Šablony a Animace aktuální informace k 10.8.2016 MAS ROKYTNÁ, o.p.s. Srázná 444 676 00 Moravské Budějovice IČ: 26903237

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Advertisements

RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I.
Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování Portál IS KP14+ MŠ z území MAS Kyjovské Slovácko v pohybu Mgr. Jiří Hrubý.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Podpora mateřských a základních škol formou šablon
Avízo výzvy č.02_16_022 Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování - Šablony pro MŠ a ZŠ I Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy,
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Rokytná, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování Portál IS KP14+ ZŠ z území MAS Kyjovské Slovácko v pohybu Mgr. Jiří Hrubý.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Dotace pro MŠ a ZŠ přes ŠABLONY MěÚ Holice,
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Oslavka, o.p.s. sídlo: Masarykovo náměstí
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Příprava žádosti a realizace projektu. Sestavení projektu Dotazník – prosinec 2015, leden 2016 Identifikace potřeb školy Vyhodnocení dotazníku a zaslání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
 Schválení šablon – začátek dubna 2016 (vyjednávání s EK)  Avízo výzvy – duben 2016  První výzva (vlna) – květen 2016  Právní akt o poskytnutí podpory.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
Portál IS KP14+ (Informační systém konečného příjemce) Mgr. Jaroslav Křivánek Prostějov venkov o.p.s.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Cíl a identifikace výzvy
Šablony.
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE VÝZEV č. 02_16_023 a 02_16_023
Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ Výzva č. 02_16_022: pro MŠ a ZŠ v krajích.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
Řídící výbor MAP Novoborsko Nový Bor, 28. 3
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Šablony OP VVV a podpora nadání
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Animace škol (šablony)
Plán vzdělávacích aktivit
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků Praha, 20. července 2017.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků – MSCA -IF Praha, 25. července 2017.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Šablony pro SŠ a VOŠ výzva I
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Výzva č. 02_18_06 OP VVV Pro žadatele
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Šablony II Výzva č. 02_18_063 a 02_18_064.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Š A B L O N Y II.
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Vzorový projekt pro ZŠ.
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Význam a přínos šablon pro málotřídní školy
Vzorový projekt pro gymnázia
OP VVV Výzva Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – šablony II Setkání zástupců škol
Vzorový projekt pro ZŠ.
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Šablony a Animace aktuální informace k MAS ROKYTNÁ, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice IČ:

Výzva šablony – OP VVV, výzva č. 22  Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování  Ukončení příjmu žádostí – , konec realizací nejdéle  Financování min Kč + počet dětí/žáků školy x 2200 Kč  Podpora de minimis  Není kontrolováno účetnictví ale výstupy  Výběr šablon na základě vyhodnocení dotazníkového šetření  Poskytnuty 2 zálohové platby – financování ex ante  Elektronický podpis

Šablony pro Personální podporu  Školní asistent (MŠ, ZŠ) – úvazek 0,5/ měs.  Školní speciální pedagog (MŠ, ZŠ) – úvazek 0,5/ měs.  Školní psycholog (MŠ, ZŠ) – úvazek 0,5/ měs.  Sociální pedagog (MŠ, ZŠ) – úvazek 0,1/ měs.  Chůva (MŠ) – úvazek 0,5/ měs.

Šablony pro Školního asistenta – MŠ, ZŠ  Nepedagogický pracovník  Kvalifikace: SŠ ped., VOŠ ped., VŠ ped. nebo kurz pro asistenty pedagoga 120 hod.  3 děti/ žáci ohrožení školním neúspěchem  Podpora v rodině a při spolupráci s rodiči  Komunikace s komunitou, rodinou a školou  Pomoc při rozvoji mimoškolních a volnočasových aktivit  Administrativní a organizační podpora

Školní speciální pedagog – MŠ, ZŠ  Kvalifikace: dle zákona o PP  3 děti/ žáci s potřebou podpůrných opatření stupně 1  Diagnostické a intervenční činnosti  Vytváření a zlepšování podmínek a začleňování žáků s SVP do hlavního vzdělávacího proudu  Příprava IVP pro žáky s SVP a spolupráce se školskými poradenskými zařízeními a dalšími institucemi

Školní psycholog – MŠ, ZŠ  Kvalifikace: dle zákona o PP  3 děti/ žáci s potřebou podpůrných opatření stupně 1  Pozoruje prostředí ve třídě a chování žáků  Diagnostika problémů žáků  Konzultace s žáky, učiteli i rodiči žáků  Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními i se zdravotnickými zařízeními

Sociální pedagog – MŠ, ZŠ  Nepedagogický pracovník  Kvalifikace: VŠ v oborech zaměřených na sociální pedagogiku nebo sociální práci  3 děti/ žáci ohrožení školním neúspěchem  Podpora vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí  Ochrana dětí – děti zneužívané, zanedbávané, traumatizované  Prevence obtíží v oblasti chování  Vzdělávání učitelů školy a zvyšování jejich povědomí v sociálních otázkách  Spolupráce s obcemi a dalšími veřejnými institucemi

Chůva - MŠ  Nepedagogický pracovník  Studium v oblasti pedagogiky, zdravotnictví nebo sociální péče  Kvalifikační kurz (dle NSK Chůva pro hrací koutky nebo Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky)  Alespoň 2 dvouleté děti, které dosáhnou věku 3 let až ve 2. pololetí školního roku  Základní péče o děti – oblékání, hygiena, prevence úrazů, bezpečnost  Podpora v rozvoji dítěte formou her, malování, čtení, řečových her

FAQ – Chůva a kvalifikační požadavky  Minimálně středoškolské vzdělání v oblasti pedagogiky, zdravotnictví, sociální péče nebo certifikovaná zkouška.  INFORMACE: NIDV zprostředkovává zkoušku prostřednictvím autorizovaného lektora. Zkoušky budou probíhat v sídle NIDV v Jihlavě ve chvíli, kdy se sejde dostatek zájemců a sladíme termíny s lektorem.  Více informací podá paní Marie Vránová (metodička NIDV,

FAQ – Mzdové limity? Nejsou omezení, pouze obecná. Platí princip hospodárnosti, efektivnosti. Výše mezd není předmětem kontroly MŠMT v rámci šablon.  Zde je řešen pouze administrativní tým: (účinné od )  Školní asistent: pdf pdf Informační systém o průměrném výdělku:  Školní psycholog ISPV  Sociální pedagog – není v ISPV specifikován – např. ISPV Odborní pracovníci v oblasti sociální práce C3%A1ln%C3%AD C3%A1ln%C3%AD

Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů Pro MŠ formou DVPP  výběr z několika časových dotací - individuálně i týmově  zaměření na: inkluzi, osobnostní rozvoj, sociální rozvoj, čtenářská a matematická gramotnost, specifika práce s dvouletými dětmi, supervize

FAQ – Bagatelní podpora  Projekt musí být koncipován tak, aby vzdělávací aktivity každé podpořené osoby v souhrnu dosahovaly minimální hranice bagatelní podpory. To znamená, že pokud bude konkrétní osoba vzdělávána v rámci šablony, kde časová dotace nedosahuje hranice bagatelní podpory, měla by tato konkrétní osoba být vzdělána ještě v rámci další šablony.  Výjimku představují osoby, které nejsou kmenovými pracovníky školy a budou zaměstnány pouze za účelem realizace aktivity projektu, např. studenti VŠ, či pedagogové z jiné školy.  (Příloha 3 – str. 13 výzvy, Pravidla pro žadatele a příjemce kapitola 11.1.)  Školy dostaly ohledně indikátorů a bagatelní podpory z MŠMT

Další šablony MŠ  Sdílení zkušeností prostřednictvím vzájemných návštěv  Prevence logopedických vad a problémů komunikačních schopností u dětí v MŠ (DVPP)  Individualizace vzdělání (vedení dětského portfolia)  Tematická setkání a spolupráce s rodiči dětí

Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů Pro ZŠ formou DVPP  Výběr z několika časových dotací - individuálně i týmově  Zaměření na: inkluzi cizí jazyky mentoring čtenářská a matematická gramotnost

Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů na ZŠ  Další formy OSR: Vzájemná spolupráce pedagogů (čtenářská a matematická gramotnost, inkluze) Sdílení zkušeností prostřednictvím vzájemných návštěv Tandemová výuka CLIL ve výuce Nové metody ve výuce na ZŠ (čtenářská a matematická gramotnost, inkluze)

Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ Na téma čtenářská a matematická gramotnost, inkluze Vytvoření minitýmu 3 PP, 10 hodin setkávání Vzdělávací cyklus bude realizován 2x Plánovat, realizovat a vyhodnocovat setkání Hospitace u kolegů a následná reflexe

Sdílení zkušeností PP prostřednictvím vzájemných návštěv Výměna zkušeností mezi pedagogy z různých škol Spolupráce trvající celkem 16 hod. Identifikovat oblast, ve které je třeba rozvíjet znalosti a dovednosti (např. čtenářská a matematická gramotnost, prevence šikany, nadaní žáci, atd.)

Tandemová výuka na ZŠ 2 pedagogové společně naplánují a zrealizují 20 vyučovacích hodin (10 hod. výuka + 10 hod. příprava a reflexe) Nejedná se o hospitaci, ale o společnou výuku K prohloubení spolupráce pedagogických pracovníků (i budoucích pedagogů) v oblasti společného vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí Využívat odbornou literaturu, webináře, videa z výuky

Extrakurikulární rozvojové aktivity pro ZŠ Čtenářský klub pro žáky Klub zábavné logiky a deskových her pro žáky Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem Příprava na vyučování žáků ohrožených školním neúspěchem

Čtenářský klub pro žáky a Klub zábavné logiky a deskových her pro žáky ZŠ Pro min. 6 žáků (povinná docházka) Min. 2 žáci ohroženi školním neúspěchem 16 schůzek po 90 min. v období 5 měsíců

Spolupráce s rodiči žáků ZŠ Poskytnout rodičům prostor k diskuzi nad tématy: modernizace škol a vzdělávacího systému Účast externího odborníka 12 hod v průběhu realizace projektu Skupina minimálně 8 rodičů

Sestavení žádosti - shrnutí  Žadatel aktivity nevytváří – žadatel aktivity volí. Aktivita = šablona  Žadatel nevytváří položky rozpočtu. Žadatel rozpočet sestavuje volbou šablon  Rozpočet = součet částek zvolených šablon do maximální výše dané výpočtem (pomůže kalkulačka)  Máme jasné mantinely  Počet žáků uveden v oficiálních tabulkách MŠMT k (resp ) u výzvy  Výsledky dotazníkového šetření (má každá škola k dispozici)  Držet se výstupů – preferencí vyplněného  Kalkulačka

Základní pravidla k tvorbě projektů  Funkční prohlížeč a nainstalované doplňky, elektronický podpis  Při výběru šablon vycházet z dotazníku MŠMT  Uvědomit si možné zajištění personálních kapacit  Počítat se schvalovacím procesem a možným zdržením

Žádost MS2014+  Ukázka vyplněné žádosti  ! Přílohové dokumenty !  ! Čestná prohlášení !  Označení signatáře 

Kalkulačka indikátorů  Povinná příloha  Hlídá max. dotace  Excel  Bagatelní podpora 24 hodin

MAS a NIDV Role NIDV  Poskytuje konzultační, metodickou a odbornou podporu v území a připravuje širokou a komplexní nabídku vzdělávacích služeb  Propaguje státní priority ve vzdělávání a rezortní úkoly MŠMT  Reaguje na aktuální požadavky a potřeby pedagogů a pracovníků v oblasti formálního a neformálního vzdělávání  Poskytuje bezplatné konzultace všem mateřským a základním školám především v oblasti výběru vhodných šablon

MAS a NIDV Role MAS  Administrativní podpora – projekty zjednodušeného vykazování  Pořádání seminářů  Školení  Individuální konzultace  Pomoc při vyúčtování, kontrolách, evaluaci…

Harmonogram čerpání….  Další čerpání šablon v letech 2018 a 2020  Zařazeny i ZUŠ a SVČ (či DDM)  Např. rozvoj pedagogů ZUŠ, personální podpora, extrakurikulární rozvojové aktivity…

FAQ – Karta účastníka Monitorovací indikátory – Karta účastníka  indikatory-op-vvv indikatory-op-vvv  (aktualizováno ) Dotaz: Jak bude škola pracovat s kartou účastníka? Kdo bude zadávat údaje do IS? Odpověď: Za jednotlivé karty a jejich vyplnění zodpovídají jednotlivé školy.

Od nová příloha č. 3 – změny drobné… 1. Text Metodického výkladu šablony II/2.11 Tandemová výuka na ZŠ byl upraven v souladu se zněním jednotky aktivity schvalované Evropskou komisí a požadovaným dokládání výstupů ve zprávě o realizaci projektu. „Spolupráce pedagogických pracovníků může probíhat v následujících variantách:  spolupráce pedagogů jedné základní školy (tj. základní školy, která je žadatelem). V případě škol s počtem žáků menším než 150 je možno zapojit jednoho pedagogického pracovníka z jiné školy  spolupráce pedagoga základní školy (tj. základní školy, která je žadatelem) a studenta 4. nebo 5. ročníku fakult připravujících budoucí pedagogické pracovníky.“ 2. V šabloně II/2.13 Nové metody ve výuce na ZŠ byl v souladu s textem popisu realizace šablony doplněn počet započítávaných hodin do Výstupu aktivity.  „Výstupy – Dva absolventi bloku spolupráce pedagogů při přípravě a realizaci nové metody výuky v celkové délce 6 hodin vzdělávání každého pedagoga.“

Děkujeme za spolupráci Krajské síti MAS Kraje Vysočina MAS Královská stezka, o.p.s. NIVD INFORMACE ZE SEMINÁŘE KRAJSKÉHO SETKÁNÍ SÍTĚ MAS KRAJE VYSOČINA Martina Kršňáková Robert Kubala MAS ROKYTNÁ, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice IČ: