Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/21.1713 Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Téma hodiny: Mexiko - základní údaje, poloha, přírodní a socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2. ročník Klíčová slova: Základní údaje, poloha,
Advertisements

Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Švédsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Rakousko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Maďarsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
IRSKO Robin Plch 8.A
Indie leží v jižní Asii Tichý Oceán Tichý Oceán Tichý Oceán
SRBSKO.
Rumunsko.
USA Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
VY_32_INOVACE_19 Střední Amerika - Mexiko
LATINSKÁ AMERIKA 5. DÍL B R A Z Í L I E
Střední Amerika.
VIETNAM Originální název: Cong Hoa Xa Hoi Chu Nghia Viet Nam
Kanada Název: Canada Český název: Federativní stát Kanada
VY_52_INOVACE_03/2/4_ZEMĚPIS Státy střední Ameriky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: V/2 –
Téma hodiny: Mexiko – opakování + krátké dokumentární filmy
Mexiko, státy Karibského moře, státy Jižní Ameriky
VY_32_INOVACE_27-01 Mexiko Autor: Ssolbergj, Alex Covarrubias Název: Mexico_%28orthographic_projection%29.svg, Flag_of_Mexico.svg, Coat_of_arms_of_Mexico.svg.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Írák.
Mexiko Obr. 1 – Mapa Mexika
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: StátyEvropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:
CHILE. Přímořský stát, jihozápad Jižní Ameriky Hlavní město: Santiago de Chile Rozloha : km² Počet obyvatel: Jazyk: španělština Ostrovy:
MEXIKO. Poloha Leží na severu tzv. Latinské Ameriky Pobřeží má u Indického i Tichého oceánu Sousedními státy jsou na severu USA, a s Belize a Guatemalou.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:
Jihoamerické státy Peru Chile Bolívie.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
11. STŘEDNÍ AMERIKA PEVNINSKÁ ČÁST VY_32_INOVACE_12_Z5
 Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice  Autor: Martin Klepl  Název: VY_52_INOVACE _13 Spojené státy americké  Téma: Zeměpis pro 2.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Obyvatelstvo Základní údaje: počet obyvatel (2010) náboženství – 89 % katolické, 6 % protestantské poměr venkovského a městského obyvatelstva.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy2 Ověření ve výuce: Třída:
Jiří Korec Sexta 2008/2009. VENEZUELA Hlavní město: Caracas Rozloha: km² Nejvyšší bod: Pico Bolivar- 5007m.n.m Počet obyvatel: Hustota.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy1 Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída:
Mexiko.
Základní škola, Hradec Králové
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Antonín Košíček Sára Šobková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
RUMUNSKO BULHARSKO SRBSKO MAKEDONIE.
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Ameriky Ověření ve výuce: Třída: 7.C Datum: (nutno poznamenat v TK)

MEXIKO Předmět: zeměpis Ročník: 8. Anotace: Prezentace, která poskytuje informace o Mexiku. Klíčová slova: Mexiko, povrch, vodstvo, podnebí, přírodní bohatství, průmysl, zemědělství, doprava, obyvatelstvo, města, poloha Jméno autora (vč. titulu): Mgr. Jiří Petrák Škola – adresa: ZŠ v Jemnici,p.o nám. Svobody Jemnice

Spojené státy mexické Hlavní město: Mexiko-city ( obyv.)Mexiko-city Další města (tis. obyv.): Guadalajara 1 650, Monterrey Správní členění: 31 státu a 1 distrikt hl. města Forma vlády: prezidentská federativní Státní zřízení: republika obr.č.1

POLOHA leží ve Střední Americe mezi Tichým oceánem a Mexickým zálivem na severu sousedí s USA (hranici v délce 2597 km tvoří částečně řeka Rio Grande) na jihu hraničí Mexiko s Guatemalou (962 km) a Belize (176 km) obr.č.2

POVRCH mapamapa pobřeží jsou nížinná, někde s lagunami, většinu země zaujímají Kordillery Sierra Madre Oriental a Sierra Madre Occidental, Mexická plošina sopky: Citlaltepetl, Popocatepetl poloostrov Yucatán zaujímá vápencová plošina s vápencovými tvary

PODNEBÍ na severu subtropické, dále k jihu tropické na severu jsou pouště a polopouště, které směrem k jihu přecházejí v travnaté a křovinné savany a stálezelené tropické lesy obr.č.3 Sonorská poušť na severu Mexika s kaktusy Saguaro.

OBYVATELSTVO počet obyvatel (2009): hustota zalidnění: 56,38 obyv./km 2 národnostní složení: Mexičané 88 %, Indiáni 7 %, Aztékové 1 % náboženství: katolíci 90 %, protestanti 5 %, bez vyznání 3 % úřední jazyk: španělština obr.č.4 Mexičtí mariachi (hudebníci) dodnes oblékají typické oblečení a sombrera.

HOSPODÁŘSTVÍ Zemědělství: sklizeň: pšenice, ječmen, kukuřice, rýže, sorgo, brambory, cukrová třtina, sója, podzemnice olejná, kokosové ořechy, sezam, káva, citrusy, zelenina, ovoce, hrozny, banány, tabák, bavlna chov dobytka: skot, ovce, kozy, prasata, osli, koně, drůbež Průmysl: těžba: ropa, zemní plyn, železná ruda, mangan, olovo, měď, nikl, zinek, zlato, stříbro, síra, bauxit, cín, antimon, fosfáty, rtuť, slída, azbest Vývoz: stroje, ropa a ropné produkty, stříbro, zelenina, káva, bavlna

obr.č.5 Z tohoto druhu agáve se vyrábí tradiční mexický nápoj tequila.

MEXICKÁ KUCHYNĚ známa různorodými chutěmi, barevností jídel a množstvím koření a přísad typickými surovinami jsou fazole, kukuřice a chilli papričky tortillové placky – základ pro mnoho jídel (tacos, nachos) obr.č.6 Nachos jsou trojúhelníčky z kukuřičné tortilly pokryté například sýrem čedar, fazolemi, kečupem, masem, majonézou atp.

TURISTIKA významná část příjmů pochází z cestovního ruchu je tu řada předkolumbovských indiánských památek včetně známých pyramid v okolí hlavního města a na Yucatanu obr.č.7 Teotihuacán - pohled z Měsíční pyramidy na Ulici mrtvých a Sluneční pyramidu.

ZAJÍMAVOSTI země odkud pochází kaktusy (bez povolení zákaz sběru – až 9 let vězení) milují fotbal, býčí a kohoutí zápasy přes poledne tráví siestu mnoho svátků a oslav - fiesta obr.č.8 Domorodí indiánští tanečníci na Plaza de la Constitución (El Zócalo) v Mexico City.

ÚKOLY: 1.Připrav si krátký příspěvek o Tenochtitlánu. 2.Které papriky mají pálivou chuť? 3.Kdo dobyl Aztéckou říši? 4.Jak se jmenuje nejužší místo Mexika?

TOPOGRAFICKÁ MAPA zpětzpět Do mapy vyznač: a/ Sierra Madre Oriental b/ Sierra Madre Occidental c/ Mexický záliv d/ Mexickou plošinu e/ Yucatán f/ Citlaltepetl obr.č.9

Ciudad de México obr.č.10 Letecký pohled na hlavní město přikryté smogem z automobilů.

zajímavé odkazy Na cestě po Puertu Escondidu: ceste/ na-ceste-po-puertu-escondidu/ ceste/ na-ceste-po-puertu-escondidu/ Na cestě po Mexiku: ceste/ na-ceste-po-mexiku/ ceste/ na-ceste-po-mexiku/ Na cestě po severním Veracruzu: na-ceste/ na-ceste-po-severnim-veracruzu/ na-ceste/ na-ceste-po-severnim-veracruzu/ Na cestě po Acapulcu: ceste/ na-ceste-po-acapulcu/ ceste/ na-ceste-po-acapulcu/

Zdroje informací a fotografií Obr. č.1: Alex Covarrubias. Flag of Mexico.svg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Public domain z WWW:. Obr. č.2: POWER_SURF. Mexico (orthographic projection).svg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.3: Tomas Castelazo. Sonora Desert 2007.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.4: Gerardo Gonzalez. Guadalajara mariachis.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.5: Jay8085. Agave tequilana (Jay8085).jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.6: chee.hong from Kuala Lumpur, Malaysia. Nachos-cheese.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:.

Zdroje informací a fotografií Obr. č.7: Juan Carlos Jaime. Pirámide del Sol, Teotihuacán, México.JPG.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.8: Diego Lema from Miami Florida - USA. Indigenous dancers in Mexico City.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW:. Obr. č.9: Captain Blood. Mexico topo.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW: Obr. č.10: Creator:Fidel Gonzalez. AerialViewMexicoCity.jpg.[online]. [ ]. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative commons z WWW: