VY_32_INOVACE_Mat_III_10 Cestování párové souhlásky Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Magda Matušková
Cestování / párové souhlásky/ Vyjmenuj dopravní prostředky, které znáš. Byly mezi nimi i tyto? Pojmenuj je: Rychle odpověz: kolik dopravních prostředků zde bylo? vrtulník letadlo raketa horkovzdušný balón nákladní auto autobus osobní auto čtyřkolka lokomotiva /vlak/ ponorka loď /parník/ sněžný skutr motocykl jízdní kolo /bicykl/ 14
Máš postřeh? Kolik bylo mezi dopravními prostředky těch, které se pohybují ve vzduchu? Vzpomeneš si na jejich názvy? Kolik bylo dopravních prostředků, které se pohybují na silnici ? Kolik bylo dopravních prostředků, jezdících po kolejích? Kolik bylo dopravních prostředků, které se pohybují na vodě nebo ve vodě? Které dopravní prostředky jsme viděli a neuvedli? Na jakém povrchu se pohybují? Které dopravní prostředky jsme vůbec neviděli? Např.: metro, trolejbus, tramvaj…. na sněhu
Nejčastěji asi cestujeme osobními auty. Znáš některé značky? Tady za námi přijela auta těchto značek: FIA__ PEUGEO__ ŠKODA-FAVORI__ CHEVROLE__ SAA__ RENAUL__ SEA__ ŠKODA-RAPI__ FOR__ TRABAN__ MERCEDE__LIA__ Doplň značky aut správně a zdůvodni souhlásku na konci slova. Pro „znalce“: která značka není pro osobní auta?
Nejčastěji asi cestujeme osobními auty. Znáš některé značky? Tady za námi přijela auta těchto značek: FIAT /FIATY/ PEUGEOT /PEUGEOTY/ ŠKODA-FAVORIT /FAVORITY/CHEVROLET /CHEVROLETY/ SAAB /SAABY/ RENAULT /RENAULTY/ SEAT /SEATY/ ŠKODA-RAPID /RAPIDY/ FORD /FORDY/TRABANT /TRABANTY/ MERCEDES /MERCEDESY/LIAZ /LIAZY/ Pro „znalce“: která značka není pro osobní auta? LIAZ
Přečti si vyprávění o výletě. Doplň do slov i/y, í/ý, ú/ů a párové souhlásky na konci slov. Na výletě Brzy pojedeme na školn__ výle__. Navšt__víme tato města: HOLEŠOF/V, KROMĚŘÍŽ/Š, PROSTĚJOF/V, UHERSKÝ BROT/D, MOST/D, CHEP/B, AŠ/Ž, VARNSDORF/V, NÁCHOT/D, TŘEŠŤ/Ď, DOBŘÍŠ/Ž, LANŽHOD/T, ZBIROH/CH A PŘEROV/F. Pod__váme se také do Besky__ - to jsou hor__. Projedeme i Jesen__k__. Chceme si prohlédnout i hra__ Buchlo__. Dom__ se vrát__me až večer. Budeme urč__tě __plně unaven__, ale záž__tk__ z výletu nám z__stanou na celý ž__vot. Pak přepiš správně jména měst.
Přečti si vyprávění o výletě. Doplň do slov i/y, í/ý, ú/ů a párové souhlásky na konci slov. Na výletě Brzy pojedeme na školní výlet. Navštívíme tato města: HOLEŠOV, KROMĚŘÍŽ, PROSTĚJOV, UHERSKÝ BROD, MOST, CHEB, AŠ, VARNSDORF, NÁCHOD, TŘEŠŤ, DOBŘÍŠ, LANŽHOT, ZBIROH A PŘEROV. Podíváme se také do Beskyd - to jsou hory. Projedeme i Jeseníky. Chceme si prohlédnout i hrad Buchlov. Domů se vrátíme až večer. Budeme určitě úplně unavení, ale zážitky z výletu nám zůstanou na celý život. Jména měst přepiš správně: Holešov, Kroměříž, Prostějov, Uherský Brod, Most, Cheb, Aš, Varnsdorf, Náchod, Třešť, Dobříš, Lanžhot, Zbiroh, Přerov
Datum vytvoření: Předmět: Český jazyk Ročník: druhý Anotace: žáci si při ověřování uč. materiálu procvičí druhy dopravních prostředků /učivo Prvouky/, seznámí se s některými značkami automobilů, procvičí si párové souhlásky na konci slova, doplňování i/y, í/ý po tvrdých a měkkých souhláskách, psaní ú/ů ve slovech a psaní vlastních jmen /velká písmena/. Zdroj obrázků: x OBRÁZKY. Kolekce plně barevných a volně šiřitelných obrázků, fotografií a klipartů. [DVD-ROM]. Hořovice: Terasoft, a.s. Multilicenční verze s autorskými právy obrázků, zakoupená školou v roce 2011.