Trigonometrie v praxi. 1) Vánoční strom Naším prvním úkolem bylo, zjistit výšku vánočního stromu v Kozlovicích před místním pivovarem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
V PRAVOÚHLÉM TROJÚHELNÍKU
Advertisements

Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
POZNÁMKY ve formátu PDF
Výpočty s mapou Autor : Pavel Janečka.
Vytvořil: Robert Kunesch
Goniometrické funkce Řešení pravoúhlého trojúhelníku
Několik základních pojmů
TRIGONOMETRIE OBECNÉHO TROJÚHELNÍKU
Užití podobnosti v praxi
Kruh, kružnice – povrch, objem, výpočty
VY_42_INOVACE_396_MĚŘÍTKA MAP A PLÁNKŮ
Planimetrie – kruh - opakování
Mapy podle měřítka mapy velkých měřítek - 1: nebo 1:
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Za předpokladu použití psacích potřeb
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
DÉLKA délka se používá k udání rozměrů těles (délka, šířka, výška, hloubka) nebo vzdálenost mezi dvěma body v prostoru. d = 1m Značka: d Jednotka: m (metr)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Rudolf Novák Jiří Čáha Petra Vančurová Michala Procházková.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace MĚŘENÍ ÚSEČEK Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU-
THALETOVA VĚTA.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_MATEMATIKA1_ 20 Tematická.
Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h =
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Jednotky objemu 1 Základní jednotky.
Pythagorova věta.
V PRAVOÚHLÉM TROJÚHELNÍKU
Tomáš Markovič, Jan Hirschner. Oči fyzika  “ Vidí to, co je lidským očím odepřeno “ Teplota, osvětlení, zvuková intenzita Vzdálenost, rychlost Zrychlení.
Mgr. Iva Vrbová, SINOVÁ A KOSINOVÁ VĚTA Řešené slovní úlohy Mgr. Iva Vrbová,
1 GONIOMETRICKÉ FUNKCE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Obvody a obsahy rovinných útvarů.
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Charakteristiky variability VY_32_INOVACE_M4r0120 Mgr. Jakub Němec.
Trigonometrie ve slovních úlohách
V této práci jsme se zaměřili na použití buzoly a azimutu v praxi. Ověřili jsme si také znalost trigonometrie, kterou jsme probírali v druhém ročníku.
Užití podobnosti v praxi Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_4_Užití podobnosti v praxi.
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jitka Josefíková NÁZEV:VY_32_INOVACE_01 Jednotky délky - historie.
Rychlost, měření rychlosti. Rychlost je charakteristika pohybu, která nám sděluje, jakým způsobem se mění polohu hmotného bodu vektorová fyzikální veličina.
Trigonometrie v praxi, aneb Obrázek přejat z: outdoors.com.
Trigonometrie v praxi. Úkoly 1) Jaká je výška lampy? 2)Jaká je vzdálenost z fotbalového hřiště Realu Madrid na hřiště Manchestru United? 3) Od kterého.
Trigonometrie v praxi Měření vzdáleností v terénu.
Napříč Evropou Matematicko- geografický projekt. Zadání úkolů 1. Podle daných indícií se pokuste zjistit a určit město, ve kterém se nacházíte 1. Podle.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Převody jednotek délky Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
PODOBNOST V PRAXI Jirka se rozhodl, že změří výšku borovice, která roste naproti jejich domu. Zabodl do země tyč vysokou 3 metry a zjistil, že vrhá stín.
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Slovní úlohy o pohybu 2 postup na konkrétním příkladu
NENÍ METR JAKO METR JEDNOTKY DÉLKY
B.Kahánková, L.Kyselá, K.Kulišťáková, N.Smetanová
Mapy podle měřítka mapy velkých měřítek - 1: nebo 1:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Frenštát pod radhoštěm
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Animovaná hodina fyziky na téma: hustota látky
Délka kružnice, obvod kruhu
Klézl , Gremlica , Běhal , Simon
Jak udělat skákajícího panáka ještě přesněji
Autor: Mgr. Svatava Juhászová datum: Název: VY_52_INOVACE_01_FYZIKA
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Obvody a obsahy 5. - určení z plánu
VY_32_INOVACE_Sib_II_0 Jednotky délky
Opakování - mapy Vyber z uvedených slov 3 a vytvoř z nich definici
MĚŘENÍ DÉLKY.
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - Fyzika - Prima
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
e/m měření měrného náboje elektronu
Transkript prezentace:

Trigonometrie v praxi

1) Vánoční strom Naším prvním úkolem bylo, zjistit výšku vánočního stromu v Kozlovicích před místním pivovarem.

Vánoční strom před pivovarem

Nejprve jsme si změřili, jak daleko to ke stromu je od autobusové zastávky. Výsledek byl 15 metrů. Dále jsme zjistili úhel pod kterým strom sledujeme. Úhel byl 37°.

Příprava k měření…

Pro jistotu se měřilo vícekrát!

Strom svíral úhel 90° a třetí úhel jsme si dopočítali. Následně jsme mohli podle Sinovy věty vypočítat výšku stromu.

= = =

2) Skokanský můstek Jako druhý úkol jsme si zvolili zjištění výšky skokanského můstku v Kozlovicích.

Skokanské můstky

Z jaké výšky zde asi skokani musí skákat? Pomocí Kosinovy věty jsme i tento oříšek dokázali rozlousknout!

Nejprve jsme si změřili část dráhy. Ta měřila 11 metrů. Poté jsme změřili vzdálenost ke konci věže. Což bylo 9,5 metru. Nakonec jsme zjistili úhel, který svírájí tyto dvě strany.

Měření si občas vyžádalo i přesun do vyšších poloh.

Pracovalo se nahoře i dole. Bylo potřeba navigace a občas i nějaké rady.

Teď už jen zkontrolovat naměřené hodnoty a hurá k výpočtům!

=

3) Vzdálenost Kozlovic do Frenštátu pod Radhoštěm Třetí úkol jsme tvořili na mapě v Kozlovicích u autobusové zastávky Střed.

Nejprve jsme si naměřili pomocí pravítka a úhloměru vzdálenosti a úhel. Převedli vzdálenosti v cm na kilometry a už se počítalo!

Po převedení obou hodnot měření jsme zjistili, že vzdálenost z Kozlovic do Frýdlantu je 6,6 km. Vzdálenost z Frenštátu do Frýdlantu je 9,9 km. A obě tyto vzdálenosti jsou pod úhlem 40°.

=

Úkoly vytvořily: Tereza Halamíčková Romana Knapková Martina Romaňáková Lucie Rožnovská