ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI ZA II.SVĚTOVÉ VÁLKY.  genocida= systematické a cílené vyvražďování celých národů: Romové, Židé, národy Pobaltí(= vraždili je.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Osud Židů a Romů za protektorátu
Advertisements

Osvětim Březinka Továrna na smrt.
Holocaust Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Čtvrtek Středozemní moře & historie holocaustu v českých zemích.
Vytvořil: Michal Mikula
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
NÁZEV: PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA
Kdo mohl být nepřítelem nacistů? Proti komu mohli nacisté vystupovat?
Židovská genocida V letech 1941 – 1945 bylo vyvražděno na židů 2/3 evropského židovského obyvatelstva 15% osob z celkového počtu zemřelo v ghettech.
Totalitní režimy.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr
Jak se podařilo Adolfu Hitlerovi dostat k moci?
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Holocaust českých Židů a Romů
HOLOCAUST Dějepis Radim Liška 6.A.
HOLOKAUST Zdravotní pomůcky...
Holocaust Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Dobešová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Co to je holocaust Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Totalitní ideologie Test. Totalitní ideologie Test.
Nástup A. Hitlera k moci Německo jako fašistická diktatura
Antisemitismus II. Holocaust
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D9_10 Sada DŮMDějepis 9 Předmět Dějepis Název materiáluHolocaust Anotace Prezentace vysvětluje pojem holocaust.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
HOLOKAUST Obr.2: foto z archivu autora, Osvětim 2009
HOLOKAUST Obr.2: foto z archivu autora, Osvětim 2009 Obr.1: < >
Šárka Nová a Lenka Petráková
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_3D.9.09 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Nacismus Michal Kolář.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI. genocida = vyvražďování celých národů za druhé světové války se to týkalo hlavně Židů a Romů ze strany nacistů.
PŘÍPRAVY NA VÁLKU Hilter zbrojil – bylo nutné vybudovat armádu ZAČAL PORUŠOVAT VERSAILLSKOU MÍR.SMLOUVU: r obnovil všeobecnou branou povinnost.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (XI. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Magen – Davidova hvězda – symbol židovství
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
HOLOKAUST. Holocaust patřil k nejhrůznějším obdobím v dějinách Jednalo se o systematickou likvidaci 6 milionů židů v průběhu druhé světové války Antisemitismus.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Holocaust Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Březen 2012 Předmět: Dějepis Cílová skupina: 9. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.8 Pronásledování Židů. Holocaust a jiné pojmy Název sady:
Nástup nacismu v Německu Název sady materiálů: Dějepis pro 9. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_9_2814_Nástup_nacismu_v_Německu Autor: Mgr. Kočíř.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Iveta Kohoutová Název: VY_32_INOVACE_2A_12_Druhá světová válka Téma: Vlastivěda Datum tvorby:
 Pojmy  Holocaust- Vyhlazování židovského národa  Genocida- vyhlazování celé nebo části rasové nebo náboženské skupiny  Šoa- židovské označení pro.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_32_ OPAKOVACÍ TEST – DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
NÁSTUP FAŠISMU V NĚMECKU Německo a hospodářská krize nadvýroba => krize Německo 2. nejvíce postižená země krizí (prům.výroba pokles o 41%) krize průmyslu.
VY_32_INOVACE_Lul_II_01 Úvod do problematiky holocaustu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Židé v protektorátu  na počátku protektorátu platí v ČSR platí norimberské rasové zákony  Češi nejsou árijci = povoleny smíšené sňatky  děti do transportu.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Hašlar Luboš Název: VY_32_INOVACE_47_Holocaust Téma: Holocaust Číslo projetku: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Materiál.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
II. SVĚTOVÁ VÁLKA, VLÁDA KSČ Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 5. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se situací za doby okupace Československa,
Holocaust byla nacistická politika systematického, státem provozovaného pronásledování a hromadného vyvražďování osob židovské národnosti. V širším smyslu.
Protektorát Čechy a Morava
VY_32_INOVACE_Lul_II_18 Osvětim - Březinka
Postavení Židů v Evropě 5
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jana Krchňáčková 13. Holocaust
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_DĚJEPIS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
2. světová válka Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_15_Česká historie.
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Digitální učební materiál
OSVĚTIM.
KOMUNISMUS V SOVĚTSKÉM SVAZU (SSSR)
Předmět: Dějepis Ročník: 9.
Transkript prezentace:

ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI ZA II.SVĚTOVÉ VÁLKY

 genocida= systematické a cílené vyvražďování celých národů: Romové, Židé, národy Pobaltí(= vraždili je bolševici)  pracovní koncentrační tábory= izolovat politické odpůrce režimu = jejich fyzická likvidace!  Vyhlazovací koncentrační tábory = vyvražďování Židů  „člověk neexistuje“ = vězni dostávali číslo, ostříhané hlavy, vězeňská uniforma, potřena původní identita člověka, nelidské podmínky, zacházení, brutalita dozorců, nedostatek potravin, léků, těžká práce, novodobí otroci,pokusy na lidech  Apely= nástupy vězňů v táborech

 do r. 1941: zhoršující se postavení Židů v Německu  1935: NORIMBERSKÉ ZÁKONY: Židé zbaveni občanství, práv, ochrany  1938: Křišťálová noc – beztrestné napadení židov. obyvatelstva, postupné vylučování ze společnosti = nesměli nic!!!!  označení žlutá hvězda JUDE  majetek předáván árijcům= arizace  holokaust= zápalná oběť- vyhlazení Židů  Šoa= úplné zničení (termín používají sami Židé)  Adolf Eichmann – p ř ední organizátor kone č ného ř ešení ž idovské otázky  v Argentin ě ho vypátral Simon Wiesenthal= lovec nacist ů  trest smrti ob ě šením

 od r. 1941: Hitlerův záměr: vyvraždit Židy v Evropě = konečné řešení židovské otázky  předpoklad 11 milionů obětí  spolu s Eichmannem další „plánovač“ Reinhard Heydrich  transporty do vyhlazovacích táborů – OSVĚTIM – nejvíce obětí= továrna na smrt  přeprava v dobytčích vagonech – nelidské podmínky!!!!  po příjezdu: selekce: smrt ihned x využití pro práci  „jdeš do sprchy“ = okamžitá smrt = v plynové komoře = hromadné pálení těl v krematoriu  dovezené věci se třídily! - trhány i zlaté zuby!  transporty téměř z celé Evropy – Slovensko za likvidaci Židů platilo!  6 milionů obětí Židů v koncentračních táborech!

 kromě Židů nacisté určili k likvidaci i Romy  existence „cikánských táborů“  transport do vyhlazovacích koncentračních táborů včetně Osvětimi  Dánsko a Řecko se neúčastnilo na „odstraňování Romů“  až půl milionů romských obětí za II.svět. války  hrdinové zachránivší židovské občany: Sir Nicolas Winton Oskar Schindler Irena Sendlerová

 1940: pobaltské republiky Litva, Lotyšsko, Estonsko připojeny k Sovětskému svazu  okamžitá perzekuce = pronásledování protisovětských živlů  zatýkání, mučení, popravováni, deportování do gulagů na Dálný východ, Sibiř  částečná likvidace národů – zabavení majetku, znárodňování, kolektivizace – rychlý pokles životní úrovně  později se tyto státy přidaly na stranu Německa v boji proti Sověts. Svazu  nacisté ale i zde pronásledovali Židy a Romy  1944: Rudá armáda zpět do pobaltských republik – perzekuce pokračovaly! – krutější  Rudá armáda stavěla v bojích proti nacistům 16-ti leté mladíky do prvních linií!!!