LIST. Nadzemní vegetativní orgán Vyrůstá z uzlin na stonku List2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny 4. ročník
Advertisements

Semenné rostliny, rostlinné orgány
List Andrea Adamusová 2010.
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s tvary a druhy listů a jejich funkcí   Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Listnaté stromy a keře 4. ročník
LIST nadzemní orgán vyrůstající ze stonku
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Rozdělení zeleniny Kód VM:
ORGÁNY ROSTLIN-LIST.
List autor: David Hainall.
Orgány vyšších semenných rostlin
Studijní materiál. Vypracovala: Kateřina Jenáčková
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Rostlinná pletiva.
LIST.
LIST 2005, Čapková Marie,Gy Na Vítězné pláni, Pha 4.
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
Stavba rostlinného těla
Rostlinné orgány - list
Pionýrů 400, Frýdek-Místek
Přechod rostlin na souš
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Vegetativní orgány rostlin
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
List Mgr. Helena Roubalová
Stavba rostlinného těla List
LIST VY_52_INOVACE_B1 – 21 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
List VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.05/Li
rostlinné orgány složeny z vyskytují se u rozdělení: vegetativní
List (fylom).
Znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin
Listy Přírodopis VY_32_INOVACE_175, 9. sada, Př3 ANOTACE
Opakování stonek, list Pro 7. třídy.
LIST.
List = fylom A) Funkce: - fotosyntetická (asimilace CO2, tvorba glukozy) - transpirační (odpar vody) - výměna plynů mzi rostlinou a okolím - zásobní.
VY_32_INOVACE_29_ Prvouka 3.ročník Zelenina
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
List Filip Novák 5.A.
List Biologie 1. ročník.
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
LIST Funkce Tvary listu.
LIST.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 2. díl (list)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Žejdlíková VY_32_INOVACE_PŘBOT.03 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková Datum vytvoření:
Zelenina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dana Vinterová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Přírodovědná praktika, rostlinná.
LIST VY_32_INOVACE_13_23. Funkce listů: Fotosyntéza Fotosyntéza Dýchání Dýchání Odpařování Odpařování průduchy Pomocí interaktivní učebnice nakladatelství.
Potraviny a výživa - Zelenina
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
STONEK ROSTLINY.
BOTANIKA Procvičování pojmů
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Vegetativní orgány LIst
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
List a květ.
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
zpracovaný v rámci projektu
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Autor: PaedDr. Jana Čechová Název : VY_32_INOVACE_7A09Prv2_Zelenina
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
VY_32_INOVACE_56_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
VY_32_INOVACE_55_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vegetativní rostlinné orgány
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec Anotace: ZELENINY2
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

LIST

Nadzemní vegetativní orgán Vyrůstá z uzlin na stonku List2

FUNKCE LISTU Fotosyntéza Odpařování vody (pomocí průduchů) Výměna plynů mezi rostlinou a prostředím (pomocí průduchů) List3

a) střídavéb, c) vstřícné (otočené o 90°)d) přeslenité List4 POSTAVENÍ LISTŮ

řapík čepel žilnatina List5 ČÁSTI LISTU

U některých rostlin řapík chybí = přisedlé listy Žilnatina rozvádí živiny po listu a zpevňuje jej List6

TYPY ŽILNATINY a)žilnatina vidličnatá(jinan), b)dlanitá (javor), c) zpeřená (buk), d) rovnoběžná (hosta), e)souběžná(pšenice) )

jednoduché složené List8 TYPY LISTŮ

List9

10

List11

List12

List13

List14 DOMÁCÍ ÚKOL Z učebnice str. 77 překresli: A)příklady jednoduchých listů (obr. 16) B)dlanitě složených (obr. 17) C)listy složené zpeřené (obr. 18)

Hl. potrava býložravých živočichů Potrava člověka (listová zelenina – zelí, špenát) Léčebné účinky Koření (bobkový list) Pochutiny (listy čajovníku, tabák) List15 VÝZNAM LISTŮ

K čemu listy využíváme?  listová zelenina: zelí, kapusta, špenát, hlávkový salát List16  listová zelenina: zelí, kapusta, špenát, hlávkový salát

 koření: bobkový list = vavřín, majoránka K čemu listy využíváme? List17  koření: bobkový list = vavřín, majoránka

 čajovník, tabák K čemu listy využíváme? List18

 cibule K čemu listy využíváme? List19

 léčivé rostliny: máta, durman, náprstník, rulík K čemu listy využíváme?