Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.18_manipulace Datum: 26.3.2012 Ročník: sedmý Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AnotaceMateriál tvoří prezentace. Vyjádření vlastnictví, popsat předmět, určit barvu. AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština Očekávaný výstup Naučit.
Advertisements

AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí z osmého ročníku. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci procvičí znalosti ze.
Rychle hádej - co je to? A B CD EFGH IJKL MNO P Q R S T UV W X.
Číslo v digitálním archivu školy
Identifikátor materiálu: ICT AnotaceŽák se seznámí s daňovým systémem ČR AutorMgr. Ivona Kindlová JazykČeština Očekávaný výstupŽák je schopen na.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
AnotaceMateriál tvoří prezentace. Používání barev v kontextu. AutorMgr. Olga Medunová JazykFrancouzština Očekávaný výstup Naučit se používat barvy ve větách.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
VY_32_INOVACE_15_IONTY Anotace Vznik iontů Autor Mgr. Květuše Horáková
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti třemi. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná třemi. Speciální.
Fyzika 6. ročník Fyzikální veličiny Anotace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti čtyř. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná čtyřmi. Speciální.
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením a dělením racionálních čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci násobí a dělí zlomky.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti šesti. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná šesti. Speciální.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají kladná a záporná čísla.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace obsahující příklady na procvičení konstrukce trojúhelníku podle věty SSS AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zkonstruují.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá porovnáváním, sčítáním a odčítáním smíšených čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci porovnávají,
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
AnotacePrezentace, která se zabývá rozšiřováním zlomků. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozšiřují zlomky. Speciální vzdělávací.
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Anotace Žáci pomocí návodných hesel hádají název pohádky, relaxační část hodiny sloužící ke změně práce a motivace AutorMgr. Eva Dvořáková JazykČeština.
Anotace: Podzim – viditelné proměny, co dělá člověk na podzim Autor: Mgr. Renata Hacaperková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Očekávaný.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Výchova k občanství RODINA
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.02_pomoc_lidem_v_nouzi Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.8.A.1_vznik_usa Datum: Ročník: osmý Vzdělávací oblast:
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a životní prostředí Zdroje energie III. Alternativní zdroje 2/2 Anotace: Prezentace slouží jako.
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením dvou zlomků. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci dělí zlomky. Speciální vzdělávací potřebyNe.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.12_lidska_prava_III. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.11_lidska_prava _II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.17_predsudky Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací oblast:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.16_tolerance_k_lidem Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
POČÁTKY NÁRODNÍHO OBROZENÍ
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.13_lidska_prava_opakovani Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.10_lidska_prava_I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.04_krizove_vypravy Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.07_samova _rise Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
reklama REKLAMA reklama
STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.08_velka_morava Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
PORUŠOVÁNÍ LIDSKÝCH PRÁV
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.04_vztahy_mezi_lidmi Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.18_manipulace Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Výchova k občanství Název: Manipulace Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA MANIPULACE Anotace: Prezentace je určena pro žáky sedmého ročníku ZŠ a slouží k uvedení do problematiky manipulace.

REKLAMA reklama

Jsou dané věty pravdivé? Doplň do tabulky ano/ne 1. Reklama je upozorňování lidí na určitý výrobek. 2. Cílem reklamy je prodat určitý výrobek. 3. Reklama nemusí být zajímavá. 4. Reklama může být lživá. 5. Reklamy jsou pouze na zdravé výrobky. 6. Reklama se nás snaží donutit, abychom si výrobek koupili. 7. V obchodě často nakupujeme výrobky, na které jsme viděli reklamu. Co je to reklama? A 2. A 3. N 4. N 5.N 6. A 7. ? Reklama je určitá propagace výrobku, jejím cílem je prodej tohoto výrobku.

Vypište výrobky, na které jsou v televizi nebo na internetu reklamy Výrobky, které jsou zdravé Výrobky, které jsou nezdravé Které z výše uvedených výrobků z reklam si kupujete častěji?

Platí o vás tato věta? „Raději si kupuji věci, které znám z reklam.“

Co je to manipulace? a) Když mě někdo nutí dělat to, co chce on. b) Dělám si to, co chci. c) Určitá činnost, při které působím radost druhým. d) Ovlivňování lidí tak, aby mysleli a jednali, jak potřebuji. e) Odborný název pro dorozumívání s lidmi pomocí výrazu v obličeji. f) Snaha o působení na myšlení lidí. g) Je to druh komunikace. h) Snaha zalíbit se někomu. Odhalte a zakroužkujete charakteristiky manipulace, které jsou pravdivé. a) d) f)

Je reklama manipulace? Necháme se často ovlivňovat? Kdo vás nejvíce ovlivňuje? a)Rodina b)Kamarádi c)Učitelé d)Jiné _______________________ Setkali jste se někdy s manipulací?

Co souvisí se svobodou a co s manipulací? Přiřaď. ManipulaceSvoboda a) mít vlastní rozum b) jednat podle kamaráda c) odcházet, kdy chci d) mít pocit viny e) odpovídat neurčitě f) být sebevědomý g) vědět, jaká mám práva h) jít si bezohledně za svým cílem i) být zodpovědný j) mít čas si promyslet další kroky k) umět odmítnout b) d) e) h) a) c) f) g) i) j) k) Jak se můžu ubránit manipulaci? Odhalili jste některé předpoklady? _______________________________________________________

Použité zdroje Klipart [ on-line] 2012 [cit ]. Dostupné na www: cz/images/results.aspx?qu=barva&ctt=1#ai:MP |mt:0| (pozadí všech snímků) cz/images/results.aspx?qu=barva&ctt=1#ai:MP |mt:0| cz/images/results.aspx?qu=reklama&ctt=1#ai:MC |mt:0| (reklama) cz/images/results.aspx?qu=reklama&ctt=1#ai:MC |mt:0| cz/images/results.aspx?qu=zdrav%C3%A9&ctt=1#ai:MP |mt:0| (kiwi) cz/images/results.aspx?qu=zdrav%C3%A9&ctt=1#ai:MP |mt:0| cz/images/results.aspx?qu=pit%C3%AD&ctt=1#ai:MC |mt:0| (pivo) cz/images/results.aspx?qu=pit%C3%AD&ctt=1#ai:MC |mt:0| cz/images/results.aspx?qu=manipulace&ctt=1#ai:MC |mt:0| (loutka) cz/images/results.aspx?qu=manipulace&ctt=1#ai:MC |mt:0| cz/images/results.aspx?qu=reklama&ctt=1#ai:MC |mt:0| (reklama- snímek 7) cz/images/results.aspx?qu=reklama&ctt=1#ai:MC |mt:0| cz/images/results.aspx?qu=reklama&ctt=1#ai:MC |mt:0| (televize) cz/images/results.aspx?qu=reklama&ctt=1#ai:MC |mt:0| cz/images/results.aspx?qu=reklama&ctt=1#ai:MC |mt:0| (letadlo) cz/images/results.aspx?qu=reklama&ctt=1#ai:MC |mt:0|

Anotace Prezentace je určena pro žáky sedmého ročníku ZŠ a slouží k uvedení do problematiky manipulace. AutorMgr. Sandra Tichá Jazykčeština Očekávaný výstupŽáci vysvětlí Klíčová slovareklama, manipulace Druh učebního materiáluprezentace Druh interaktivityaktivita Cílová skupinažák Stupeň a typ vzdělávánízákladní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina12 – 13 let Celková velikost1,19 MB Shrnutí

Metodická poznámka Prezentace slouží jako stručný úvod do problematiky manipulace a asertivního jednání. Snímek 2- Brainstorming- žáci píší na tabuli, co se jim vybaví, když vidí slovo reklama. Pustíme si reklamu na coca colu viz internetový odkaz. Snímek 3- Žáci dopíší do tabulky, které věty jsou pravdivé. Poslední věta má být subjektivně hodnocena a slouží stejně jako ostatní k navození diskuze. Odpovědi jsou v tabulce označené jako poslední animace na snímku. Snímek 4- Žáci se zamyslí a napíší na tabuli, jaké znají reklamy na zdravé (jogurty, vody) a nezdravé výrobky (limonády, alkohol, chips). Snímek 5- Diskutujeme o dané větě a o obrázku. Nepodléháme příliš vlivu reklamy? Jsme loutky? Snímek 6- Žáci kroužkují věty, které charakterizují manipulaci. Snímek 7- Otázky pro diskuzi. Snímek 8- Žáci přiřazují charakteristiky. Odpovědi, které patří ke svobodě jsou zároveň odpovědí na následují otázku pod „přiřazovačkou“.