firmy Vzdělávání je vhodné pro doplnění znalostí a dovedností týmu individuálně i skupinově Adam: kurzy, sledování novinek, legislativy Supervize nabízí víc….učení z vlastní zkušenosti

Závěrem: Cílem supervize vyšší uspokojení z práce zvýšení její kvality a efektivity prohloubení tvořivosti prevence profesního vyhoření trvale se učit z činnosti, výsledků i chyb sebe/týmu K čemu by měla sloužit Vaše supervize? Co potřebujte konkrétně Vy? Společné hledání potřeb společnosti, týmu, jednotlivců… Společná práce z Příběh Adama Stabilizace Jiná pracovní náplň Zefektivnění práce Spokojenost v práci Rozšíření týmu (FIT) Nové typy produktů Noví klienti Nové zisky Investice: 1 hodina týdně/8 měsíců

SUPERVIZE z Co je supervize? vnímání a reflektování vlastní práce a vztahů nacházení nových řešení problematických situací zaměření na prohloubení prožívání lepší porozumění dané situaci uvolnění tvořivého myšlení rozvoj nových perspektiv profesního chování model učení bezpečná, laskavá a obohacující zkušenost Supervizor má být průvodcem, který pomáhá…

SUPERVIZE z Supervize je celoživotní forma učení, zaměřená na rozvoj profesionálních dovedností a kompetencí supervidovaných, při níž je kladen důraz na aktivaci jejich vlastního potenciálu v bezpečném a tvořivém prostředí (Matoušek, 2008) Kurz Vám prohloubí obecně potřebné, supervize Vám pomůže porozumět tomu, co je specifické pro Váš tým, učit se společně, neopakovat staré chyby.

SUPERVIZE z Supervize je vysoce efektivní formou pomoci odbornému a osobnímu rozvoji jednotlivých pracovníků a pracovních týmů a poradenskou podporou výkonu jejich profese Je dobrovolným, na vzájemné důvěře založeným smluvním vztahem mezi jednotlivým pracovníkem, resp. pracovním týmem, a nezávislým supervizorem, kterého si pracovník nebo vedoucí pracovního týmu může sám vybrat ze seznamu akreditovaných supervizorů. Supervize se uskutečňuje formou individuálních a skupinových konzultací.

SUPERVIZE z 1.Supervize je kontrola. 2.Supervizor musí být expert v oboru. 3.Supervize vše vyřeší. 4.Supervize je jen pro začátečníky. 5.Supervize je drahá. 6.Supervize není potřeba. 7.Kamarád je nejlepší supervizor. 7 mýtů o supervizi

Zdroj: internet - KOUČINK versus PSYCHOTERAPIE