Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Advertisements

Název projektu: Učení pro život
Slovní úlohy se zlomky a procenty
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Pojmenuj domácí zvířata
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_755.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 1 VY_42_INOVACE_23 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Rovnice se zlomky.
ICT M 5.R. Písemné násobení a dělení
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
ICT M 5.r. Slovní úlohy – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k řešení slovních úloh. Prezentace je prezentována interaktivně.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce – řešené.
Poznej volně žijící zvířata
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Draw a monster Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Slovní úlohy řešené pomocí rovnic Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ODMĚNY A SRÁŽKY ZE MZDY VY_32_INOVACE_20_1_5 ODMĚNY A SRÁŽKY ZE MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY (slevy na dani a daňové zvýhodnění) VY_32_INOVACE_13_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY (slevy na dani a daňové zvýhodnění) Autor: Ing. Jana Rauscherová.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
PRACOVNÍ SMLOUVA VY_32_INOVACE_1_1_5 PRACOVNÍ SMLOUVA Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
ODMĚŇOVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ (základní pojmy) VY_32_INOVACE_11_1_5 ODMĚŇOVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ (základní pojmy) Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
ODPOVĚDNOST ZAMĚSTNANCE ZA ŠKODU VY_32_INOVACE_4_1_5 ODPOVĚDNOST ZAMĚSTNANCE ZA ŠKODU Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
PRACOVNÍ DOBA VY_32_INOVACE_2_1_5 PRACOVNÍ DOBA Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední odborná.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Transkript prezentace:

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Slovní úlohy řešené rovnicemi Autor: Hánová Marie, Ing. VY_32_INOVACE_11_2_10

Slovní úlohy řešené rovnicemi VY_32_INOVACE_11_2_10 Ing. Marie Hánová

Pastýř pásl stádo krav, ovcí a prasat. Kolemjdoucí se zeptal, kolik zvířat pase. Pastýř odpověděl: „Krávy tvoří polovinu stáda, ovce třetinu, prasat je o 25 méně než ovcí. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

Postup řešení: Určení hodnoty, kterou je třeba vypočítat. Určení hodnot, které známe nebo ze kterých vycházíme. Stanovení vztahů mezi hodnotami. Sestavení rovnice nebo soustavy rovnic. Řešení rovnice nebos soustavy rovnic. Zkouška a úvaha o výsledku. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

Pastýř pásl stádo krav, ovcí a prasat. Kolemjdoucí se zeptal, kolik zvířat pase. Pastýř odpověděl: „Krávy tvoří polovinu stáda, ovce třetinu, prasat je o 25 méně než ovcí. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy počet zvířat … x

Pastýř pásl stádo krav, ovcí a prasat. Kolemjdoucí se zeptal, kolik zvířat pase. Pastýř odpověděl: „Krávy tvoří polovinu stáda, ovce třetinu, prasat je o 25 méně než ovcí. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy počet zvířat … x

Postup řešení: Určení hodnoty, kterou je třeba vypočítat. Určení hodnot, které známe nebo ze kterých vycházíme. Stanovení vztahů mezi hodnotami. Sestavení rovnice nebo soustavy rovnic. Řešení rovnice nebos soustavy rovnic. Zkouška a úvaha o výsledku. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

Pastýř pásl stádo krav, ovcí a prasat. Kolemjdoucí se zeptal, kolik zvířat pase. Pastýř odpověděl: „Krávy tvoří polovinu stáda, ovce třetinu, prasat je o 25 méně než ovcí. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy počet zvířat … x x = krávy + ovce + prasata

Pastýř pásl stádo krav, ovcí a prasat. Kolemjdoucí se zeptal, kolik zvířat pase. Pastýř odpověděl: „Krávy tvoří polovinu stáda, ovce třetinu, prasat je o 25 méně než ovcí. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy počet zvířat … x x = krávy + ovce + prasata

Pastýř pásl stádo krav, ovcí a prasat. Kolemjdoucí se zeptal, kolik zvířat pase. Pastýř odpověděl: „Krávy tvoří polovinu stáda, ovce třetinu, prasat je o 25 méně než ovcí. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy počet zvířat … x x = krávy + ovce + prasata krávy = x/2 ovce = x/3 prasata = ovce – 25 = x/3 - 25

Pastýř pásl stádo krav, ovcí a prasat. Kolemjdoucí se zeptal, kolik zvířat pase. Pastýř odpověděl: „Krávy tvoří polovinu stáda, ovce třetinu, prasat je o 25 méně než ovcí. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy počet zvířat … x x = krávy + ovce + prasata krávy = x/2 ovce = x/3 prasata = ovce – 25 = x/3 - 25

Pastýř pásl stádo krav, ovcí a prasat. Kolemjdoucí se zeptal, kolik zvířat pase. Pastýř odpověděl: „Krávy tvoří polovinu stáda, ovce třetinu, prasat je o 25 méně než ovcí. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy počet zvířat … x x = krávy + ovce + prasata krávy = x/2 ovce = x/3 prasata = ovce – 25 = x/3 - 25

Pastýř pásl stádo krav, ovcí a prasat. Kolemjdoucí se zeptal, kolik zvířat pase. Pastýř odpověděl: „Krávy tvoří polovinu stáda, ovce třetinu, prasat je o 25 méně než ovcí. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy počet zvířat … x x = krávy + ovce + prasata krávy = x/2 ovce = x/3 prasata = ovce – 25 = x/3 - 25

Pastýř pásl stádo krav, ovcí a prasat. Kolemjdoucí se zeptal, kolik zvířat pase. Pastýř odpověděl: „Krávy tvoří polovinu stáda, ovce třetinu, prasat je o 25 méně než ovcí. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy počet zvířat … x x = krávy + ovce + prasata krávy = x/2 ovce = x/3 prasata = ovce – 25 = x/3 - 25

Pastýř pásl stádo krav, ovcí a prasat. Kolemjdoucí se zeptal, kolik zvířat pase. Pastýř odpověděl: „Krávy tvoří polovinu stáda, ovce třetinu, prasat je o 25 méně než ovcí. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy počet zvířat … x x = krávy + ovce + prasata krávy = x/2 ovce = x/3 prasata = ovce – 25 = x/3 - 25

Postup řešení: Určení hodnoty, kterou je třeba vypočítat. Určení hodnot, které známe nebo ze kterých vycházíme. Stanovení vztahů mezi hodnotami. Sestavení rovnice nebo soustavy rovnic. Řešení rovnice nebo soustavy rovnic. Zkouška a úvaha o výsledku. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy počet zvířat … x x = krávy + ovce + prasata krávy = x/2 ovce = x/3 prasata = ovce – 25 = x/3 – 25 x = krávy + ovce + prasata x = x/2 + x/3 + x/3 – 25

Postup řešení: Určení hodnoty, kterou je třeba vypočítat. Určení hodnot, které známe nebo ze kterých vycházíme. Stanovení vztahů mezi hodnotami. Sestavení rovnice nebo soustavy rovnic. Řešení rovnice nebo soustavy rovnic. Zkouška a úvaha o výsledku. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy x = x/2 + x/3 + x/3 – 25 /*6 6x = 3x + 2x + 2x – 150 -x = -150 x = 150

VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy x = x/2 + x/3 + x/3 – 25 /*6 6x = 3x + 2x + 2x – 150 -x = -150 x = 150

VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy x = x/2 + x/3 + x/3 – 25 /*6 6x = 3x + 2x + 2x – 150 -x = -150 x = 150

VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy x = x/2 + x/3 + x/3 – 25 /*6 6x = 3x + 2x + 2x – 150 -x = -150 x = 150

VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy x = x/2 + x/3 + x/3 – 25 /*6 6x = 3x + 2x + 2x – 150 -x = -150 x = 150 Ve stádě bylo 150 kusů zvířat.

Postup řešení: Určení hodnoty, kterou je třeba vypočítat. Určení hodnot, které známe nebo ze kterých vycházíme. Stanovení vztahů mezi hodnotami. Sestavení rovnice nebo soustavy rovnic. Řešení rovnice nebo soustavy rovnic. Zkouška a úvaha o výsledku. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

Kolik máme tužek a kolik pastelek? Pokud rozdělíme tužky do dvanácti krabiček a pastelky do osmi krabiček, bude v každé krabičce stejný počet kusů. Dohromady máme osmdesát kusů. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

Kolik máme tužek a kolik pastelek? Pokud rozdělíme tužky do dvanácti krabiček a pastelky do osmi krabiček, bude v každé krabičce stejný počet kusů. Dohromady máme osmdesát kusů. t … tužkyp … pastelky VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

Kolik máme tužek a kolik pastelek? Pokud rozdělíme tužky do dvanácti krabiček a pastelky do osmi krabiček, bude v každé krabičce stejný počet kusů. Dohromady máme osmdesát kusů. t … tužkyp … pastelky t + p = 80 VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

Kolik máme tužek a kolik pastelek? Pokud rozdělíme tužky do dvanácti krabiček a pastelky do osmi krabiček, bude v každé krabičce stejný počet kusů. Dohromady máme osmdesát kusů. t … tužkyp … pastelky t + p = 80 Nevíme kolik je v krabičkách kusů (x), ale víme že tužek je 12x a pastelek 8x. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

Kolik máme tužek a kolik pastelek? Pokud rozdělíme tužky do dvanácti krabiček a pastelky do osmi krabiček, bude v každé krabičce stejný počet kusů. Dohromady máme osmdesát kusů. t … tužkyp … pastelky t + p = 80 Nevíme kolik je v krabičkách kusů (x), ale víme že tužek je 12x a pastelek 8x. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

Kolik máme tužek a kolik pastelek? Pokud rozdělíme tužky do dvanácti krabiček a pastelky do osmi krabiček, bude v každé krabičce stejný počet kusů. Dohromady máme osmdesát kusů. t … tužkyp … pastelky t + p = 80 Nevíme kolik je v krabičkách kusů (x), ale víme že tužek je 12x a pastelek 8x. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

t … tužkyp … pastelky t + p = 80 Víme že tužek je 12x a pastelek 8x. t + p = 80… t = 12x, p =8x 12x + 8x = 80 x = 4 Nyní víme, že v každé krabičce jsou čtyři kusy. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

t … tužkyp … pastelky t + p = 80 Víme že tužek je 12x a pastelek 8x. t + p = 80… t = 12x, p =8x 12x + 8x = 80 x = 4 Nyní víme, že v každé krabičce jsou čtyři kusy. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

t … tužkyp … pastelky t + p = 80 Víme že tužek je 12x a pastelek 8x. t + p = 80… t = 12x, p =8x 12x + 8x = 80 x = 4 Nyní víme, že v každé krabičce jsou čtyři kusy. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

t … tužkyp … pastelky t + p = 80 Víme že tužek je 12x a pastelek 8x. t + p = 80… t = 12x, p =8x 12x + 8x = 80 x = 4 Nyní víme, že v každé krabičce jsou čtyři kusy. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

t … tužkyp … pastelky t + p = 80 Víme že tužek je 12x a pastelek 8x. t + p = 80… t = 12x, p =8x 12x + 8x = 80 x = 4 Nyní víme, že v každé krabičce jsou čtyři kusy. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

V každé krabičce jsou čtyři kusy. Tužky jsou ve dvanácti krabičkách … t = 12 * 4 = 48 Pastelky jsou v osmi krabičkách … p = 8 * 4 = 32 t + p = 80 … = 80 Tužek je tedy 48 kusů a pastelek 32 kusů. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

V každé krabičce jsou čtyři kusy. Tužky jsou ve dvanácti krabičkách … t = 12 * 4 = 48 Pastelky jsou v osmi krabičkách … p = 8 * 4 = 32 t + p = 80 … = 80 Tužek je tedy 48 kusů a pastelek 32 kusů. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

V každé krabičce jsou čtyři kusy. Tužky jsou ve dvanácti krabičkách … t = 12 * 4 = 48 Pastelky jsou v osmi krabičkách … p = 8 * 4 = 32 t + p = 80 … = 80 Tužek je tedy 48 kusů a pastelek 32 kusů. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

V každé krabičce jsou čtyři kusy. Tužky jsou ve dvanácti krabičkách … t = 12 * 4 = 48 Pastelky jsou v osmi krabičkách … p = 8 * 4 = 32 t + p = 80 … = 80 Tužek je tedy 48 kusů a pastelek 32 kusů. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

V každé krabičce jsou čtyři kusy. Tužky jsou ve dvanácti krabičkách … t = 12 * 4 = 48 Pastelky jsou v osmi krabičkách … p = 8 * 4 = 32 t + p = 80 … = 80 Tužek je tedy 48 kusů a pastelek 32 kusů. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

V každé krabičce jsou čtyři kusy. Tužky jsou ve dvanácti krabičkách … t = 12 * 4 = 48 Pastelky jsou v osmi krabičkách … p = 8 * 4 = 32 t + p = 80 … = 80 Tužek je tedy 48 kusů a pastelek 32 kusů. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

V každé krabičce jsou čtyři kusy. Tužky jsou ve dvanácti krabičkách … t = 12 * 4 = 48 Pastelky jsou v osmi krabičkách … p = 8 * 4 = 32 t + p = 80 … = 80 Tužek je tedy 48 kusů a pastelek 32 kusů. VY_32_INOVACE_11_2_10Ing. Marie Hánová Slovní úlohy

Metodický pokyn Téma sady: Rovnice Vzdělávací oblast:Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Tematický okruh: Slovních úlohy Anotace: Jedná se o prezentaci podporující výklad učitele při práci se slovními úlohami. Hlavním zdrojem informací jsou: GÁL, Tomáš. Opakování středoškolské matematiky. 1. vyd. Praha: Státní zemědělské nakladatelství, 1965, 378 s. ISBN NOVOVESKÝ, Štefan. 777 matematických zábav a her. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, MALÁČ, Jaromír. Zajímavé úlohy z učiva matematiky. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, VY_32_INOVACE_9_2_10Ing. Marie Hánová

Metodický pokyn Autorka: Marie Hánová Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_2_10 Řešení slovních úloh Jazyk: čeština Očekávaný výstup: Žák řeší slovní úlohy, které jsou řešitelné pomocí lineárních rovnic. Speciální vzděl. potřeby: žádné Klíčová slova: lineární, rovnice, slovní úloha VY_32_INOVACE_9_2_10Ing. Marie Hánová

Metodický pokyn Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: středoškolské vzdělávání Typická věková skupina: let VY_32_INOVACE_9_2_10Ing. Marie Hánová Pokyny pro práci s materiálem: U žáka se předpokládá znalost práce aritmetickými operacemi, řešení lineárních rovnic a práce s kalkulačkou. Student může využít pracovní list VY_32_INOVACE_12_2_10 Slovní úlohy pro záznam z výkladu a následující samostatnou práci na dalších příkladech.