Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie pro žáky ve věku 11 až 15 let Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Barbora Dašková 3.ročník
Advertisements

VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Christina Bočáková 3. ročník
Chemie.
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Odborné učebny na našem gymnáziu
CHEMICKÝ KROUŽEK ve školním roce 2013/2014 proběhlo v rámci tohoto projektu celkem deset čtyřhodinových kroužků všechny měly svou teoretickou a praktickou.
SVĚT KOLEM NÁS CHEMIE: přírodní věda, jejím cílem je zkoumat látky a jejich přeměny v jiné látky Alchymie – nevědecká chemie, stol, doplň cíle alchymistů:
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Chemické látky a jejích vlastnosti.
Chemie a její obory.
Metody oddělování složek směsí
Separační metody.
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_14.
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Laboratorní práce č. 3 Vlastnosti aktivního uhlí Mgr. Helena Roubalová
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ Chemie 8. ročník
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 06.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Oddělování složek směsí 2
Makromolekulární látky Mgr. Radovan Sloup Gymnázium Sušice Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání II CH-1 Obecná.
Redoxní děje – rozklad manganistanu draselného
Environmentální chemie I
Karboxylové kyseliny, vznik a chemické vlastnosti
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Žákovský pokus Vlastnosti látek
Fyzikální klub při SPŠE Pardubice, Karla IV. 13. Motto,,Cesta k Fyzice není sice královská, ale za to Vás na ní nepřejede každý debil.“
Purkyňovo gymnázium Strážnice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Chemické riskuj! Opakování – chemických prvků, laboratorního skla, směsí a oddělování složek ze směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
IRER – spolupráce se školami Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie a chemie žáků ve věku 11 až 15 let 2 ročníky soutěže Festival vědy.
Trojlístek – IRER a FChT Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie a chemie žáků ve věku 11 až 15 let  Metodiky  Semináře pro pedagogy.
STRUKTURA METODIKY STRUKTURA METODICKÉHO LISTU PRACOVNÍ LIST PROJEKTOVÝ DEN A PREZENTAČNÍ DEN PROGRAM SEMINÁŘE CHEMIE 1 Projekt TROJLÍSTEK, Seminář chemie,
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Mgr. Dagmar Muzikářová. ZAŘAZENÍ POKUSU Poznáváme složení látek - částice látek Jednoduché úlohy s dostupnými látkami a pomůckami, bez nutnosti laboratoře.
Žákovský pokus Hydrolýza solí a stanovení pH Ing. Lenka Molčanová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 04 TEMA: Chemie 8-Jak zkoumáme.
DĚLENÍ SMĚSÍ... aneb jak rozdělit směs na jednotlivé složky …
IRER Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie a chemie žáků ve věku 11 až 15 let Projekt „Trojlístek“ Akce na 20 školách Semináře pro.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiáluVY_32_INOVACE_CH_6E_BAR_30_NAPOJEKOLEMNAS.
Vzdělávání pedagogických pracovníků v přírodovědných a technických oborech Závěrečná odborná konference Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie,
Základy organické chemie
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Pořadové číslo projektu
Trojlístek – IRER a FChT
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Redoxní reakce – sestavení galvanického článku
Chemické rovnice a reakce v praktické výuce chemie
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Bezpečnost práce zážitkovou pedagogikou
Seznámení s metodikami a způsobem využití na školách - Fyzika Závěrečná odborná konference Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a.
SMĚSI HRA.
HOKUSY POKUSY PSÍ KUSY.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Střední uměleckoprůmyslová škola sklářská, Železný Brod,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
? LABORATOŘ ANALÝZY POTRAVIN A PŘÍRODNÍCH PRODUKTŮ (N323003)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Karboxylové kyseliny, vznik a chemické vlastnosti
Pokusy se senzory Pasco
Transkript prezentace:

Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie pro žáky ve věku 11 až 15 let Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let  Realizační tým chemie :  Ing. Petr Bělina, Ph.D. (metodik)  Ing. Dagmar Holubcová (metodik, garant)  Ing. Hana Jiránková, Dr. (metodik)  Ing. Patrik Pařík, Ph.D. (metodik, garant)  Ing. Jiří Schwarz, Ph.D. (metodik)  prof. Ing. Petra Šulcová, Ph.D. (garant) chemie

Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie pro žáky ve věku 11 až 15 let  Realizační tým chemie: Fakulta chemicko- technologická, Univerzita Pardubice Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Schéma praktické výuky chemie  První den:  První den:8. třída nebo tercie (5 hodin)  Druhý den:  Druhý den:9. třída nebo kvarta (6 hodin)  Třetí den:  Třetí den:společné vyhodnocení a prezentace realizovaných pokusů  Struktura prvního, resp. druhého dne:  úvod věnován bezpečnosti práce (informace o značení chemikálií)  představení pokusů, které budou realizovány podle požadavků školy  přehled pokusů ve 2 až 3 úrovních podle stupně výuky a vybavení škol  vlastní experimentální část, ve které budou studenti realizovat vybrané pokusy za přítomnosti pedagogů  příprava prezentace studentů na společné vyhodnocení pokusů chemie Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Schéma praktické výuky chemie  Přehled prezentovaných témat  Chemie a společnost (9)  Vlastnosti látek a chemické reakce (12)  Separační metody (7)  Přírodní látky: zdroje, vlastnosti, důkazy (6)  Forenzní chemie (chemie v kriminalistice) (6) Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Schéma praktické výuky chemie  Přehled prezentovaných témat  Chemie a společnost  Chemie a společnost (9)  Zábavná reologie – zvláštní kapaliny;  Jak tuhne malta;  Přírodní indikátor pH;  Detergenty;  Chladící směsi; Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Schéma praktické výuky chemie  Přehled prezentovaných témat  Chemie a společnost  Důkaz lepku v mouce;  Tvrdost vody;  Důkaz tuků ve stravě;  Chemické vlastnosti zeminy. Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Schéma praktické výuky chemie  Přehled prezentovaných témat  Vlastnosti látek a chemické reakce  Vlastnosti látek a chemické reakce (12)  Vyvíjení CO 2 - bublinky kolem nás;  Aerobní/anaerobní reakce, aneb kvasinky v akci;  Oxidačně - redukční vlastnosti glukózy;  Chemická zahrádka;  Krystalizace;  Difúze látek v roztoku; Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Schéma praktické výuky chemie  Přehled prezentovaných témat  Vlastnosti látek a chemické reakce  Kovy;  Endotermní/exotermní reakce;  Kyseliny;  Pomědění hřebíků;  Vlastnosti látek (skupenství, rozpustnost, hoření, rozklad);  Haloformová reakce. Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Schéma praktické výuky chemie  Přehled prezentovaných témat  Separační metody  Separační metody (7)  Dělení směsí, aneb separace může být i legrace (filtrace);  Adsorpce na aktivním uhlí - co dokáže uhlí(k);  Destilace vody a měření její vodivosti;  Přírodní a syntetická barviva (chromatografie);  Sublimace kofeinu;  Extrakce lipidů;  Iontoměniče. Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Schéma praktické výuky chemie  Přehled prezentovaných témat  Přírodní látky: zdroje, vlastnosti, důkazy  Přírodní látky: zdroje, vlastnosti, důkazy (6)  Barevné reakce manganistanu draselného;  (Ne)redukující cukry;  Vlastnosti vitamínu C;  Důkaz bílkovin biuretovou reakcí;  Izolace kaseinu z mléka;  Fluorescence rostlinných barviv. Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Schéma praktické výuky chemie  Přehled prezentovaných témat  Forenzní chemie (chemie v kriminalistice)  Forenzní chemie (chemie v kriminalistice) (6)  Hoření;  Hledání stop ninhydrinem (otisky prstů);  Tajné písmo (kyselina octová);  Gen v lahvi;  Forenzní chemie (otisky prstů pomocí prášků);  Forenzní chemie – Teichmanovy krystalky. Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Schéma praktické výuky chemie  Prezentované pokusy  Metodiky  kompletní popis pokusu včetně bezpečnosti práce  Metodické listy  zkrácený popis pokusu  Pracovní listy  pro žáky;  záznam výsledků realizovaných pokusů. Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Schéma praktické výuky chemie  Prezentované pokusy  Metodiky  kompletní popis pokusu  abstrakt;  startovní znalosti žáků;  cílové znalosti, nabyté vědomosti;  vybavení (pomůcky, chemikálie);  časový harmonogram;  laboratorní postup;  princip experimentu;  bezpečnost práce;  strategie výuky;  přínos. Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Schéma praktické výuky chemie  Prezentované pokusy  Metodické listy  zkrácený popis pokusu  abstrakt;  vybavení (pomůcky, chemikálie);  časový harmonogram;  laboratorní postup;  poznámka k bezpečnosti práce. Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Schéma praktické výuky chemie  Prezentované pokusy  Pracovní listy  pro žáky;  záznam výsledků realizovaných pokusů. Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let

Schéma praktické výuky chemie Chemie je zábava a tajemství. Chemie je v nás a kolem nás. Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let