Konference MŠMT Standardy v matematice Doc. RNDr. Eduard Fuchs, CSc. Předseda „Společnosti učitelů matematiky“ (SUMA) Přírodovědecká fakulta MU Brno
Konference MŠMT Ze stanoviska JČMF Obdobné komplexní zkoušky z českého jazyka a z matematiky by měly být co nejdříve zavedeny i do dalších uzlových bodů vzdělávací dráhy žáka, tj. do 5. a především do 9. třídy základní školy. Tyto zkoušky by měly zajistit standardní úroveň výchovně vzdělávacího procesu. Obdobné komplexní zkoušky z českého jazyka a z matematiky by měly být co nejdříve zavedeny i do dalších uzlových bodů vzdělávací dráhy žáka, tj. do 5. a především do 9. třídy základní školy. Tyto zkoušky by měly zajistit standardní úroveň výchovně vzdělávacího procesu.
Konference MŠMT Příprava standardů v matematice od r 4. Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol Reakce na nárůst počtu škol Nejasnost jejich studijních programů V té době nejasný legislativní rámec
Konference MŠMT Problémy v zadání Možná interpretace „úředních“ materiálů je prakticky bezbřehá
Konference MŠMT Kvadratická rovnice Znají pojem kvadratická rovnice Znají pojem a vědí co je řešení Vědí, že řešení lze najít podle nějakého vzorce Umí řešení najít podle zadaného vzorce Vědí, jak se odvodí vzorec pro řešení Najdou řešení s „rozumnými“ hodnotami Najdou všechna řešení s kalkulačkou nebo na PC Znají geometrickou interpretaci kvadratických funkcí a rozumějí souvislostem Zvládnou slovní úlohy na kvadratickou rovnici Identifikují v realitě problémy, které vedou na kvadratické rovnice
Konference MŠMT Dohodnutá forma Standardy musí obsahovat Pojmy Dovednosti („módní“ slovo kompetence se tehdy ještě neužívalo) Strukturované typy vzorových ilustračních příkladů
Konference MŠMT Rok 1994 Nakladatelství Prometheus je zdarma rozeslalo na většinu škol v ČR Příznivá a velká odezva učitelské veřejnosti
Konference MŠMT
Co SUMA nabízí Pomoc při obsahové přípravě standardů z matematiky Návrh a recenze úloh Pilotáž Konference MŠMT
Děkuji za pozornost