Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Řešení rozvozních úloh Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 14/15.
Advertisements

Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
Dopravní úloha Literatura Kosková I.: Distribuční úlohy I.
Dualita úloh lineárního programování a analýza citlivosti
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 6/14.
Aplikace teorie grafů Základní pojmy teorie grafů
Rozvozní úloha s dělenou dodávkou Jan Fábry Vysoká škola ekonomická v Praze ___________________________________________________________________________.
HYDROMECHANICKÉ PROCESY Potrubí a potrubní sítě
PROGNÓZA DOPRAVY 1. Účel a cíle prognózy dopravy
Dynamické okružní a rozvozní úlohy
Dynamické rozvozní úlohy
Problém obchodního cestujícího a příbuzné úlohy K611 - Ústav aplikované matematiky FD ČVUT.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
Lineární programování Simplexový algoritmus
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 7/14.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 8/14.
Matematické metody v ekonomice a řízení II
Heuristické metody Heuristiky dělíme na primární a duální.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 9/14.
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 4/14.
Charakteristické znaky MHD
Formulace a vlastnosti úloh lineárního programování
CW – 05 TEORIE ROZHODOVACÍCH PROCESŮ
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Výkony silniční hromadné osobní dopravy
Martin Rod, Pavel Obdržálek Cesta k vědě prezentace Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_06 Rychlost dopravních prostředků.
Grafické řešení Jediné optimální řešení. Zadání příkladu z = 70x x 2 → MAX omezení:  x 1 + 2x 2 ≤ 360  x 1 + x 2 ≤ 250  x i ≥ 0, i= 1, 2.
Dejvice Matěj Volf Seminář Město v dějinách Aktivita č. 1 Praha – město našeho života Projekt č. CZ.2.17/3.1.00/36097, podpořený Evropským sociálním fondem.
Jaroslav Švec Ondra Horský Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
zásady navrhování dopravních – železničních staveb
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Doprava v klidu – parkování vozidel Podklad ke cvičení Převzato a upraveno dle Zákonů.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Nalezení nejkratší vzdálenosti mezi uzly dopravní sítě Předmět: Teorie dopravy - cvičení.
Problém obchodního cestujícího Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Technologie dopravní obsluhy veřejnou hromadnou.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní proud Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Základní výpočty v silniční nákladní dopravě - 1 Předmět: Technologie silniční nákladní.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Bezpečnostní poradci pro ADR Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy - cvičení.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Simulační modely dopravního proudu Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D. Dopravní systémy.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dynamika pohybu dopravního prostředku Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Úvod do teorie dopravy Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Spalovací motory Ing. Jan Hromádko, Ph.D. Témata cvičení.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Spalovací motory Ing. Jan Hromádko, Ph.D. Témata cvičení.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Kvalita dopravy v logistických procesech Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Provozní a technické prostředky silniční a.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Pohyb jednotlivého vozidla a brzdění Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti 1. Úvod, bezpečnost a protipožární ochrana. 2. Charakteristiky motorových paliv. 3.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Zajištění obsluhy všech uzlu dopravní sítě Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Zajištění obsluhy všech úseku dopravní sítě Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Simplexová metoda.
Základní výpočty v silniční nákladní dopravě II Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Rozmístění středisek obsluhy v dopravní síti Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Znázornění dopravní sítě grafem a kostra grafu Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Operační výzkum Lineární programování Dopravní úloha nevyrovnaná.
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
Slovní úlohy o pohybu postup na konkrétním příkladu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Další typy dopravních problémů
Maximální propustnost rovinné dopravní sítě
Inovované podklady ke cvičením ze ZK1
HODNOCENÍ DOPRAVNÍ SÍTĚ
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Lanové dráhy visuté pozemní.
Transkript prezentace:

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Řešení rozvozních úloh Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Rozvoz Kyvadlový rozvozOkružní jízda Rozdíl mezi kyvadlovým rozvozem a okružní jízdou

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Úloha optimálního trasování je formulovaná pro dopravní síť S = (V,H) se střediskem v uzlu V o a množinou míst odběru (míst vyžadujících obsluhu), kterou představují Uzly V 1,…….V n ve kterých vzniká požadavek na přepravu určitého množství dopravních elementů. Přeprava je uskutečňována komplety, jejichž trasa začíná a končí ve středisku V o a jejichž kapacita je shora omezena. Úlohou je stanovit trasy kompletů tak, aby byl požadavek každého místa odběru uspokojen jedinou obsluhou kompletu a aby celková délka tras kompletů byla minimální.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Řešení: Clarke – Wrightova metoda optimalizace trasování Heuristické řešení – výchozí řešení přípustné se snažíme zlepšit. Končíme, když žádné přípustné řešení není možné.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Postup řešení Clarke – Wrightovou metodou předveden na příkladu. Zadání: - dopravní síť ve formě matice vzdáleností - množství elementů, které je třeba dopravit z výchozího uzlu – q i - rychlost dopravy – c - norma času na vykládku – t - max. doba pobytu dopravního prostředku mimo výchozí uzel – T, - max. kapacita dopravního prostředku K. Máme navrhnou optimální trasy rozvozu.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní síť: Množství elementů: q 1 = 6 t q 2 = 3 t q 3 = 8 t q 4 = 5 t q 5 = 4 t rychlost c = 30 kmh -1 norma vykládky t = 0, 1 ht -1 T = 8 h, K = 15 t

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Matice výhodnostních koeficientů:

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Počáteční řešení: celkem ,2

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Slučování tras (řešení musí být přípustné). V matici výhodnostních koeficientů najdeme nejvyšší hodnotu a odpovídající trasy sloučíme. Nejvyšší koeficient je 99, sloučíme trasy 2 a 3.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Po sloučení: celkem:délka 399 doba 15,9

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Další krok Další nejvyšší koeficient 74. Sloučení tras 4 a 5

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Po sloučení: celkem: délka 325 doba 13,4

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Další krok Další přípustné řešení Sloučení tras 1 a 4 celkem: ,8

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Výsledek: Úspora 222 km a 7,4 h, přeprava sloučena do dvou tras.

Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Zdroje: Tuzar, A., Maxa, P., Svoboda, V.. Teorie dopravy. Praha, ČVUT, ISBN