Jak podat odborníkovi informace Nipl, Žák, Slavíček, Jaroš & spol.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Průzkum v azylových domech
Advertisements

Vztah distribuční společnosti a Zákazníka po otevření trhu se zemním plynem Ing.Milan Kajtman člen představenstva Jihočeské plynárenské a.s. 1.
zdravotnickÉ ProstředkY Aktualní témata Pohled VZP ČR
Legislativní souvislosti nového zákona o zdravotnických prostředcích
Generická preskripce a substituce Pozitivní listy
„Malá novela“ zákona č. 96/2004 Sb
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Darja Hrabánková Navrátilová
JAK SE REGISTRUJÍ LÉKY © 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV.
DOSTUPNOST LÉKŮ V ČR © 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV.
Kvalita a bezpečnost zdravotních služeb -současná priorita MZ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Doporučené postupy nebo standardy – aspekty právní
Nový zákon o zdravotnických prostředcích Ing. Petr Nosek náměstek pro zdravotní pojištění 22. března 2013, Praha.
Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě RRTV (reklama a sponzoring) Státní ústav pro kontrolu léčiv (humánní léky) Ministerstvo zdravotnictví.
Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě RRTV (reklama a sponzoring) Státní ústav pro kontrolu léčiv (humánní léky) Ministerstvo zdravotnictví.
Léčebné konopí – zahájení legislativního procesu Léčebné konopí – zahájení legislativního procesu Sekretariát Rady vlády pro koordinaci protidrogové politiky.
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
Cena, výše a podmínky úhrady LP PharmDr.Lubomír Chudoba, člen Lékové komise SZP ČR za ZPMV ČR Konference „Rizika v činnostech farmaceutické.
Legislativa.
Řízení zdravotnictví z pohledu kraje – zdravotnické právo
Kvalita a bezpečnost IT ve zdravotnictví
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
1 Systém veřejného zdravotního pojištění © Radek Policar.
Příjem pacienta na lůžkové oddělení a jeho bezpečí
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1.LF UK Mgr. Pavla Kordulová
Cestovní náhrady kapitola rozpočtu 2 Jiří Haken 1.
1 Teva Pharmaceuticals CR, s.r.o. Vítězslav Burda,
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
[ 1 ] PharmDr. Martin Beneš © 2011 Státní ústav pro kontrolu léčiv Kam kráčí lékárenství ? Martin Beneš ředitel SÚKL.
Léková politika v České republice Mgr. Filip Vrubel odbor farmacie
Standardy výdeje léčivého přípravku a výkony lékárenské péče Mgr.Michal Hojný Vedoucí lékárník ÚL IKEM Praha Viceprezident ČLnK.
Elektronické prodejní aukce Elektronizace veřejných zakázek Praha, Ing. Jakub Caska, Ph.D. Vojenské lesy a statky ČR, s.p.
Zákon o regulaci reklamy AIFP podporuje novelu zákona jako celek - dílčí výhrady.
Paragraf Fišerové – dopady na pacienty, pojišťovny a poskytovatele zdravotní péče.
[ 1 ] Cesta k medicínskému využití konopí a derivátů Martin Beneš ředitel SÚKL.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Zákon o regulaci reklamy JUDr. Ondřej Dostál, Ph.D., LL.M. D&D Health s.r.o.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Politika podpory vědy a výzkumu Politika ochrany spotřebitele Mgr. Oldřich Hájek.
Reklama, léčiva, informace očima pojištěnce JUDr. Ondřej Dostál, Ph.D., LL.M. Platforma zdravotních pojištěnců ČR, o.s.
PRAHA, SÚKL, „Léčivé přípravky – reklama zaměřená na odborníky“
Zdravotnické reformní zákony Mgr. Martin Plíšek náměstek ministra zdravotnictví.
VZ Systém pro zpracování správních řízení a databáze LP SÚKL.
[ 1 ] RNDr. Olga Hanzlíčková © 2010 Státní ústav pro kontrolu léčiv RNDr. Olga Hanzlíčková vedoucí sekce dozoru Státní ústav pro kontrolu léčiv.
Konference č. 1 Léčivé přípravky – Reklama zaměřená na odborníky Sponzoring - Setkávání odborníků Dr. Pavel Kovář Medical Director Pfizer spol. s r.o.
Zdravotnická dokumentace SHRNUTÍ. Zákonný rámec Zákon č.372/2011 Sb. - Zákon o zdravotnických službách – ruší mj. Zákon 20/1962 Sb., - „O zdraví lidu“,
Vypracování národních norem kódování pro český systém DRG číslo projektu CZ2005/017/ Program Evropské Unie Transition Facility pro Českou.
[ 1 ] PharmDr. Kamil Kalousek Seminář správné distribuční praxe, © 2013 Státní ústav pro kontrolu léčiv Pokyn DIS-13 PharmDr. Kamil Kalousek.
[ 1 ] MUDr. Alice Němcová Seminář Sekce dozorových činností SÚKL pro výrobce a distributory léčivých přípravků, © 2010 Státní ústav kontrolu.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Transpoziční novela zákona o svobodném přístupu k informacím Mgr. et Mgr. Tomáš Jirovec odbor veřejné.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
VZP ČR A ÚHRADY ZDRAVOTNICKÝCH PROSTŘEDKŮ EXISTUJE RECEPT NA NASTAVENÍ STEJNÉ ÚHRADY ZP ZA STEJNÝ EFEKT U PACIENTA? ING. MARTIN JELÍNEK, PHD MUDR. TAŤÁNA.
Přínosy inovativní léčby seminář
Ing. Lenka Bombera Piskačová
ABECEDA MEDICÍNSKÉHO PRÁVA
Úvod do DRG Mgr. David Zlatovský.
Standardizace odborné zdravotní péče
Plán legislativních prací vlády na rok Legislativní činnost Ministerstva zdravotnictví Mgr. Martin Plíšek náměstek ministra zdravotnictví.
Sponzorování setkání odborníků na odborných akcích
Právní pohled: marginální skupiny pacientů ve zdravotnictví
Máme se bát biosimilars?
Podávání léků v pobytových zařízeních sociálních služeb  kompetence a úhrada  ve světle účinné legislativy, stanovisek MPSV a MZ a Metodiky VZP ČR pro.
Základní zákony a instituce ve zdravotnictví
© STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
INFORMACE O LÉCÍCH A PROPAGACE LÉKŮ
Snídaně s novináři, Účelná a bezpečná farmakoterapie v domovech pro seniory, výsledky tří let realizace projektu PhDr. Ivana Plechatá
Transkript prezentace:

Jak podat odborníkovi informace Nipl, Žák, Slavíček, Jaroš & spol.

Způsoby podávání informací Účast v klinických hodnoceních Reklama Účast v průzkumech trhu a studiích Jiné nereklamní aktivity

Obecné problémy nepřesné hranice mezi jednotlivými způsoby poskytování informací rozpory vznikající při rigidním výkladu jednotlivých zákonů (zákon o regulaci reklamy, zákon o léčivech, zákon o veřejných zakázkách) různé distribuční cesty dodávek přípravků (vakcíny, ostatní předpisové přípravky) narůstající tlak zdravotnických zařízení a plátců na jednání o finančních podmínkách dodávek (přímé spojování jednání o indikacích a cenách přípravků)

Účast v klinických hodnoceních možnost předávání informací o přípravcích ve výzkumu přístup odborníků k informacím o přípravcích ve výzkumu s předstihem Vedlejší „efekty“: přístup pacientů k moderní léčbě ekonomické úspory léčby

Reklama Definice „odborníka“ „Osoba oprávněná LP vydávat nebo předepisovat“ Nezahrnuje: zdravotní sestry členové managementu zdravotnických zařízení členové výběrových komisí zástupci zdravotních pojišťoven

Reklama Informace již zohledněné v registrační dokumentaci Jen povinnost dodržovat zákonné podmínky: Přesné, aktuální, prokazatelné a dostatečně úplné údaje umožňující odborníkům vytvořit si vlastní názor o terapeutické hodnotě LP Informace obsažené v reklamě na humánní léčivý přípravek musí odpovídat údajům v SPC Zákaz klamavé reklamy a nekalých obchodních praktik

Reklama Informace zatím neobsažené v registrační dokumentaci zákaz poskytování takových informací v reklamě (omezení přístupu k informacím pro odborníky a pacienty) snaha dodavatelů využívat off-label indikace pro zlepšení ekonomických výsledků off-label informace u přípravků hrazených v off-label indikacích specifické léčebné programy

Reklama Využití výsledků klinických studií a reprintů velmi omezené možnosti reprinty studií a odborných publikací jsou v reklamě využitelné, jen pokud jsou plně v souladu s platným SPC povinnost poskytovat v reklamě přesné, aktuální atd. informace je limitováno schváleným SPC

Reklama Srovnávací reklama může být zaměřena na odborníky a na osoby oprávněné poskytovat zdravotní péči musí splňovat obecné podmínky obchodního zákoníku (nesmí být klamavá, musí srovnávat jeden nebo více základních znaků atd.) obecně rizikový způsob reklamy

Reklama Tiskové zprávy jedná se o REKLAMU obsah musí splňovat požadavky na reklamu distribuce musí odpovídat obsahu tiskové zprávy

Účast v průzkumech trhu a studiích neintervenční studie bezpečnosti průzkumy trhu nesmí přímo motivovat k předepisování léčiv (retrospektivní sledování, úhrady odborníkům přiměřené časové a odborné náročnosti …) výsledky by měly být skutečně využitelné (sledování bezpečnosti, vědecký přínos) využití obchodních zástupců, subdodavatelů

Jiné nereklamní aktivity NEJASNÉ ODDĚLENÍ OD REKLAMNÍCH AKTIVIT zodpovídání konkrétních dotazů informace o lidském zdraví a onemocnění bez odkazu na léčivý přípravek kompendium ceníky a cenové nabídky, prodejní katalogy informace o změnách balení apod.

Děkuji za pozornost Jiří Slavíček Nipl, Žák, Slavíček, Jaroš & spol. Na Pankráci 11/ Praha 4 Tel