Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opakujeme Přesvědčili jsme se: I – elektrický proud – A ( ampér )
Advertisements

Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli za sebou
Obecný postup řešení těchto typů jednoduchých příkladů:
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Fyzika 9. ročník Anotace Prezentace, která se zabývá Ohmovým zákonem
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Ohmův zákon. Elektrický odpor.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Skupenské přeměny – práce s tabulkami
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Fyzika.
Závislost hustoty kapaliny na teplotě Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
Pohybová energie - úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM OHMŮV ZÁKON.
04 OHMŮV ZÁKON VY_32_INOVACE_04 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: G třída: 8. předmět: Fyzika anotace: Výklad nového učiva – Ohmův zákon.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady) Číslo DUM: III/2/FY/2/2/11 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Elektrický proud a Ohmův zákon Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročníkosmý.
Čas pohybu Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Vypařování a kapalnění - úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Sublimace a desublimace Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Var – otázky a úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Šíření tepla prouděním Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Tepelná výměna vedením Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Výkon Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Elektrický proud, elektrické napětí Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Procvičení – výpočet práce Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Výpočet elektrických veličin
Paralelní zapojení rezistorů
Elektrický obvod VY_32_INOVACE_48_Uvod-el.obvod
Účinnost – řešení úloh VY_32_INOVACE_15_Účinnost
Procvičení – výkon a jeho výpočet
Šíření tepla zářením VY_32_INOVACE_25_Šíření tepla zářením
Schematické značky - opakování
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Paralelní řazení rezistorů
Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon (odvození)
Povrchové napětí VY_32_INOVACE_22_Povrchove_napeti
Vypařování a kapalnění
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_06 Zákony.
Siločáry elektrického pole
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Energie VY_32_INOVACE_05_Energie Autor: Pavlína Čermáková
Zobrazení zrcadlem dutým.
Polohová energie - úlohy
Čočky Spojky a rozptylky VY_32_INOVACE_53_Spojky a rozptylky
Přeměna polohové energie v pohybovou a naopak
Elektrování těles při vzájemném dotyku
Dírková komora VY_32_INOVACE_43_Dirkova_komora
Chování těles v kapalině – procvičení 2
Průměrná rychlost VY_32_INOVACE_06_Průměrná rychlost
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Účinnost VY_32_INOVACE_15_Účinnost Autor: Pavlína Čermáková
Graf závislosti rychlosti na čase
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.53_Ohmuv_zakon_reseni_prikladu
Lom světla VY_32_INOVACE_52_Lom světla Autor: Pavlína Čermáková
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady)
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_36_ Výpočet U, I a R z Ohmova zákona Číslo projektu:
Paralelní zapojení rezistorů
Druhy optických prostředí
Archimédův zákon pro plyny
Ohmův zákon Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Sériové zapojení rezistorů
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Druhy sil VY_32_INOVACE_15_Druhy sil Autor: Pavlína Čermáková
Transkript prezentace:

Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách VY_32_INOVACE_54_Procviceni_Ohmuv_zakon

1. Převeď: 50 mA (A) = 5,6 kV (V) = 150 Ω (kΩ) = 0,02 MΩ (Ω)= 0,05 A V 0,15 kΩ Ω 2. Žárovka je připojena ke zdroji napětí 230 V. Vláknem žárovky prochází proud 230 mA. Urči elektrický odpor žárovky za předpokladu, že její teplota se nemění. U = 230 V I = 230 mA= 0,230 A R = ? Ω R = U : I R = 230 : 0,23 R = Ω = 1 k Ω Odpor vlákna žárovky je 1 kΩ.

3. Svorky topného tělesa vařiče připojíme k elektrickému napětí 230 V. Při ustálené teplotě má topné těleso odpor 200 Ω. Jaký proud prochází topným tělesem? U = 230 V I = ? A R = 200 Ω I = U : R I = 230 : 200 I = 1,15 A Topným tělesem prochází proud 1,15 A.

4. Mezi svorkami rezistoru je napětí 220 V. Rezistorem prochází proud 100 mA. Urči proud, který prochází rezistorem, připojíme-li ho ke svorkám zdroje napětí 60 V. Předpokládáme, že odpor rezistoru se nemění s teplotou. U = 220 V I = 100 mA R = ? Ω = 0,1 A R = U : I R = 220 : 0,1 R = Ω Odpor rezistoru je Ω. R = Ω U = 60 V I= ? A I = U : R I = 60 : I = 0,027 A = 27 mA Rezistorem bude procházet proud 27 mA.

5. Vláknem žárovky o odporu 120 Ω prochází proud 0,05 A. Můžeme ke změření napětí mezi svorkami žárovky použít voltmetr s měřícím rozsahem 3V? U = ? V R = 120 Ω U = R. I I = 0,05 A U = ,05 V U = 6 V Voltmetr s rozsahem 3 V pro toto měření použít nemůžeme.

6. Mezi svorkami rezistoru je napětí 220 V. Rezistorem prochází proud 200 mA. Urči proud, který prochází rezistorem, připojíme-li ho ke svorkám zdroje napětí 24 V. Předpokládáme, že odpor rezistoru se nemění s teplotou. U = 220 V I = 200 mA R = ? Ω = 0,2 A R = U : I R = 220 : 0,2 R = Ω Odpor rezistoru je Ω. R = Ω U = 24 V I= ? A I = U : R I = 24 : I = 0,022 A = 22 mA Rezistorem bude procházet proud 22 mA.

Zdroje: Doc. Dr. Ing. RAUNER, Karel, et al. Fyzika 8 pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, s. ISBN Doc. Dr. Ing. RAUNER, Karel, et al. Fyzika 8 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, s. ISBN Vytvořeno jako DUM do předmětu fyzika na ZŠ Studentská 895, Mnichovo Hradiště