Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

OP VVV Výzva Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – šablony II Setkání zástupců škol 21.3. 2019.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "OP VVV Výzva Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – šablony II Setkání zástupců škol 21.3. 2019."— Transkript prezentace:

1 OP VVV Výzva Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – šablony II Setkání zástupců škol

2 Základní informace Číslo výzvy: 02_18_063
Druh výzvy: průběžná – pro každý subjekt je vyhrazena a rezervována daná částka Alokace: mil. Kč Fond: ESF Oprávněný žadatel: 1 subjekt (IČ) = 1 žádost Mateřské, základní a základní umělecké školy, střediska volného času, školní družiny a školní kluby (tj. právnická osoba zapsaná ve školském rejstříku), které mají ve školním roce, v němž žádost o podporu podávají, minimálně jedno dítě/žáka/účastníka. Partnerství není povoleno.

3 Časové nastavení Zveřejnění výzvy: březen 2018
Ukončení příjmu žádostí o podporu: Nejzazší datum pro ukončení fyzické realizace projektu: Délka trvání projektu: 24 měsíců Uznatelnost nákladů/termín zahájení realizace projektu: od , i když nebude podepsaný právní akt, nebo maximálně jeden měsíc před datem podání žádosti o podporu Udržitelnost: nerelevantní Způsob financování: ex- ante (zálohové předem), 100% způsobilých výdajů (do měsíce od podpisu Rozhodnutí o poskytnutí dotace) 2020 až 2021 – třetí vlna šablon

4 Hodnocení a schvalování projektů
Proces schvalování: od podání žádosti v IS KP14+ do vydání právního aktu – nejdéle 5 měsíců Kontrola přijatelnosti a formalit = 30 PD – formální = opravitelné, přijatelnost = neopravitelné Právní akt o poskytnutí/převodu podpory = 40 PD

5 Rozpočet projektu Minimální výše: 100 000 Kč Maximální výše:
pro MŠ a ZŠ: Kč na subjekt + (počet dětí/žáků x Kč); pro ZUŠ a školská zařízení pro zájmové vzdělávání: Kč na subjekt + (počet žáků/účastníků x Kč) zároveň nesmí být vyšší než 5 mil. Kč na žadatele MŠ+ZŠ: částka Kč počítá 1x za MŠ a 1x za ZŠ celkem tedy Kč + (počet dětí/žáků školy x 2500 Kč) Musí být dodržen poměr MŠ vs. ZŠ Počet dětí/žáků školy k je zveřejněn u vyhlášené výzvy na webových stránkách MŠMT, žadatel musí vycházet z tohoto dokumentu.

6 Příklad sestavení rozpočtu
Škola má ve školním roce, ve kterém podává žádost, 100 dětí/žáků. Škola může čerpat maximálně: (100 x 2500) = Kč Součástí právnické osoby je základní škola se 120 žáky a mateřská škola s 28 dětmi. Škola jako celá právnická osoba může čerpat maximálně (148 x 2500) = Poměrné čerpání pro MŠ a ZŠ: MŠ: max (28 x 2500) = Kč ZŠ: max (120 x 2500) = Kč Maximální výši podpory žadatel vypočítá v „KALKULAČCE INDIKÁTORŮ“ – povinná příloha žádosti.

7 Kalkulačka indikátorů
povinná příloha k žádosti o podporu počítá specifické cíle (opsat do žádosti), hlídá výši dotace celkem i pro jednotlivé subjekty, počítá indikátory Kalkulačka indikátorů pro ZoR povinná příloha ke zprávám o realizaci počítá indikátory za splněné aktivity, nutné uvádět absolvované vzdělávací akce – seznam pedagogů do milníku , počítá sníženou šablonu (po zadání počtu dní nepřítomnosti v daném měsíci)

8 Výběr šablon Při výběru šablon se vychází z vyhodnocení dotazníku (povinná příloha žádosti) povinnost zvolit min. 1 šablonu z oblasti, která bude vyhodnocena jako nejslabší vzhledem k celorepublikovému průměru, dále lze pokračovat podle svého rozhodnutí do výše maximální částky na projekt (tematicky i z různých oblastí); na závěr projektu škola vyplňuje dotazník znovu (vyhodnocení se dokládá k ZZoR) Školy informovány em z MŠMT, dotazník je k dispozici na Je nutné důkladně zvážit personální kapacity a časové rozvržení realizace časové nároky koordinace projektu, zapojení pedagogové, dostupnost nových zaměstnanců, ochota zapojení rodičů a dostupnost vzdělávacích služeb

9 Dotazníkové šetření Nutnost zvolit min. 1 šablonu rozvíjející nejslabší oblast žadatele, která vyplynula z dotazníkového šetření SVČ: nutno zvolit ještě další povinnou šablonu v oblasti inkluze Výstup z dotazníku je povinnou přílohou k žádosti o podporu

10 Dotazníkové šetření Termíny vyplňování:
Školy, které se neúčastnily Šablon I (+ ŠD/ŠK/SVČ/ZUŠ pod stejným RED IZO, nebo samostatně zřízené) od: vyhlášení výzvy do: ukončení výzvy Školy, které se účastní/ly Šablony I (+ ŠD/ŠK/SVČ/ZUŠ, pod stejným RED IZO) od: nejdříve 6 měsíců před ukončením realizace projektu do: konce realizace projektu (ne po konci!)

11 Dotazníkové šetření MŠ, ZŠ, které realizují Šablony I
Vyplňují JEDEN dotazník pro Šablony I i pro Šablony II Pro Šablony I slouží jako vyhodnocení prvního projektu (+ prokazuje posun v případě indikátoru 5 10 10) Pro Šablony II slouží zároveň jako vstupní dotazník – vyhodnocuje aktuální nejslabší oblast Po vyplnění dotazníku jsou škole vygenerovány výstupy potřebné jak pro ukončení Šablon I, tak pro vstup do Šablon II.

12 Zaměření výzvy I. Aktivity pro MŠ II. Aktivity pro ZŠ
Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů MŠ Usnadňování přechodu dětí z MŠ do ZŠ I. Aktivity pro MŠ Personální podpora II. Aktivity pro ZŠ Personální podpora Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů ZŠ Spolupráce s rodiči žáků ZŠ Aktivity rozvíjející ICT v MŠ Extrakurikulární rozvojové aktivity ZŠ Rozvojové aktivity MŠ Aktivity rozvíjející ICT v ZŠ

13 I. Aktivity pro MŠ Personální podpora
Školní asistent – personální podpora MŠ (nepedagogický) Školní speciální pedagog – personální podpora MŠ (pedagogický) Školní psycholog – personální podpora MŠ (pedagogický) Sociální pedagog – personální podpora MŠ (nepedagogický) Chůva – personální podpora MŠ (nepedagogický)

14 I. Aktivity pro MŠ 2. Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů MŠ (IP 1, SC 1) Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ v rozsahu 40 hodin Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ v rozsahu 16 hodin Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ – DVPP v rozsahu 16 hodin (téma: Čtenářská pregramotnost, Matematická pregramotnost, Inkluze) Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ – kurz min 24 hodin Profesní rozvoj předškolních pedagogů prostřednictvím supervize – 30 hodin ( ) Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv – 2x min 16 hodin

15 I. Aktivity pro MŠ 3. Usnadňování přechodu dětí z MŠ do ZŠ (IP 1, SC 1) Prevence logopedických vad a problémů komunikačních schopností u dětí v MŠ – DVPP min 56 hodin Individualizace vzdělávání v MŠ – DVPP min 40 hodin Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ – 6 x 2 hodiny se skupinou min 8 rodičů a odborníky (styly výchovy, školní připravenost, zralost, metody a formy výuky na základních školách, sociální kompetence dětí, emoční inteligence a emoční připravenost dětí, další témata, která mateřská škole vyhodnotí jako relevantní)

16 II. Aktivity pro ZŠ Personální podpora
Školní asistent – personální podpora ZŠ (nepedagogický) Školní speciální pedagog – personální podpora ZŠ (pedagogický) Školní psycholog – personální podpora ZŠ (pedagogický) Sociální pedagog – personální podpora ZŠ (nepedagogický) Min 12, max 24 měsíců na 0,5 nebo 1,0

17 II. Aktivity pro ZŠ 2. Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů ZŠ Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 16 hodin (téma: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Inkluze) Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 32 hodin (téma: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring) Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na inkluzi – DVPP v rozsahu 32 hodin Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 56 hodin (téma: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring) Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na inkluzi – DVPP v rozsahu 56 hodin Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 80 hodin (téma: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring) Minimálně polovina kurzu musí být prezenční formou.

18 II. Aktivity pro ZŠ Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ zaměřené na inkluzi – DVPP v rozsahu 80 hodin Vzdělávání pedagogického sboru ZŠ zaměřené na inkluzi – vzdělávací akce ve škole v rozsahu 8 hodin (práce s žáky, spolupráce, tvorba příznivého klimatu ve škole) Vzájemná spolupráce pedagogů ZŠ – 3x 20 hod (ČG,MG, Inkluze) Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv (pro ZŠ) – 2x min 16 hodin Tandemová výuka na ZŠ – 2x 20 hodin (společná výuka) CLIL ve výuce na ZŠ – 2x 30 hodin Nové metody ve výuce na ZŠ (téma: Čtenářská gramotnost, Matematická gramotnost, Inkluze) – 2x 6 hodin

19 II. Aktivity pro ZŠ 3. Extrakurikulární rozvojové aktivity ZŠ (IP 1, SC 2) Čtenářský klub pro žáky ZŠ – 1. stupeň (min 5 žáků), min 16 schůzek za pololetí Klub zábavné logiky a deskových her pro žáky ZŠ – 1. stupeň (min 5 žáků), min 16 schůzek za pololetí Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem – (min 3 žáci), min 16 schůzek za pololetí Příprava na vyučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem – (min 3 žáci) odpolední škola, 3 hod týdně

20 II. Aktivity pro ZŠ 4. Spolupráce s rodiči žáků ZŠ (IP 1, SC 2)
Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ – 6x 2 hodiny odborně zaměřené tematické setkávání rodičů za účasti externího odborníka na téma související s modernizací škol a vzdělávacího systému. Témata: klíčové kompetence (měkké dovednosti) a jejich význam pro život v 21. století; styly učení, jak na učení, motivace k učení; formy hodnocení žáků; inkluzivní vzdělávání; metody a formy výuky na základních školách; využití talentu a silných stránek (volba další vzdělávací dráhy); vzdělávací zdroje dostupné mimo školu; další témata, která základní škola vyhodnotí jako relevantní vzhledem ke své konkrétní situaci

21 Jednotky projektu a dokladování
Personální šablony Jednotka: 1 měsíc práce na 0,1 úvazku - chci-li celý úvazek na 12 měsíců, zadám počet jednotek 12 x 10 = 120 jednotek Doklad: pracovní smlouva, výkaz práce DVPP Jednotka: absolvent DVPP Doklad: osvědčení o absolvování DVPP Spolupráce pedagogů Jednotka: účastník spolupráce Doklad: zápisy ze schůzek, hospitací, zápisy v třídní knize potvrzující aplikaci

22 Výstupy projektu a dokladování
Kluby Jednotka: Počet žáků Doklad: Třídní kniha klubu = docházka, program Spolupráce s rodiči Jednotka: počet rodičů Doklad: prezenční listiny, zápisy MŠMT vytvořila pro výzvu kalkulačku, která škole spočítá nastavení indikátorů.

23 Dokladování při kontrole
Administrativní kontrola Čestné prohlášení (součást ZZoR) Scany (pracovní smlouva, osvědčení o absolvování kurzu, prezenční listiny, zápisy) Kontrola na místě Originály všech dokumentů Výkazy práce, třídní knihy Konkrétní způsob dokladování je specifikován u každé šablony, viz Příloha výzvy č. 3

24 Typ pracovního poměru 1. Standardní pracovní poměr + nenárokové složky mzdy/platu navýšení mzdy/platu pracovníka o nenárokové složky mzdy/platu odpovídající práci odvedené pro projekt. Pokud se škola rozhodne využít tuto metodu financování, je vhodné, aby byla na úrovni školy zpracována metodika určující, na jak vysoké odměny/osobní ohodnocení má pracovník za práci na projektu nárok. Pevná metodika financování umožní škole lépe plánovat financování. 2. Standardní pracovní poměr + proplacené přesčasy financování zvýšené mzdy za práci přesčas dle zákoníku práce (§ 114, odst. 1). V případě, že tento postup škole nezakazují vnitřní směrnice, kolektivní smlouva nebo nařízení zřizovatele, je při předpokládané ochotě pracovníka možné, aby pracoval na projektu za zvýšenou mzdu v rámci přesčasových hodin.

25 Typ pracovního poměru 3. DPP/DPČ 4. Změna úvazku/nový úvazek
tuto možnost je dle platné právní úpravy možné využít pouze v případě, že dohoda o práci konané mimo pracovní poměr bude uzavřena na jiný druh práce, než obsahuje pracovní smlouva na základní úvazek. Toto řešení tedy přichází v úvahu zejména, pokud bude daný pracovník na projektu zaměstnán jako projektový/finanční manažer. Pravidla uzavírání dohod mimo pracovní poměr upravuje zákoník práce. 4. Změna úvazku/nový úvazek škola má možnost přijmout na částečný úvazek nového pracovníka, který se bude plně věnovat práci na projektu a bude placen zcela v souladu s pravidly financování školských zařízení. Rovněž je možné upravit úvazek současného zaměstnance tak, že mu bude snížen pracovní úvazek na kmenovou činnost a přidán úvazek na práci na projektu (např. pedagog bude pracovat na 0,8 úvazku pro kmenovou činnost školy a 0,2 úvazku v rámci projektu). Tato možnost je nicméně podmíněna volnými personálními kapacitami ve škole.

26 MS 2014+ Link: https://mseu.mssf.cz/ Postup:
Registrace – osobní, registruje se ředitel a jeho zástupce Správa – správcem vašeho účtu pro šablony je vždy ředitel, zástupce má práva editora, animátor MAS je editor/čtenář Podpis žádosti – oprávněný musí mít kvalifikovaný certifikát osobní – lze vyřídit nejsnáze u České pošty (velká pobočka) Potřebné dokumenty zde:


Stáhnout ppt "OP VVV Výzva Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – šablony II Setkání zástupců škol 21.3. 2019."

Podobné prezentace


Reklamy Google