OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U-1-021. O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

POTŘEBY, HODNOTY, ZÁJMY Mgr. Michal Oblouk.
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
(Základy psychologie)
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Psychické stavy.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
Psychologie test.
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
OSOBNOST.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
PSYCHICKÉ VLASTNOSTI OSOBNOSTI
Temperament Pavel Šuranský.
Struktura výuky.
Rozdíly mezi osobnostmi
Osobnost pachatele trestných činů
CHARAKTERISTIKA znaky.
obecně, prožívání a chování
Anotace: Seznámit žáky se základními pojmy z psychologie Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ON.
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
Adolescence (16 – 18 až 20 – 22 let).
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Teorie motivace Adéla Furiková.
Thomas International Analýza osobních a pracovních profilů
Psychologie osobnosti
Motivace Motivace-aneb nestavějte domeček z karet Motivace je psychický proces vedoucí k energetizaci organismu. psychický Motivace usměrňuje naše chování.
Vůle.
Charakter Pavel Šuranský.
Profesně pracovní způsobilost člověka a její edukační utváření
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Chyby při vnímání druhých lidí
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Agrese a agresivita.
Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A.
Psychické jevy Motivace a potřeby člověka EVŽEN POUR, C4A.
Výchova jako proces zpracovala: Kateryna Foinetská.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L O s o b n o s t 1.část Mgr. Marie Mikulcová.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_14.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Mgr.Michal Vičar Emoční inteligence.
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
CHARAKTERISTIKA Mgr. Michal Oblouk.
MOTIVACE.
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Temperament, charakter, motivace
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Náročné životní situace
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Kejřová Psychologie.
CHARAKTERISTIKA Aneta Bartošová. CHARAKTERISTIKA VNĚJŠÍ – VZHLED POSTAVA.
Transkript prezentace:

OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U-1-021

O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová

O s o b n o s t = utvářena speciálními pdmínkami: - dědičnost (genetická výbava) - vnější podmínky působení - učení

O s o b n o s t 1. ustálené označení pro významného, známého, úspěšného člověka 2. vnitřní struktura člověka, která se proje- vuje v jeho jednání

Charakteristika osobnosti: Schopnosti Temperament Charakter Motivace Postoje a zájmy

S c h o p n o s t i - jsou psychické vlastnosti, které se projevují tím, že je člověk schopen naučit se určité činnosti a že na jejich základě nakonec něco dovede. Výrazné schopnosti v určité oblasti – nadání, talent

T e m p e r a m e n t = soubor psychických vlastností, který určuje, jakým způsobem člověk reaguje na podněty svého okolí - jak intenzivně a silně prožívá životní situace - jak se chová - jak rychle reaguje - jak je vytrvalý...

T e m p e r a m e n t

C h a r a k t e r = soustava rysů osobnosti, které mají morální význam - projevuje se v chování člověka a v jeho vztazích

M o t i v a c e soubor vnitřních pohnutek a důvodů, které člověka podněcují k určité činnosti zaměřené na dosažení nějakého cíle

Zdroje: x300.jpg