ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_17_Impresionismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.1073.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
První představitelé impresionismu
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Impresionismus Claude Monet
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Datum (období) vytvoření: červen 2011
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Olympijské hry Athény 1896 Na prvních letních olympijských hrách se soutěžilo ve 43 soutěžních disciplínách devíti sportů. LOH se účastnilo 245 sportovců.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Renoir, Degas, Pisarro, Sisley
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Claude Monet
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Impresionismus.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
Impresionisté figurativního malířství
Musée D´ Orsay Paříž Francie.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Eduard Manet Název školy
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
IMPRESIONISMUS.
Edgar Degas MgA. Lukáš Psík
Impresionismus Název školy
Umělecké směry přelomu století Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.1 impresionismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_14_Orfismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradišt ě, p ř ísp ě vková organizace AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_VV_06.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Malba podle Clauda Moneta Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Aktualizace uměleckého díla
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/16
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium Lovosice AUTOR: Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Křivonosková Kateřina
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Křivonosková Kateřina
VY_32_Inovace_6.2.1 impresionismus
Impresionismus umělecký směr vznik na konci 19. století
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_17_Impresionismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM TVORBY:

Impresionismus

Anotace Materiál slouží jako osnova výkladu učitele, podklad k tvorbě zápisků žáka. Motivuje k vlastní výtvarné činnosti inspirované impresionismem. Je zakončen malým testem, správné odpovědi se zabarví modře, špatné červeně. Rozvíjí znalosti z dějin umění na základě prožitku a vlastní tvorby. Podporuje mezipředmětové vztahy (výtvarná výchova, český jazyk a literatura). Je primárně určen pro předmět výtvarná výchova v druhém ročníku a sextě.

Podmínky vzniku: Významné vlivy: vědecké bádání v oblasti optiky a barvy vynález barvy v tubě fotografie inspirace japonskými dřevoryty Tvorba za různých světelných podmínek a atmosférických jevů Náměty: Příroda další velmi častý a významný námět - moderní město a společenský život zahrnující prostředí tanečních zábav, kaváren, divadel, koncertů a dalších kulturních akcí V dílech malířek se objevuje hlavně téma domácího života a každodenních intimních rituálů – ženy neměly stejnou svobodu jako muži.

Znaky: Zachycení přirozené krásy okolí v danou chvíli Nemalovali v ateliéru, ale venku v přírodě, zahradě, nebo alespoň u otevřeného okna, což jim umožnilo pozorovat přírodu a pokoušet se zachytit hru stínů a slunečního světla Obrazy jsou tvořeny krátkými tahy (resp. doteky) štětcem nemíchanou barvou (především zářivé a jasné barvy) Vzniká strukturní povrch Kompozice díla bývá zjednodušená a inovační; důraz je kladen spíše na celkový efekt než na detaily. Celek díla je možno vnímat až s určitým odstupem.

Z historie: Pokouší se zachytit okamžitou atmosféru dané chvíle, neopakovatelné chvíle, okamžik duševního rozpoložení Navazuje na realismus Je reakcí na ateliérovou malbu Pojem odvozen od obrazu Clauda Moneta Impression, soleil levant (Imprese, východ slunce), který byl roku 1874 vystaven na výstavě nezávislých malířů v Paříži Poprvé tento pojem (v hanlivém smyslu) použil kritik Louis Leroy, neboť obraz považoval za nedokončený Prosazení impresionismu ukončilo tradiční akademické umění a nastal rozvoj moderního umění.

Joseph Mallord William Turner The Burning of the Houses of Parliament, 16 October 1834

Předchůdci William Turner - anglický romantický krajinář, bývá pokládán za předchůdce impresionismu vrátil hodnotu krajinomalbě zachycuje se na zvláštní atmosférické jevy Edouard Manet – 23. ledna 1832 Paříž – 30. dubna 1883 Paříž francouzský malíř - svým dílem vyvolával bouřlivé nesouhlasné reakce nejen u kritiků Celý život toužil po oficiálním uznání, ale jeho obrazy byly v oficiálním Salónu často odmítány

Édouard Manet – Snídaně v trávě

Édouard Manet - Olympia

Claude Monet Claude Oscar Monet (14. listopadu 1840 v Paříži, 5.prosince1926 v Giverny) Začal jako žák ve studiu malíře Boudina Přátelství s Renoirem, Sisleym, Bazillem Proměny za různých světelných podmínek Dojem neklidu a životnosti krajiny Zaznamenává smyslové zážitky a náladu Poslední roky života tráví v Giverny – maluje svou zahradu, kterou sám vytvořil a slavné obrazy leknínů – obrovská plátna netradiční kompozice „nekonečna“

EW_c EW_c Video Claude Monet Giverny - lekníny Obrazy

Impresse - Východ slunce Japonský můstek - Giverny Ateliér Eduarda Maneta na lodi

NEZJIŠTĚNO. WikiPaintings.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Lekníny - Giverny Obraz francouzského impresionistického malíře Clauda Moneta ( ) zobrazující západ slunce za londýnským parlamentem byl v noci na dnešek v newyorském aukčním domě Christie's vydražen za 20,1 milionu dolarů (asi 497 milionů Kč)

Další představitelé: Auguste Renoir Ve třinácti letech pracuje jako malíř porcelánu Radostné obrazy, často prostředí lidové zábavy, postavy Fréderic Bazille Vystudoval medicínu Velmi finančně i svým přátelstvím pomáhal ostatním V pouhých 29 letech padl v Prusko-rakouské válce Alfred Sisley

Další představitelé Edgar Degas Sám se nikdy za impresionistu nepovažoval Soustředil se na malování figur – známé zejména obrazy baletek Přátelství s malířkou Mary Cassatovou Berhe Morisot Uznávaná malířka, někdy i modelka na obrazech ostatních impresionistů Camille Pissarro

Určete správná tvrzení: Název směru je odvozen od obrazu Clauda Moneta. Impresionisté pracují často přímo v přírodě. Na svých obrazech zachycují impresionisté často pocity úzkosti a životní tíže. Práce je založena přesných liniích a kresbě. Častým námětem je příroda nebo atmosféra městského života. Umělci zachycují smyslové vjemy. Impresionismus se neuplatnil v literatuře.

Náměty k práci: Vyjděte si do přírody s deskami a křídovými nebo olejovými pastely Zaznamenejte přímo v přírodě své dojmy, nechte se inspirovat uměním impresionistů Pokud nemůžete jít ven, namalujte svůj obraz ve třídě u okna, jako to dělali impresionisté Pokuste se o interpretaci svého díla

Zdroje KRSCAL. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Monet.jpg NEZJIŠTĚNO. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: g g NEZJIŠTĚNO. William Turner [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEZJIŠTĚNO. edouard manet [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEZJIŠTĚNO. Claude Monet [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NADAR. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEZNÁMÝ. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NATAF, Pierre-Étienne. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEZJIŠTĚNO. WikiPaintings.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEZJIŠTĚNO. WikiPaintings.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEZJIŠTĚNO. WikiPaintings.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

Zdroje NEZJIŠTĚNO. WikiPaintings.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEZJIŠTĚNO. WikiPaintings.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEZJIŠTĚNO. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEZJIŠTĚNO. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEZJIŠTĚNO. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEZJIŠTĚNO. Auguste Renoir [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEZJIŠTĚNO. Frédéric Bazille [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEZJIŠTĚNO. Edgar Degas [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: