Společné znaky rostlin.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

ORGANICKÉ LÁTKY + KYSLÍK
OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
13.1 Rozmanitost přírody – ROSTLINY, ČÁSTI A FUNKCE
Živá a neživá příroda 3. ročník
LIŠEJNÍKY - MECHY - KAPRADINY PLAVUNĚ A PŘESLIČKY
Projevy života Život je jeden z nejsložitějších přírodních dějů, které probíhají v organismech. Hlavní projevy života: PŘÍJEM POTRAVY VYLUČOVÁNÍ DÝCHÁNÍ.
Přechod rostlin na souš
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Životní projevy rostlinné buňky Mgr. Helena Roubalová
ŽIVOČICHOVÉ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ŽIVOČICHOVÉ – znaky života
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Rostliny - význam a jejich dělení.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Podmínky života na Zemi
VY_32_INOVACE_28_ Prvouka 3.ročník Rostliny 1.
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
Živá příroda.
Základní skupiny organismů
LES ŘASY.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ŽIVÁ PŘÍRODA ŽIVÉ ORGANIZMY.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Zpracovala Jitka Ciprová
Co jsme již poznali.
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
Rostliny.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY PRVOUKA PRO 3.ROČNÍK Člověk a příroda Vyvození nového učiva Mgr.Jana Flesarová ZŠ Záhumení Rožnov pod Radhoštěm Datum vytvoření:
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorHana Krejčová Datum NázevVY_52_INOVACE_32_rostliny Ročník3. Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Název školy:ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:Mgr. Blanka Kusá Název:VY_52_INOVACE_PR Téma:Rostliny Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o fotosyntéze. Klíčová slova: fotosyntéza,
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
ROSTLINY.
Rostliny.
Rostliny Společné znaky rostlin: Vyživují se. Dýchají a vylučují.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Třídění živých organismů
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování učiva v přírodovědě ve 4. ročníku.
Živočichové Společné znaky: Přijímají vodu a potravu, vylučují.
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
VY_32_INOVACE_07_PŘV_DÝCHÁNÍ ROSTLIN
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Podmínky života na Zemi
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_08_VÝROBA KYSLÍKU PŘI VÝŽIVĚ ROSTLIN
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Živá příroda.
Dýchání všechny organismy dýchají stejně (ve dne i v noci)
Živé organismy.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Podmínky života na Zemi
ŽIVOČICHOVÉ Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Společné znaky rostlin. Rostliny Společné znaky rostlin.

Společné znaky rostlin. vyživují se dýchají a vylučují reagují na změny v přírodě pohybují se rostou , vyvíjejí se a rozmnožují

Vyživují se . potravu si připravují samy v zelených částech těla(listy) potřebují k tomu oxid uhličitý , vodu s živinami a světlo vodu a oxid uhličitý přeměňují na látky důležité pro život a na kyslík FOTOSYNTÉZA

VÝŽIVA ROSTLIN rostliny se vyživují pouze ve dne OXID UHLIČITÝ KYSLÍK

Dýchání rostlin. Rostliny dýchají ve dne i v noci. při dýcháni spotřebovávají stejně jako živočichové KYSLÍK a vylučují oxid uhličitý dýchají všemi částmi svého těla

DÝCHÁNÍ A VYLUČOVÁNÍ. KYSLÍK OXID UHLIČITÝ

REAGUJÍ NA ZMĚNY V PŘÍRODĚ. ZMĚNA TEPLOTY (KVĚTY V TEPLE SE OTEVÍRAJÍ, CHLAD ZAVÍRAJÍ SE, LISTNATÉ STROMY SHAZUJÍ LISTY) NEDOSTATEK VODY – USYCHAJÍ A VADNOU MRÁZ- UMRZNOU A ODUMŘOU

POHYBUJÍ SE. -POHYBUJÍ SE ČÁSTMI SVÉHO TĚLA (OTÁČENÍ KVĚTU ZA SLUNCEM) -SEMENA ROSTLIN-POLETUJÍ VE VĚTRU, ODNÁŠÍ JE VODA, NEBO TĚLA ŽIVOČICHŮ

Pohybují se. vítr , voda, slunce ,

Rozmnožují se, rostou a vyvíjejí se. Mění svoji velikost i vzhled- rostou a rozmnožují se. CIBULE

Rozmnožují se, rostou a vyvíjejí se. SEMENA

Rozmnožují se, rostou a vyvíjejí se. HLÍZA

ROZMNOŽOVÁNÍ NEKVETOUCÍCH ROSTLIN. ROZMNOŽUJÍ SE VÝTRUSY (mechy, kapradiny, přesličky, a plavuně).