N Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 n Číslo a název šablony n klíčové aktivity III/2 n klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Advertisements

VY_52_INOVACE_ZE.8.67 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
Služby.
Světové hospodářství.
Makroekonomie a hospodářství
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
METODIKA PROJEKTU Postavení a význam cestovního ruchu v České republice Přínosy cestovního ruchu pro Českou republiku sledované období červen.
Management cestovního ruchu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
GEOGRAFIE SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_NÁRODNÍ.
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Geografie cestovního ruchu
Liberec 2014 Mgr. Jan Charousek. Cestování a poznávání vzdálenějšího okolí doprovázelo i vývoj starověkých civilizací. Mnohé písemné doklady o cestování.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_07.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_19.
Projekty realizované ROP SM krajem a ORP Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_20.
Mgr. Jan Charousek Liberec Cestovní ruch je otevřený a dynamický systém, který tvoří dva podsystémy: Subjekt cestovního ruchu Objekt cestovního.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Popis výukového materiálu Název:Management a marketing destinací Destinace cestovního ruchu Autor:Bc. Pavel Lang Datum: Obor:a) L/01 Gastronomie.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_17.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_18.
 Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/  Číslo a název šablony  klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Číslo.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_19.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_12.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_20.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_08.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_08.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_03.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_13.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada40 AnotaceNárodní.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
12/04/2010 Zámek Loučeň Ing. Pavel Vinohradník Oblast cestovního ruchu v ROP Střední Čechy.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Služby.
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Ekonomika– národní hospodářství
Hospodářství (ekonomika)
Právní úprava cestovního ruchu v ČR
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Materiálně-technické podmínky poskytování stravovacích služeb
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Postavení CR v hospodářství
Transkript prezentace:

n Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ n Číslo a název šablony n klíčové aktivity III/2 n klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT n Číslo materiálu n Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_02 Popis výukového materiálu Název:Cestovní ruch a jeho vlivy na hospodářství Autor:Bc. Pavel Lang Datum: Obor: a) L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) L/01 Gastronomie Ročník:a) - 1. ročník a b) – 1., 4. ročník Předmět:Cestovní ruch Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Cestovní ruch a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnice Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost – D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004 Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor

2 CESTOVNÍ RUCH Cestovní ruch /turismus, tourism/ - odvětví nebo průmysl cestovního ruchu DEFINICE Činnost lidí, spočívající v cestování a pobytu v místech mimo místa jejich obvyklého pobytu po dobu kratší jednoho uceleného roku za účelem využití volného času, obchodu a jinými účely. A.M.Morrison - CR je součást odvětví pohostinských služeb (souhrn ubytovacích, stravovacích služeb a cestovního ruchu)

3 CESTOVNÍ RUCH DEFINICE používaná v rámci EU Směrnice Rady Evropské unie č. 90/314/EHS ze dne 13. července 1990 o souborných službách pro cestování, pobyty a zájezdy (Council Directive 90/314/EEC of 13 June 1990 on package travel, package holiday and package tours) Souhrn aktivit charakteru služeb stravovacích, ubytovacích, dopravních, informačních, směnárenských, služeb cestovních kanceláří a agentur, kulturně- rekreačních, rekreačně-zábavných a dalších aktivit s těmito službami souvisejících Definice byla přijata jako součást nominálu WTO (World Touristk Organiozation) pro statistiku CR na základě doporučení Mezinárodní konference o statistice CR v Ottawě v roce 1990

4 CESTOVNÍ RUCH Cestovní ruchZaměstnanost Hrubý domácí produkt Platební bilance státu (devizové příjmy) Příjmy státního rozpočtu Příjmy místních rozpočtů Investiční činnost 2011 – svět podle obratu 1. Obchod ropou a produkty 2. Automobilový průmysl 3. Cestovní ruch

5 CESTOVNÍ RUCH CR v České republice po roce 1989 prokázal, že je plnohodnotným faktorem transformace české ekonomiky a svým dynamickým rozvojem umožnil: absorbovat značnou část uvolňovaných pracovníků z primárního a sekundárního sektoru do terciérního sektoru, a tak výrazně přispět k řešení problematiky nezaměstnanosti pokrývat devizovým saldem z cestovního ruchu až do roku 1994 záporný schodek obchodní bilance spoluvytvářet hrubý domácí produkt ( nyní se CR podílí na HDP cca 11%) aktivizovat investiční činnost v národním hospodářství

6 CESTOVNÍ RUCH Přímý vliv Ubytovací zařízení Stravovací zařízení Cestovní kanceláře a agentury Turistická informační centra

7 CESTOVNÍ RUCH Přímý vliv Letecká doprava Železniční doprava Autobusová doprava Pronájem automobilů Autoservisy Čerpací stanice Taxislužba Autokluby

8 CESTOVNÍ RUCH Přímý vliv Bankovní instituce Muzea Divadla Historické památky Zajímavosti (vybudované, přírodní)

9 CESTOVNÍ RUCH Přímý vliv Upomínkové předměty Propagační materiály Mapy, katalogy, bedekry Sportovní zařízení Zábavní parky

10 CESTOVNÍ RUCH Nepřímý vliv Stavební průmysl Výroba potravin Výroba nápojů Výroba dopravních prostředků Výroba pohonných hmot Oděvní průmysl Výroba sportovních předmětů a potřeb

11 CESTOVNÍ RUCH Nepřímý vliv Komunikační sítě Placené služby obyvatelstvu Prodejní síť Poradenství Vzdělávání Zemědělství Krajinotvorba

12 CESTOVNÍ RUCH Test: 1.Má cestovní ruch vliv na příjmy místních rozpočtů (obcí a krajů)? ano 2.Uveďte příklady přínosu cestovní ruchu do místních rozpočtů. 3. Uveďte příklady přímého vlivu cestovního ruchu na bankovní instituce. 4.Uveďte příklady nepřímého vlivu cestovního ruchu na další ekonomické činnosti. Ústní odpovědi s uvedením příkladů