CENA …a umění
Cena umění a kulturního dědictví Vstupné Vstup volný Vstupné dobrovolné Vstupné podle ceníku Členské a abonentní karty Speciální nabídky
Cenové strategie podle cílů, které si organizace klade Maximalizace počtu návštěvníků Návratnost nákladů a zisková rezerva na budoucí náklady Přizpůsobení se cenám přímé konkurence Cena zohledňující ceny ostatních volnočasových aktivit Maximalizace příjmů Sociálně spravedlivá cena
Speciální nabídky a jejich oceňování Balíčky služeb Mimořádné výstavy Pořádané akce a programy Pronájem prostor a komerční služby Zboží v muzejním obchodě Půjčování exponátů Sponzoring
Cena na trzích s uměním Nákladový typ ceny Tržní cena a poptávka na primárním na sekundárním trhu Faktory ovlivňující cenu díla nedostatky díla
Cena …v obecném marketingu
Cenové strategie Cena Kvalita VysokáPrůměrnáNízká VysokáStrategie získání mimořádné ceny Strategie vysoké hodnoty Strategie mimořádně vysoké hodnoty PrůměrnáStrategie předražová ní Strategie střední hodnoty Strategie odpovídajíc í hodnoty NízkáStrategie okrádání Neúsporná strategie Úsporná strategie
Vnější faktory Ekonomické činitele Právní činitele Společenské činitele
Stanovení ceny Poslání ceny Odhad poptávky Odhad nákladů Rozbor cen konkurence Metody cenové tvorby Stanovení výsledné ceny
Strategie Přežití Maximalizace současného zisku Maximalizace současných příjmů Maximalizace obratu Sbírání Cena za luxus
Metody cenové tvorby Nákladové typy cen Stanovení ceny přirážkou Cena respektující návratnost investic ROI Psychologické typy cen Následování ceny konkurence Pravděpodobnost uzavření kontraktu Hodnota vnímaná zákazníkem
Přizpůsobení ceny Přepravní náklady Cenové úlevy Rozlišovací ceny „Dumpingové“ ceny Ocenění výrobní řady Vícefázové ocenění Kompletování Aukční ceny
Cenové změny Snížení ceny Zvýšení ceny Reakce na cenové změny konkurence
Prostor pro vaše otázky ?
Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Nebo odkaz www zaměstnanců © Radka Johnová, 2015