PES DOMÁCÍ 1. Šablona : V/2 Sada: 2/16 Ověření ve výuce: 11. 1. 2013 Třída: 4 Datum: 8. 1. 2013 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přizpůsobení živočichů k prostředí
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př.4.01-domácí zvířata-prezentace
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 17
Pří_177_Rozmanitost přírody_Pes domácí Autor: Mgr. Eliška Galíková
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
Jagdteriér.
Savci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_PŘ.4.02-domácí zvířata-PREZENTACE
Pří_177_Rozmanitost přírody_Pes domácí Autor: Mgr. Eliška Galíková
Autor: Mgr. Eliška Nováková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ČR - mírný podnebný pás (živočichové)
Blízké okolí školy I. Šablona : V/2 Sada: 3 Ověření ve výuce: Třída: 1 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Společnost Autor: Mgr. Romana Martináková CO MÁME SPOLEČNÉHO???
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_33_Domácí mazlíčkové Téma:
PES DOMÁCÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Ekosystém okolí lidských obydlí Domácí mazlíčci Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice,
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY 1.seznámení. Šablona : V/2 Sada: 2/10 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný.
LIDSKÝ ORGANISMUS VYLUČOVACÍ SOUSTAVA. Šablona : V/2 Sada: 2/35 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorHana Krejčová Datum NázevVY_52_INOVACE_25_pes domácí Ročník4. Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
LIDSKÝ ORGANISMUS KŮŽE. Šablona : V/2 Sada: 2/19 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_ Zvířata domácí, hospodářská Název sady: Člověk a jeho svět.
SAVCI Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/ Vypracovala: Soňa Koukalová ZŠ a MŠ Mladoňovice
VLK OBECNÝ Tereza Mičkova 8.A. OBSAH Zařazení Jak vypadá ? (obecné informace) Rozdíly mezi psem a vlkem Zajímavostí Obrázky Zdroje.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Hrabová, okres Šumperk, příspěvková organizace AUTOR : Eva Vysoudilová NÁZEV : VY_32_INOVACE_14_Pes domácí.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/18 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
VY_32_INOVACE_20- pes domácí Přírodověda - 4. ročník Miloslava Bucharová, Základní škola a Mateřská škola Jivina Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze.
LIDSKÝ ORGANISMUS SVALY. Šablona : V/2 Sada: 2/21 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu.
Lidské tělo - kostra.
BAŽANT OBECNÝ.
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_04
VY_32_INOVACE_15_Kočka domácí
Podzim I.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_01_KOSTRA TÉMA: KOSTRA
zpracovaný v rámci projektu
KOČKA DOMÁCÍ KOČKA DIVOKÁ
TŘÍDA o přestávce.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_18_lidské tělo
Jsem ŠKOLÁK I.
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY
zpracovaný v rámci projektu
KUR DOMÁCÍ.
TŘÍDA v hodině II.
ČLOVĚK.
LIDSKÝ ORGANISMUS STAVBA TĚLA.
HÁJ NA JAŘE I..
LIDSKÝ ORGANISMUS KOSTRA.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
LIDSKÝ ORGANISMUS OBĚHOVÁ SOUSTAVA.
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_10
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_34_ČLOVĚK - ČÁSTI TĚLA
STULÍK ŽLUTÝ BLATOUCH BAHENNÍ
LIDSKÝ ORGANISMUS DÝCHACÍ SOUSTAVA.
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_21_Příroda u nás doma
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY
LIDSKÝ ORGANISMUS SMYSLY A NERVY.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_NAŠE TĚLO
Šelmy - poznávačka Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
AUTOR: Mgr. Helena Dobešová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+PŘÍ_02
zpracovaný v rámci projektu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_E – Př4 – okolí lidských obydlí
Transkript prezentace:

PES DOMÁCÍ 1

Šablona : V/2 Sada: 2/16 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Online:

Pes domácí Jméno autora: Mgr. Martina Kosová Škola: Základní škola Zaječí, okres Břeclav Školní 402, Zaječí, příspěvková organizace Ročník: 4. Předmět: Přírodověda Klíčová slova: živočich, pes, psí plemena, stopa, rasa, ocas, tlapy, obratlovec, páteř, sluch Název: VY_52_INOVACE_2/16_Pes domácí

ANOTACE Výukový materiál je určen žákům 4. třídy základní školy k předmětu Přírodověda. Cílem učebního materiálu je seznámit žáky s novými pojmy a pomoci jim si je osvojit. Usnadnit jim si zapamatovat a poznat jednotlivé části a funkce těla živočichů, jak vypadají jednotlivé orgány a jak se nazývají. Následující stránky jsou věnovány nauce o psu domácím.

Na úvod se zamysli … Ze kterých částí se tělo psa domácího skládá? 3

Pro odborníky: 1) Stop 2) tlama (morda) 3) krk, hrdlo 4) plece, lopatka 5) loket 6) hrudní končetina 7) záď 8)stehno 9) hlezno 10) pánevní končetiny 11)kohoutek 12)koleno 13)tlapy 14) ocas 6

Vzpomeň si jak vypadá stopa psa a zkus ji nakreslit A/drápy B/prstní polštářky C/metakarpální polštářek D/první prst E/karpální polštářek 5 7 8

Pes domácí Je OBRATLOVEC = má páteř složenou z obratlů. Vyskytuje se v mnoha plemenech (rasách). Pes je dobře přizpůsoben k lovu. Má výborný čich a sluch. Dá se cvičit – k vyhledávání lidí v lavinách - k vyhledávání drog - jako vodící pes k nevidomým

Když jde pes po linoleu je ho slyšet… Pes nemá zatažitelné drápy, a proto při chůzi například po linoleu nebo po skle slyšíme cvakání jeho drápů

Pes je zvíře domácí… Je to náš „domácí mazlíček“. 12

Kolik má pes zubů? „Plnou hubu.“ 13

Velká a malá plemena 14 15

MÁTE DOMA PSA? Jak se jmenuje? Co je to za rasu? Kde ho máte? Doma nebo venku? Jak o něj pečuješ? Čím ho krmíš? Jak často ho venčíš? Jak ho cvičíš?

PŘEMÝŠLEJ Jaká plemena psů znáš? Jaká plemena psů chováme v bytě? Jaká plemena psů chováme spíše na zahradě? Vyhledej za úkol plemena psů „hlídačů“. 19

Zdroje Malá Jarmila, Podroužek Ladislav. Přírodověda pro 4. ročník základní školy. 1. vydání. Praha: SPN, a. s., ISBN OBRÁZKY: 1) ( ) 3) ( ) 6) ( ) 5, 7, 8, 9) ( ) 10, 11) ( ) 12) ( ) 13) ( ) 14, 15) ( ) 16, 17, 18, 19) ( )