ODLESŇOVÁNÍ. Důvody odlesňování člověkem: těžba dřeva využití půdy, na které lesy stojí, pro: - pastviny - zemědělské hospodaření (pole) - sídla - těžbu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_11_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Zemědělská výroba Základní škola Libina, příspěvková.
Východní Evropa. Rusko Bělorusko Ukrajina Moldavsko Estonsko Lotyšsko Litva Moskva Minsk Kyjev Kišiněv Tallinn Riga Vilnius.
Tropický deštný prales je zalesněný biom s trvale teplým a vlhkým podnebím. Tento biom nalezneme zejména v rovníkových oblastech Země. Nejrozsáhlejší.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Nerostné tajemství. Minerál (lat., z minera, důl) čili nerost je prvek nebo chemická sloučenina, která je za normálních podmínek krystalická a která vznikla.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Austrálie. Historie: 1606 – objevena Holanďany (Portugalci asi dříve) konec 18.st. – počátek britské kolonizace – trestanecké kolonie 19.st. – „zlatá.
Databáze © Mgr. Petr Loskot
Rozložení náboje na vodiči
DÁNSKO A ISLAND Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
(kůň domácí) Anna Bittersmannová
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Fotosyntéza je váš kamarád
VY_32_INOVACE_36_Jihoceske_rybniky Vlastivěda - 4.,5. ročník
Rostliny z našeho okolí
Činnost nervové soustavy
Záměl.
Způsoby zápisu algoritmů
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
JIHOVÝCHODNÍ ASIE.
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Přírodní zdroje na Zemi
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_01
ATMOSFÉRA podnebí VY_32_INOVACE_07-10 Ročník: VI. r.
Jméno: A. Andršová Věk: 12 Třída: VII.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Rybolov od udice na talíř
Zákon o lesích (lesní zákon) č. 289/1995 Sb.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Daňová teorie a politika
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
ČESKO - SEVEROZÁPAD AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Česká republika - Třeboňsko
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Světové hospodářství TÉMATICKÝ CELEK:
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Název vzdělávacího materiálu Vzduch
Cukrářské technologie – pevná těsta a linecké těsto třené
Název školy: Základní škola Městec Králové
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Půdní obal Země = pedosféra Pedologie = věda o půdě
Přehled nejdůležitějších novinek
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
zpracovaný v rámci projektu
LES Les hraje v životě každého člověka důležitou roli.
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Smíšené a listnaté lesy
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KLÁŠTEREC NAD OHŘÍ, KRÁTKÁ 676 AUTOR: MGR
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_1-35_Starověká Čína Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Projekt strážců pralesa
Usazené horniny = sedimenty
Zapomenutá a přitom bohatá část světa
VY_32_INOVACE_263_Kanada Šablona Identifikátor školy:
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Program rozvoje venkova
Stepi název step vznikl v ruštině pro travnaté
3.1 Surovina zdarma Kyslík má široké využití v průmyslu: - při výrobě oceli, při sváření a řezání kovů, v lékařství (dýchací přístroje), v raketové.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

ODLESŇOVÁNÍ

Důvody odlesňování člověkem: těžba dřeva využití půdy, na které lesy stojí, pro: - pastviny - zemědělské hospodaření (pole) - sídla - těžbu nerostných surovin - průmyslovou zónu - komunikace

Ubývání lesů může být také způsobeno bez přispění člověka: 1.)přírodní pohromou 2.)požárem 3.)povodní 4.)postupnou změnou přírodních podmínek, které byly pro vznik a rozvoj lesa příznivé 5.)vlivem škůdců

Produkty pocházející z pralesů: prům. produkty: kaučuk, esenciální oleje a latex potraviny: banány, rýže, citrony, ořechy, čokoláda léky

´´PRALESY´´ V ČR: 9 bezzásahových území více jak 2 500ha pralesem asi za 150 let většina území v CHKO

Kritická období pro lesy v ČR: 11. Stol. Velká kolonizace 15. Stol. Začátek hornictví 16. Stol. Dříví neregulovaně užíváno jako palivo Karel IV. - královské lesy vykáceny a přeměněny na pole

ZAZVONIL ZVONEC A S PRALESEM JE KONEC Zdroje: Greenpeace, google, lesy ČR, differentlife.cz