Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/21.1886 Šablona: 52 Sada: Př 7/18 Předmět: přírodopis Ročník: 7.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Advertisements

Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: KOSTRA VY_inovace_32_PR89_20
KOSTRA KONČETIN Je tvořena kostrou horní a dolní končetiny. K páteři jsou připevněny pletencem horní a pletencem dolní končetiny. Kostra nohy a kostra.
Lidské tělo KOSTRA.
Pří_093_Člověk a jeho zdraví_Kostra Autor: Mgr. Marie Boučková
Kosterní stavba těla savců
VY_52_INOVACE_PRV.3.34_Kostra_pracovní list
Biologie člověka Kostra.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Pozorování srsti savců
Popis kostry – prověrka VY_52_INOVACE_15 Sada 1
Vřetenní kost (radius)
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZŠ Velké Pavlovice Nám. 9. května, Velké Pavlovice 2, ; IČO: ; tel: ;
VY_III/2_INOVACE_105_Kostra člověka
Pozorování chlupů a koster savců
Laboratorní práce č. 2 Jehličnany Mgr. Helena Roubalová
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Číslo v digitálním archivu školy
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
VY_52_inovace_PRV.5.13 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
KOSTRA LIDSKÉHO TĚLA tvoří oporu těla upínají se na ni kosterní svaly udává tvar těla postava člověka (díky kostře) je tedy vzpřímená a páteř je.
Kostra = opěrná soustava (Výklad učiva) Počet hodin: 1 5. ročník
Kostra člověka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
KOSTRA KONČETIN = spojena s osovou kostrou pletenci:
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Kostra - skládá se přibližně z 233 kostí.
VY_32_INOVACE_04-06 Ročník: VIII. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Tematický okruh: Biologie člověka Téma: Soustava opěrná.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_02_PŘ8_BO.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková 3. Laboratorní práce Cvičení k dýchací a oběhové soustavě.
OP VK Využívání ICT Sada č. 3 - Př - 8. ročník VY_32_INOVACE_05 – Kostra končetin.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Lidská kostra – určování kostí Název sady:Přírodopis – lidské tělo Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_14_16B_Kostra končetin Téma:Přírodopis savců.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: Př 8/09 Předmět: přírodopis Ročník: 8.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková 1. Laboratorní práce Pozorování vnější stavby těla ryby.
Lidské tělo - kostra.
Člověk-kostra Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_12_Člověk-kostra
Lebka - Cranium Funkce: chrání mozek, smysly (zraku, sluchu…)
3. Laboratorní práce Pokožka listu s průduchy
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_01_KOSTRA TÉMA: KOSTRA
zpracovaný v rámci projektu
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: LIDSKÉ TĚLO
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál VY_52_INOVACE_30_ Hrudník, končetiny
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
Název školy: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Opěrná soustava pokračování.
AUTOR: Blanka Petlánová
Procvičování základních znalostí
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
zpracovaný v rámci projektu
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola, Hradec Králové
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, HOŘICE, HUSOVA 11 VY_32_INOVACE 9_01
zpracovaný v rámci projektu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/18 Předmět: přírodopis Ročník: 7. Jméno autora (vč. titul): Mgr. Petr Střížek Škola – adresa: ZŠ Ústí nad Labem – Hluboká 150

POZOROVÁNÍ STAVBY TĚLA SAVCŮ LABORATORNÍ PRÁCE Klíčová slova: mikroskop, potřeby k mikroskopování, chlupy savců, kostra králíka, … Anotace: mikroskopickým pozorováním porovnávání chlupů savců, popisování kostry králíka

pomůcky: mikroskop, potřeby k mikroskopování, chlupy savců, model kostry králíka úkol číslo 1: POZOROVÁNÍ CHLUPŮ SAVCŮ postup: Připrav postupně mikroskopické preparáty z chlupů savců (kočka, pes, králík, člověk), prohlédni si jej pod mikroskopem a zakresli. nákresy:

úkol číslo 2: POPISOVÁNÍ KOSTRY KRÁLÍKA postup: na kostře králíka popiš vybrané kosti: páteř, lebka, lopatka, kost pažní, kost vřetenní, kost loketní, žebra, kost pánevní, kost stehenní, kost holenní, kost lýtková, kost zánártní, kost nártní, články prstů vypracování:

úkol číslo 3: URČOVÁNÍ ROHOVITÝCH ÚTVARŮ postup: poznej rohovitý útvar na obrázku a pod něj napiš název vypracování:

Závěr: Napiš, jaký je rozdíl mezi chlupem kočky, psa, králíka a člověka.

pomůcky: mikroskop, potřeby k mikroskopování, chlupy savců, model kostry králíka úkol číslo 1: POZOROVÁNÍ CHLUPŮ SAVCŮ postup: Připrav postupně mikroskopické preparáty z chlupů savců (kočka, pes, králík, člověk), prohlédni si jej pod mikroskopem a zakresli. nákresy:

úkol číslo 2: POPISOVÁNÍ KOSTRY KRÁLÍKA postup: na kostře králíka popiš vybrané kosti: páteř, lebka, lopatka, kost pažní, kost vřetenní, kost loketní, žebra, kost pánevní, kost stehenní, kost holenní, kost lýtková, kost zánártní, kost nártní, články prstů vypracování:

úkol číslo 3: URČOVÁNÍ ROHOVITÝCH ÚTVARŮ postup: poznej rohovitý útvar na obrázku a pod něj napiš název vypracování: 1. nehet 2. dráp 3. kopyto

Závěr: Napiš, jaký je rozdíl mezi chlupem kočky, psa, králíka a člověka. Mezi chlupem kočky, psa, králíka člověka není téměř žádný rozdíl.

Zdroje Není-li uvedeno jinak, vlastní práce autora