Prostupné zaměstnávání Praha 14. 11. 2013, Gabriela Melková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu
Advertisements

Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
 Je v ČR organizováno a garantováno státem.  Vychází z Listiny základních práv a svobod, která zaručuje každému občanu právo na sociální zabezpečení.
Další profesní vzdělávání, realizované prostřednictvím úřadu práce
1 Opatření 1.1 JPD3 Rozšíření a zvýšení adresnosti aktivní politiky zaměstnanosti Úřad práce hl.m. Prahy 19.října 2004.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Podpora zaměstnanosti na místní úrovni: sociální podnikání Příklady z Rakouska a Polska Praha
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Organizace správy služeb zaměstnanosti ve Spolkové republice Německo Praha 3.dubna 2014.
Příležitost dělá(t) zaměstnance
Sociální zabezpečení a důchodová politika
SOCIÁLNÍ SLUŽBY V ČR.
ESF - rovné příležitosti pro všechny CESTA KE ZMĚNĚ - „CESTA KE ZMĚNĚ“ PODPORA V ZAMĚSTNÁVÁNÍ CESTA KE ZMĚNĚ - „CESTA KE ZMĚNĚ“ PODPORA V ZAMĚSTNÁVÁNÍ.
Evropský sociální fond a podpora zaměstnávání
Představení projektu Příležitost dělá(t) zaměstnance
Úspěšné strategie k integraci na volném trhu práce Wien Work Jobmanagement Wien Work Arbeitsassistenz.
ÚŘAD PRÁCE.
Agentura pro sociální začleňování
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 3. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.7.
Podporované zaměstnávání -metoda boje proti nezaměstnanosti osob se zdravotním postižením reg. číslo: CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků.
POSKYTOVÁNÍ SLUŽEB ISD Noordenkwartier: 2 příklady z praxe Podpora v nezaměstnanosti a poskytování pomoci při oddlužování Poskytování služeb zaměstnavatelům.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Mgr. Ilona Kostadinovová, advokát I.K.
Prezentace ITP ÚP Ústeckého kraje pro konferenci ITP ve Velkých Karlovicích Úřad práce v Chomutově – metodiky realizace postupových kroků v oblasti poradenství.
Prezentace projektu. Problematika rovných příležitostí patří mezi prioritní oblasti v politice EU. Týká se všech oblastí a v našem případě konkrétně jde.
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
Služby, projekty a práce s nezaměstnanými Aktivní politika zaměstnanosti v ČR.
Pracovní setkání na téma: Čerpání prostředků realizace SCLLD MAS Sokolovsko v rámci OP Zaměstnanost Datum a místo: , Královské Poříčí.
Koordinovaný přístup a ESIF Jan Mochťák.
Podpora zaměstnanosti na místní úrovni: odpovědné zadávání Česká města a příklady ze zahraničí Praha
Veřejné zakázky jako nástroj zvyšování zaměstnanosti v obci Výjezdní zasedání Svazu měst a obcí v Chanově, Most,
Rytmus Liberec, o.p.s. Agentura pro podporované zaměstnávání Antónia Dechťarová Monika Pietroszová září 2008.
Prostupné zaměstnávání v obcích a krajích spolupracujících s Agenturou pro sociální začleňování Mgr. Alena Zieglerová Senát PČR, Spolek pro.
Aktivní politika zaměstnanosti zabezpečovaná Úřadem práce ČR.
Informační a poradenské středisko Mgr. Jindřiška Dvorská Mgr. Markéta Severinová.
Informace ÚP ČR, Krajské pobočky v Ostravě. Nezaměstnanost v Moravskoslezském kraji k
Politika zaměstnanosti Krajská pobočka v Olomouci.
Kontaktní pracoviště (KoP) Strakonice.  ČR uchazečů o zaměstnání (5,4 % - podíl nezaměstnaných na obyvatelstvu let)  Jihočeský kraj 18.
Aktivní politika zaměstnanosti zabezpečovaná Úřadem práce ČR Krajská pobočka v Brně Mgr. Ivana Ondráková
PLÁNOVANÉ REGIONÁLNÍ INDIVIDUÁLNÍ PROJEKTY PRO KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ PROGRAMOVACÍ OBDOBÍ 2014 – 2020.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
JAK VYUŽÍT SLUŽEB ÚŘADU PRÁCE Mgr. Ivona Černohausová Jeronýmovy dny.
Úřad práce České republiky Krajská pobočka v Ústí nad Labem Dvořákova 1609/18 Ústí nad Labem-centrum Ústí nad Labem
Zkušenosti a dobrá praxe MěÚSS Jirkov. Pracovní poměr Veřejně prospěšné práce Dobrovolnická činnost.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Úřad práce ČR – Krajská pobočka v Ostravě Ing. Petra Prouzová.
RUBIKON Centrum „Bezpečí společnosti nespočívá ve vyloučení lidí s kriminální minulostí a jejich izolaci, ale především ve schopnosti společnosti je začleňovat.
První kroky při budování systému prostupného zaměstnávání v Kadani a v Ralsku
Novela zákona o pomoci v hmotné nouzi – veřejná služba Alena Zieglerová Praha, Úřad vlády, Setkání ASZ s NNO působících v oblasti sociálního.
OKRESNÍ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA PŘEROV PROGRAMY PODPORY PODNIKÁNÍ Zaměřené na vzdělávání zaměstnanců a tvorbu nových pracovních míst OKRESNÍ.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Projektové poradenství Agentury pro sociální začleňování Petr Huptych, konzultant pro projekty EU.
Podpora přechodu žáků ze základní školy na střední školu v Mostě Agentura pro sociální začleňování: přímá pomoc obcím v sociálně.
Deset procent pracovních míst vyhrazených pro dlouhodobě nezaměstnané ve veřejných zakázkách města Mostu Agentura pro sociální.
Milan Šimek Ekonomická fakulta VŠB-TUO Dlouhodobá nezaměstnanost znevýhodněných skupin obyvatel v Moravskoslezském kraji.
Sociální podnikání a jeho potřeby v ČR
Program podpory mladých lidí na trhu práce v regionu Děčínska a Šluknovského výběžku - CESTA Ing. Dagmar Prošková.
Alena Zieglerová (ASZ), František Jirásek (Město Most)
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Představení dodatku smlouvy s DSO
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Centrum služeb a podpory Zlín o.p.s. HORIZONT ZLÍN
Regionální seminář „sociální podnikání“ v Opavě
JAK VYUŽÍT SLUŽEB ÚŘADU PRÁCE Mgr. Ivona Černohausová
Společensky odpovědného podnikání
Program na podporu zaměstnanosti znevýhodněných osob na území Brna
Teorie a politika pracovního trhu
Aktuální situace na trhu práce v Kraji Vysočina
Transkript prezentace:

Prostupné zaměstnávání Praha , Gabriela Melková

Práce na zkoušku (aktivizační opatření) max. 3 měsíce Dotované zaměstnání měsíců Integrační či tranzitní sociální podniky 12 měsíců: ochutnávky, rekvalifikace a poradenství Volný trh práce Klient: Motivovaný Job-ready Kvalifikovaný Integrovaný Prostupné zaměstnávání = komplexní systém 4 stupňů pracovních aktivit se zvyšujícími se nároky, který přivádí osobu bez pracovních návyků zpět na trh práce

Prostupné zaměstnávání systém může fungovat jako motivační a zásluhový (přednostní umísťování osvědčených pracovníků do dalšího stupně) systém je výhodný pro všechny účastníky využití metody case managementu při poradenské práci s účastníky systému prostupného zaměstnávání (cílem je odstranění nebo minimalizace překážek zprostředkování, jejichž zdrojem je osoba sama nebo její prostředí a následně ji co nejdříve začlenit na trh práce) evaluace po dobu 6 měsíců (zjišťování, zda se uchazeči nevracejí do evidence Úřadu práce)

Výběr účastníků do systému prostupného zaměstnávání pečlivé prověřování příjmové a dluhové situace klienta nelze jen automaticky srovnat výši dávek a výši případné mzdy (je třeba zároveň posuzovat i náklady na pracovní aktivitu v podobě každodenního dojíždění, nákladnost nerodinné péče o děti či osoby blízké, a to zvláště v odlehlých regionech postižených strukturální nezaměstnaností nebo v případě rodin s jedním živitelem/živitelkou) do systému by měli být přednostně vybíráni klienti, kteří jsou skutečně motivovaní nebo takoví klienti, u nichž lze předpokládat, že by jim mohla účast v projektu významně pomoci

1. stupeň – práce na zkoušku aktivizační, motivační a diagnostický nástroj smyslem je aktivizace nezaměstnané osoby, získání, udržení či postupná obnova pracovních návyků, ověření si vlastních schopností a dovedností, motivace k rekvalifikaci a následnému pracovnímu uplatnění pro realizátory znamená 1. stupeň možnost doporučovat zaměstnavatelům osvědčené, motivované uchazeče aktivizační fáze by měla být cca tříměsíční s možností prodloužení o maximálně další tři měsíce forma: veřejná služba, dobrovolnictví, sociální rehabilitace, stáže u zaměstnavatelů, nekolidující zaměstnání - flexibilní VPP, příležitostná registrovaná práce apod. ASZ podporuje znovuzavedení bonifikace veřejné služby a dobrovolnictví nad úroveň životního minima

2. stupeň - dotované zaměstnání VPP, SÚPM, dotovaná pracovní místa z projektů (NIP, RIP, grantové projekty) smyslem dotovaného zaměstnání na straně zaměstnance je získání pracovních zkušeností, ověření si vlastních možností, diagnostika v řadě případů znamená dotované zaměstnání také legalizaci již existujícího nelegálního zaměstnání dotované zaměstnání má smysl zejména u nízkokvalifikovaných osob, které se jen těžko uplatňují na trhu práce u mladých lidí jde často o jediný způsob, jak získat pracovní zkušenosti mzdový příspěvek sám o sobě k získání a udržení zaměstnání nestačí dotace má primárně sloužit uchazeči k jeho aktivizaci, ne zaměstnavateli motivační nastavení výše mzdy, délky pracovního poměru a výše úvazku

3. stupeň - tranzitní sociální podniky sociální podnik poskytující tzv. tranzitní (přechodné) zaměstnání, jehož cílem je návyk na běžné pracovní prostředí a podmínky integrační charakter sociálních podniků doprovodné služby (mentoring, zaměstnanecké rekvalifikace, pracovní poradenství, zprostředkování návazného zaměstnání na volném trhu práce) a má vazbu na externí síť poskytovatelů specializovaných, např. sociálních, ale též dluhových služeb doporučený poměr znevýhodněných osob po přijetí transitních pracovníků je 70 % stálých zaměstnanců ku 30 % transitních pracovníků „zprostředkování tranzitního zaměstnání v sociálním podniku“ jako nové opatření aktivní politiky zaměstnanosti dle zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti cílové skupiny - opora v § 33 zákona č. 435/2004 Sb. (uchazeči o zaměstnání, kterým se při zprostředkování zaměstnání věnuje zvýšená péče) inspirace: sociálně ekonomické podniky v Rakousku

4. stupeň – uplatnění na volném trhu práce uplatnění na volném trhu práce přeměnou dotovaného pracovního místa v pracovní místo kmenového zaměstnance nebo zprostředkováním nedotovaného zaměstnání (včetně sebezaměstnání) dalším ze způsobů vytváření nedotovaných pracovních míst a zároveň legalizace nelegálních pracovních míst je uplatňování společensky odpovědného zadávání veřejných zakázek: doprovody na přijímací pohovory, zajištění podpory po uzavření pracovněprávního vztahu formou pracovní asistence nebo konzultacemi po pracovní době neziskové pracovní agentury – viz např. RUBIKON Centrum § 44, odst. 10 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách: Zadavatel může v zadávacích podmínkách uvést též požadavky týkající se zvláštních podmínek na plnění veřejné zakázky, a to zejména v sociální oblasti, v oblasti zaměstnanosti nebo v oblasti životního prostředí.

Příručka pro obce – část Zaměstnanost a sociální ekonomika

Gabriela Melková analytička pro oblast zaměstnanosti a sociální ekonomiky Agentura pro sociální začleňování Děkuji Vám za pozornost.