Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková POPIS ? ? ČELIST ? ? LOKET ?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Český jazyk (sloh) – 8. ročník
Advertisements

subjektivně zabarvený
Popis budovy / místnosti
Konstrukce trojúhelníku
Podstatná jména Pád podstatných jmen. Podstatná jména Pád podstatných jmen.
VY_32_INOVACE_06 - Popis místnosti
POPIS OSOBY.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_11
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05.
POPIS teorie.
Jak na Prezentace? Power Point ZŠ Jiráskova Benešov
POPIS.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
35.1 Zájmena Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Český jazyk a literatura Autor: Dana Brádková.
Zásady pro hezký vzhled textu Používáme Word 2003.
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
Malování.
Popis - opakování a procvičování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT36.04 Téma: PowerPoint Číslo.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
58.1 Podstatná jména rodu středního – vzor moře
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_09_SLOH_A_KOMUNIKACE.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena Zkus vyjmenovat další příklady z běžného života kde.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková SLOVNÍ DRUHY OHEBNÉ Můžeme slova ohýbat? hvě zdi čka pan el ák.
Přísudek a podmět Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Popis pracovního postupu sloh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Denisa Šafářová. Dostupné z Metodického portálu
Název školy : SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF Autor : Jaroslav Bezděk, 2012 – 12 – 01 Název : VY_32_INOVACE_04_Český jazyk Téma : Popis Číslo.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mgr. Lenka Vrzáňová VY_32_INOVACE_2C_08_POPIS_UMELECKEHO_DILA Popis listopadu 2011 Popis – úvod, co vše můžeme popisovat, specifika popisu uměleckého.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková MAPA PŘÍBĚHU KDO ? KDE ? JAK ? KDY ? PROČ ? S KÝM ? CO ? KAM ?
Využití obrazového materiálu v hodinách Čj „Učit se znamená objevovat to, co už víš. Konat znamená demonstrovat, že to víš. Učit druhé znamená připomínat.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková LEGENDA Narodil se v r Byl z rodu Slavníkovců. V r. 982 se.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková POVÍDKA Jednou jsem takhle přišel domů ze školy a už ve dveřích jsem.
VY__III/2__INOVACE__210 FYZIKA SPEKTRUM BAREV.
PODMĚT JIRKA ŠTĚKAL SE ROZPLAKALA ZAPADALO MODRÁ PES ONA HOLČIČKA
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
- Výpočet povrchu tělesa
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
ZPRÁVA Z NĚKOLIKA ZDROJŮ
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
Osnova a pracovní texty k procvičení učiva o slohovém postupu popisném
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Konstrukce trojúhelníku s kružnicí opsanou v zadání
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Konstrukce trojúhelníku
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_13
VYPRAVOVÁNÍ Mgr. Michal Oblouk.
1. Svět kolem nás je tvořen tělesy a látkami
Konstrukce trojúhelníku
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Kritéria hodnocení písemné práce
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Konstrukce trojúhelníku
Popis místnosti.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Elektronická učebnice - I
VY_12_INOVACE_Rů_I_11 Popis uměleckého díla
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková POPIS ? ? ČELIST ? ? LOKET ?

Co už znám? Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk POPIS – slohový útvar, jehož cílem je popsat nějaký 1.předmět 2.děj 3.jev 4.osobu 5.činnost Úkolem POPISU je vystihnout jednotlivé části popisovaného objektu, jejich vlastnosti a vzájemné vztahy a také podat celkový obraz popisovaného předmětu (jevu ad.). POPIS by měl být co nejvíce přesný a výstižný. Pro názornost může být doplněn schématy, obrázky i náčrty.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Co nového si řekneme POPIS Prostý (názornost) Odborný (přesnost) ZÁSADY POPISU: Při popisu není výběr jednotlivých částí a jejich pořadí náhodné. Nejprve popisujeme hlavní, podstatné, nápadné části nebo vlastnosti, teprve potom se zabýváme detaily. 1.SOUSTŘEDĚNĚ POZORUJEME POPISOVANÉ. 2.URČÍME SI HLAVNÍ ČÁSTI, vybíráme pro ně vhodná pojmenování. 3.Popisujeme tak, jako bychom chtěli vést čtenářovy oči, postupně (neskáčeme od jednoho k druhému) - LOGICKY ŘADÍME ČÁSTI tak, jak spolu souvisí. 4.ČLENÍME TEXT DO ODSTAVCŮ - co odstavec, to myšlenka.

Procvičení – popis místnosti Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk DOPLŇTE VHODNÉ PŘÍVLASTKY: Naše třída Chodím do třídy 6.A. Naše třída je umístěna v ………………. patře ……………… budovy. Celou ……………………….. stranu třídy tvoří čtyři …………….. okna. Na ………………… stěně jsou zavěšeny ……………………. nástěnky. Mezi nimi a ………………… dveřmi je ve výklenku umyvadlo a …………………………. koš. ………………. Na přední stěně třídy visí …………….…….. tabule s …………………. dataprojektorem. Vedle ní se nachází dvě …………………..skříně. Na podlaze je …………………………. linoleum. Na stropě jsou připevněny ………………… zářivky. Celou plochu třídy zabírají tři řady ………………………. lavic s …………………… židličkami. Před lavicemi stojí …………………………. stůl s …………………… židlí pro paní učitelku. Třída je vymalována …………………. barvou. Popis bytu v inzerátu

Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazykProcvičení I předměty můžou mít svůj příběh Na první pohled to je obyčejná ošlapaná bota. Její tvar připomíná jednoduchou loďku. Bota je docela malá, vyrobená z kůže. Podrážku má celou černou, vnitřní výstelku hnědou, ale povrch je krásně barevný. Když se pozorně zadíváte, můžete rozpoznat odstíny červené, žluté a oranžové. Po stranách lemuje tvar boty tenká zelená linka. Špičku má botka celou oprýskanou. Jistě už toho mnoho zažila. Když tak večer odpočívá vedle své sestry, vzpomíná, kudy kdy chodila a co všechno viděla. Její původní majitelka, hodná, ale trochu nepořádná holčička……. 1.V několika větách dokonči příběh. 2.Na jaké znaky (vlastnosti) boty se pisatel při popisu zaměřil? 3.Dovedeš si podle popisu botu představit? Pokus se ji nakreslit.

Popis předmětu Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Vyber si věc - obrázek a postupuj podle zadání: 1.Popiš, jak věc vypadá (celek). 2.Popisuj podrobně velikost, tvar, barvu, detaily, zvláštnosti. Postupuj souvisle a logicky. 3.Představ si, kde a jak byla vyrobena, čemu a komu sloužila, kdo si ji koupil atd.

Česky English Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk popis tvar barvy vlastnosti description shape, design colors properties, characteristics Describe these objects.

Zpětná vazba Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk POPIS – kritéria: 1.Popiš jakýkoli známý předmět – text na jednu stranu A5. 2.Při popisu neuváděj jeho název (spolužáci budou hádat, o jaký předmět se jedná). 3.Postupuj od celku k detailům. 4.Uveď, k čemu předmět slouží. 5.Vypravuj krátký příběh předmětu (komu patří, co mohl zažít, co by si mohl přát apod.) 6.Čleň text na odstavce, nezapomeň na úvod a závěr.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Použité zdroje: Obrázky -