Knihovnické systémy
Knihovnické systémy Kombinovaná forma výuky PhDr. Miloslava Faitová Univerzitní knihovna ZČU v Plzni tel Konzultační hodiny pondělí 12,00-13,30
Obsah předmětu 1. Úvod, typologie informačních pramenů Akvizice, práce akvizičního odd. Vstupní zpracování dokumentů Organizace KF, revize Ochrana KF Repositáře dokumentů, Open Access Vybavení knihoven Architektura knihoven
Obsah předmětu 2. Historie automatizace Základní kritéria při výběru AKS, požadavky na jednotlivé moduly Přehled českých a zahraničních AKS Souborné katalogy jako integrované KS Grantové možnosti podpory automatizace knihovny
Požadavky Vyhledat relevantní inf. zdroje k zvolenému tématu, vytvořit jejich soupis (MS Word) a uvést zdroj akvizice. Zpracovat návrh interiéru středně velké knihovny Zpracovat projekt automatizace knihovny dle zadaných parametrů do grantového programu VISK Samostudium zadané literatury a s tím související úkoly
Úkol 1 Vyhledejte relevantní informační zdroje k zvolenému tématu Vytvořte jejich soupis (MS Word) s následující strukturou Úvodní strana - téma, jméno studenta, fakulta, katedra, školní rok Obsah: 5 učebnic (může být obecnější) 10 českých knih 10 zahraničních knih 5 titulů časopisů českých (může být obecnější) 5 titulů časopisů zahraničních (může být obecnější) 5 elektronických knih 2 elektronické informační zdroje (může být obecnější) U každého výše uvedeného typu dokumentu uveďte, kde jste hledali a zda je dokument k dostání na trhu a kde. Nezapomeňte el,knihy a el.inf. zdroje hledat buď na stránkách nebo u některého z distributorů např atd. V coursewaru – portlet Samostatná práce je zveřejněna ukázka práce z akvizice (je v MS power Point, zatímco vy ji máte zpracovat v MS Word) Dokument nazvěte "vaše příjmení.doc" a zašlete na adresu do
Úkol 2 Navrhněte interiér - Městská knihovna Místnost v přízemí – cca 36 x 28 m 18,000 svazků, 20 titulů časopisů pro dospělé, 10 pro děti Vstupní prostory pro návštěvníky – zádveří, vstupní hala, Sociální vybavení – wc pro návštěvníky, wc a umývárna se sprchou pro zaměstnance, 1 x bezbarierové wc, čajová kuchyňka pro zaměstnance, úklidová komora Kanceláře – pracovna vedoucí, pracovna zpracování fondu (2 prac.), pracovna pro pracovníky výpůjčního protokolu (2 prac) Prostory pro čtenáře - výpůjční pult, volný výběr – dospělí, děti, čítárna časopisů, internetové pracoviště 1 x dospělí, 1x děti, OPAC, studijních míst, místo pro kolektivní práci s dětmi Úkol nechte v papírové podobě u výpůjčního pultu knihovny nebo zašlete na adresu M.Faitová, UK ZČU, Univerzitní 18, Plzeň
Úkol 3 Na stránkách v odkazu Vyhlášení výběrového řízení VISK na rok 2015 prostudujte zadání a napište projekt pro konkrétní knihovnu. Na základě informací z webových stránek konkrétního vybraného AKS spočítejte finanční kalkulaci projektu (v případě, že na webových stránkách vašeho vybraného AKS nejsou ceny, vymyslete si je). Práci zašlete elektronicky na adresu nebo vytištěnou na adresu M.Faitova, Univerzitní knihovna ZČU, Univerzitní 8, Plzeň – týden před termínem Vaší