ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, 767 01 KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
nejvyšší vodopády na světě obrovští hadi,jaguáři, pásovci
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
VY_32_INOVACE_20 Jižní Amerika - Karibské, Andské, Laplatské státy
Rakousko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
IRSKO Robin Plch 8.A
Indie leží v jižní Asii Tichý Oceán Tichý Oceán Tichý Oceán
Téma hodiny: Peru – základní údaje, přírodní a socioekonomické poměry
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
VENEZUELA Veronika Jeřábková.
Geografická charakteristika latinské ameriky
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Brazílie a její sousedé
ANDSKÉ STÁTY Charakteristika: Oblast kolem rovníku
Hospodářství Spíše rozvojové Brazílie Argentina Chile Venezuela Nově
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:8. ročník Klíčová slova:Amerika, Jižní Amerika –
LATINSKÁ AMERIKA 5. DÍL B R A Z Í L I E
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Mexiko, státy Karibského moře, státy Jižní Ameriky
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Matěj Špikla 7.C.  Rozloha: km  Prezidet: Ávaro Uribe Vélez  Územní uspořádání: 32 departamentů (je jednotka administrativního a samosprávného.
CHILE. Přímořský stát, jihozápad Jižní Ameriky Hlavní město: Santiago de Chile Rozloha : km² Počet obyvatel: Jazyk: španělština Ostrovy:
podle podobných přírodních podmínek rozdělujeme státy Jižní Ameriky do 3 oblastí: – andské země – horské lesy, výrazná výšková členitost – laplatské země.
PREZENTACE ARGENTINA PARAGUAY URUGUAY. Obecné informace Název státu: špan. República Argentina Rozloha: km² Počet obyvatel: (31.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Jihoamerické státy Peru Chile Bolívie.
11. STŘEDNÍ AMERIKA PEVNINSKÁ ČÁST VY_32_INOVACE_12_Z5
AMERIKA Ekvádor, Peru, Chile. Ekvádor krajina je velmi různorodá – dá se rozdělit do 3 částí, které se od sebe liší klimatem, biotypem, zvyky,… 1.Pobřežní.
 Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice  Autor: Martin Klepl  Název: VY_52_INOVACE _13 Spojené státy americké  Téma: Zeměpis pro 2.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. David Rohusch NÁZEV:VY_32_INOVACE_02B_09 Amerika – Jižní (Andské státy) TEMA:Mimoevropské.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_295 _Polsko Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Jiří Korec Sexta 2008/2009. VENEZUELA Hlavní město: Caracas Rozloha: km² Nejvyšší bod: Pico Bolivar- 5007m.n.m Počet obyvatel: Hustota.
Venezuela Venezuela je federální republika sousedí s:Kolumbií, Brazílií, Guyanou.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_04_Z7_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Jižní Amerika- test Základní škola Libina, příspěvková.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:
Maďarsko, Polsko, Slovensko
Mexiko.
Název učiva: Amerika severní
Antonín Košíček Sára Šobková
Maďarsko Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
VY_32_INOVACE_Fi_I_10 Název Brazílie
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Vzdělávací materiál: Andské země Operační systém:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Vlastivěda, Polsko Autor: Mgr. Marta Samlerová Název.
Srbsko Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Kolumbijská republika
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Vzdělávací materiál: Brazílie Operační systém: Windows XP Professional
13. JIŽNÍ AMERIKA ANDSKÉ STÁTY VY_32_INOVACE_12_Z5
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
RUMUNSKO BULHARSKO SRBSKO MAKEDONIE.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Vlastivěda, Rakousko Autor: Mgr. Marta Samlerová Název.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Austrálie AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_09_Z7_Skála
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Bolívie
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: zeměpis ROČNÍK: 7. ročník TÉMA: Kolumbie AUTOR: Jana Horáková DATUM VYTVOŘENÍ: VY_32_INOVACE_38_JH

Tuto prezentaci používám jako doplněk výkladu k tematickému celku Amerika v sedmém ročníku. Žáci okamžitě vidí odlišné znaky různých amerických států. Doporučený postup přípravy před hodinou: Jestliže nemá učitel k dispozici připojení k internetu, pak doporučuji si předem nachystat obrázky do prezentace, které jsou zde umístěny jen jako odkaz na danou webovou stránku. Zkušenosti z pilotáže: Prezentace žáky zaujala a podnítila v nich touhu poznávat nová místa na Zemi.

Odkaz na obrázky: ax/8f/42e6/8f42e65531b7c8d146dfc214febfa451.gif zemich/amerika/kolumbie/

 Andské pohoří se v Kolumbii táhne od Jihozápadu (Ekvádorské hranice) až na Severovýchod (Venezuelské hranice).  Jižní část Kolumbie je tvořena savanou a deštným pralesem  protékají tudy řeky Amazonka a Orinoco  severní část nazývaná Los Llanos je region savan (zvláště právě u Orinocského povodí)  jižní část je nazývána Amazonie a je pokryta Amazonským deštným pralesem a patří převážně do Amazonského povodí  na severu a na západě And jsou pobřežní planiny, Karibská na severu a Pacifická na západě. Odkaz na obrázek:

 Díky rozdílnostem v nadmořských výškách má Kolumbie pozoruhodnou rozmanitost v teplotách  během ročních období zde však panují pouze malé teplotní rozdíly  dělí se na 3 klimatické zóny zvané: 1. Horká země - tropická země je podél pobřeží a v rovinách na východě 2. Mírná země 3. Chladná země - v horských pásmech Odkaz na obrázek: zemi-127

Odkaz na obrázek:  demokratickou prezidentskou republikou a unitárním státem s decentralizovaným řízením  v čele každého z 32 departementů stojí guvernér  hlavní město: Bogotá ( obyv.)  pět tradičních krajinných regionů: Andský region, Karibský region, Pacifický region, Orinoquijský region a Amazonský region Někteří označují ještě za region Insularní region separovaný na pobřeží

 počet obyvatel dosahuje 43 milionů  obyvatelé mluví španělsky  hlásí se ke katolické církvi  v zemi už neprobíhá konflikt mezi vládou a drogovými kartely (2012)

 kukuřice, rýže, ječmen, brambory, maniok, sójová třtina, banány, citrusy, káva, cukr  skot, prasata, ovce, lamy, drůbež

Odkaz na obrázek:  těžba – antimon, cín, ropa, zemní plyn, zinek, olovo, stříbro, zlato, bizmut

 těžební: uhlí, ropa, zemní plyn, železná ruda, nikl, platina, síra  energetický: tepelné 22,27 %, vodní 76,19 %, ostatní 1,54 %  potravinářský

 Kolumbie je relativně vyspělou zemí s velkými sociálními rozdíly a hlavně s vysokou produkcí narkotik, která putují ve většině případů do USA  přetrvává tu vnitřní konflikt s gerilou a narkomafií, a proto návštěva některých provincií s sebou nese zvýšené riziko

Vlastní tvorba Kliparty a fotografie: