1 Stavíme svět zítřka. Nové smluvní modely – urychlení investiční výstavby Doprava – investice do dopravní infrastruktury, Ing. Tomáš Koranda, HOCHTIEF.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PPP a klasická veřejná zakázka
Advertisements

Prof. Ing. Ivo Vondrák, CSc.
Ústí nad Labem Dosažení potřebné kapacity justičních institucí
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Studijní program Stavební inženýrství
Fakulta stavební Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava 17. listopadu 15, Ostrava – Poruba.
CzechInvest Koncepce podpory investic
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
Facility management ČSN EN
SVTP ČR v Jihomoravském kraji
Value Engineering a Risk Management v přípravě dopravních staveb Ing. František Benč, Ph.D. Zajištění kvality projektu při snížení.
1 Realita není černobílá aneb řešení šitá na míru 19. září, Praha Michal Tesař, NEWTON Management, a.s.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
Energetický management jako nízkonákladové opatření k dosažení úspor
Granty pro IT a jak jimi podpořit prodej Robert Šedivec.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
NABÍDKA PROJEKTU ENERGETICKÝCH ÚSPOR 1. Projekty energetických úspor – metoda Energy Performance Contracting (dále EPC) EPC – „energetické služby se zárukou,“
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu EXPORTNÍ STRATEGIE EXPORTNÍ STRATEGIE Exportní konference
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
Využití metody EPC Jaroslav Maroušek SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s. Praha.
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
© 2010 IBM Corporation Chytré řešení pro úspory při poskytování veřejných služeb Ivo Kramoliš – ředitel IBM Global Business Services Česká republika 03/12/2010.
Aktuální trendy při řízení velkých výstavbových projektů
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
1 Výzkum, vývoj a inovace v ČR a ve světě Karel Šperlink, AIP ČR Praha, INOVACE 2011.
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Závěry semináře RVŠ k 3. roli vysokých škol I: 1. V souvislosti se změnami paradigmatu role vysokých škol ve společnosti, respektujíce aktuální trendy.
Český stavební trh rozložení jednotlivých segmentů součastný stav a výhled.
Magické slovo Sustainability  Udržitelnost je jako „megatrend“ hlavním strategickým tématem kterékoliv stavební firmy, pojmy udržitelná strategie, finance,
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Podpora firmám umístěným ve vědeckotechnických parcích poskytovaná v rámci Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost PETR PORÁK,
ŘÍZENÍ STAVEBNÍHO DÍLA I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Přednáška Akce: Přednášející: RNDr. Věra Palkovská | starostka | město Třinec| TFM Město Třinec a Facility Management.
Akcelerační program CLB Písek. Kdo  SMART DIALOG  Centrum energeticky efektivních budov (CLB)  Další partneři:  Jihočeská Agentura pro podporu Inovačního.
Centrum energeticky efektivních budov.  CLB vzniklo jako sdílená infrastruktura, tedy seskupení firem a akademických pracovišť na vývoj systémů technologií,
Operační program Výzkum a vývoj pro inovace. Veřejná podpora - příjemce Hlavní činností je VaV, výuka, TT Zisk je zpětně reinvestován do hl.činnosti Oddělení.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický Building Information Modeling a jeho využití v ČR Autor diplomové práce:Bc. Michal Janota.
1 ČLFA  založena 1991 (ALS ČSFR, ALS ČR, ČLFA)  42 členů  cíle:  prosazuje prostředí vhodné pro rozvoj leasingu, úvěrů a factoringu  těžištěm je financování.
Seminář pro žadatele Výzva MAS č. 2 PRV
V Českých Budějovicích, únor 2017
Diskusní příspěvek k tématu Kdo zastaví propad českého stavebnictví?
213. ŽOFÍNSKÉ FÓRUM KDO ZASTAVÍ PROPAD STAVEBNICTVÍ?
Ing. Pavel Ševčík, Ph.D. technický ředitel
Management projektu Fakulta sportovních studií MU Brno 2013 Ing
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Podpora podnikání z pohledu bankovního sektoru
Projekt - K620 Řízení a modelování silniční dopravy
Prezident SPS Ing. Václav Matyáš
Setkání kariérových poradců Louny –
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Obec Sibřina Plán investičních a provozních záměrů obce 2018 – 2022
Setkání kariérových poradců Chomutov –
FINANCOVÁNÍ INOVACÍ Odpočet na podporu výzkumu a vývoje
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Transkript prezentace:

1 Stavíme svět zítřka. Nové smluvní modely – urychlení investiční výstavby Doprava – investice do dopravní infrastruktury, Ing. Tomáš Koranda, HOCHTIEF CZ NÁŠ ÚSPĚCH MŮJ PROJEKT

2 Stavíme svět zítřka. HOCHTIEF jako součást celosvětového koncernu ACS

3 Stavíme svět zítřka. Situace na českém trhu Zdroj CEEC, Kvartální analýza českého stavebnictví Ředitelé velkých firem predikují stagnaci, představitelé inženýrského stavitelství čekají dokonce pokles (o 1,1 %). Hodnota nově vypsaných veřejných zakázek poklesla v meziročním porovnání téměř až o třetinu (29,3 %).

4 Stavíme svět zítřka. Další směry podpory pro oživení českého stavebního trhu  Vzhledem ke komplikovaným legislativním podmínkám v ČR a aktuálnímu stavu investiční a projektové připravenosti u veřejných zakázek jsou negativní očekávání vývoje stavebního trhu.  Možným řešením může být využití ověřených smluvních modelů, které dokážou efektivně přenést zodpovědnost za technickou přípravu i realizaci přímo na zhotovitele, včetně souvisejících rizik. © iStock/kali9 ©

5 Stavíme svět zítřka. Moderní smluvní modely jako možné řešení urychlení investičního a stavebního procesu při využití know-how a zkušeností zhotovitelů V ČR se k většímu využití nabízejí některé smluvní modely, které jsou běžné ve světě:  Design&Build (Yellow Fidic Book)  PPP (varianty D&B&F&O&T)  Soutěžní dialog Výhodou těchto modelů může být: Urychlení investiční přípravy i realizace Větší transparentnost jednotlivých procesů Efektivní přenesení rizik a odpovědností na zhotovitele Optimalizace řešení, úspora vynaložených nákladů životního cyklu ©

6 Stavíme svět zítřka. HOCHTIEF má s těmito typy smluvních modelů zkušenosti a díky tomu aplikujeme a zákazníkům nabízíme inovativní přístupy a řešení: Inovativní technické řešeníOptimalizace nákladůSdílíme celosvětově know-how S ohledem na celý životní cyklus stavby - LEED BIM - digitální modelování procesu výstavby, provozu a údržby Optimalizace požadavků zákazníka – jednací řízení Optimalizace investičních i provozních nákladů v souladu s technickým řešením Trvalá podpora zákazníka Prodlužování životnosti HOCHTIEF Engineering (projekční společnost) HOCHTIEF ViCon HOCHTIEF PPP Solutions HOCHTIEF Infra TCC

7 Stavíme svět zítřka. Jak může stavební průmysl zintenzivnit podporu rozvoje dopravní infrastruktury?  Podpora a využití inovačních přístupů - podpora vědy a výzkumu.  Aktivní spolupráce s akademickou sférou - podpora technického školství.  Společná podpora pro využívání konstrukcí s prodlouženou životností.  Odstranění letitých zažitých pohledů na stavebnictví jako low-tech business.  Jasná podpora recyklačním technologiím pro využití stavebních odpadů.  Posílit vliv profesních oborových sdružení – ARI, CESTI apod.

8 Stavíme svět zítřka. Děkuji za pozornost ©HOCHTIEF/Christoph Schroll