Informatika – Podmíněné formátování. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0608 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Textový procesor Open Office, Writer VLOŽENÍ TABULKY, ZÁKLADNÍ FORMÁTOVÁNÍ Předmět: Informatika Ročník: 6.ročník Klíčová slova: Textový procesor, textový.
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Tabulkový procesor.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_253 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Průměr Maximum Minimum
Podmíněné příkazy jednoduché bVbVbVbVytvořené jednoduché tabulky bJbJbJbJednoduché opravy údajů bPbPbPbPodmíněné zadávání údajů.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník:7. Datum vytvoření:Duben.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník: 8. Datum vytvoření:Únor.
MS EXCEL Charakteristika
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 GRAF I – spojnicový graf Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Vytváření grafu z jednotlivých.
Matematika Kulová úseč a vrchlík. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
MATEMATIKA Kvadratická rovnice. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Inf WWW – World Wide Web. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Tabulkový procesor Použití nejběžnějších funkcí v Excelu, datové funkce, funkce uvnitř funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Informatika – Datové sítě
Inf Webová stránka, princip HTML a CSS. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Informatika – Práce se vzorci. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Technická mechanika – Čepové tření
Inf Příklady použití grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Technická mechanika – Skládání sil 2
Informatika – Prezentace informací. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Tvorba webu – struktura webu. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Informatika – Úvod do MS Powerpoint. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Inf Složky, soubory a objekty. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
MATEMATIKA Mocniny s celým exponentem
Informatika – Tabulka v Excelu. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Číslo v digitálním archivu školy
Převody čísel. soustav - opakování
Prezentace informací.
Matematika Kulová vrstva, kulový pás
Fyzika – Asynchronní elektromotor
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Konstrukce a výroba oken
Inf Cykly ve vývojových diagramech
Fyzika – Chemické zdroje napětí
seznámení S TabulkovýM kalkulátorEM Microsoft Office excel 2007
Základy programu Excel
PICTURES FOR DESCRIPTION
Fyzika – Zesilovač.
Informatika – Práce s listy
Inf Tabulkový procesor
Inf Tvorba WWW – tabulky a seznamy
Informatika – Funkce KDYŽ
PODMÍNĚNÉ FORMÁTOVÁNÍ
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Matematika Komolý jehlan
Podmíněné formátování
Technická mechanika – Skládání sil
Fyzika – Jednoduchý elektrický obvod
Matematika Parabola.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Fyzika – Kmitavý pohyb.
Fyzika – Usměrňovače.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
MATEMATIKA Mocniny s přirozeným exponentem
Matematika Funkce - opakování
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Fyzika – Zvuk.
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
Informatika – Práce s grafy
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Transkript prezentace:

Informatika – Podmíněné formátování

Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu: 05_01_32_INOVACE_04

Předmět: Informatika Ročník: 2. Jméno autora: Mgr. Radek Hoszowski Škola: SPŠ Hranice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radek Hoszowski Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Anotace: Podmíněné formátování buněk v MS Excel Klíčová slova: Excel 2010, formátování, podmíněné formátování

Podmíněné formátování  Podmíněné formátování = nastavení formátu buňky při splnění určité podmínky.  Užívaní podmíněného formátování je obzvlášť výhodné v kombinaci s funkcí.  Tuto funkci najdeme v záložce Domů → Styly → Podmíněné formátování. Obr. 1 – Ikona Podmíněné formátování

 Tabulka obsahuje výsledky výpočtu BMI, kde výsledek:  0 – 18,4 = podváha,  18,5 – 24,9 = normální,  25 – 29,9 = nadváha,  30 – 100 = obezita.  Podle výsledku vzorce =C2/(B2*B2) se nám buňka automaticky naformátuje (v našem případě nabarví). Výsledek podmíněného formátování Obr. 2 – Tabulka s podmíněným formátováním

 Pomocí ikony Podmíněné formátování musíme Vložit pravidlo. Vložení nového PF  Následně se nám otevře tabulka možností pro Nové pravidlo formátování.  Rozebereme jednotlivé typy pravidel. Obr. 3 – Jak nastavit Nové pravidlo Obr. 4 – Nastavení Nového pravidla formátování

Všechny buňky na základě hodnot Obr. 5 – Formátování všech buněk na základě hodnot Opticky nejlepší a esteticky nejefektivnější volba. Trojbarevnou škálu využíváme vyloženě pokud chceme zdůraznit nejnižší a nejvyšší hodnotu dané oblasti. Obr. 6 – Příklad dvoubarevné a trojbarevné škály

Pouze buňky obsahující V této části je více možností: je větší než, menší než, je rovno,… Ikona Podmíněné formátování, nabídka Obr. 7 – Formátování pouze buňky obsahující Obr. 8 – Správa pravidel Obr. 9 – Ukázka formátování pouze buňky obsahující 1. číslo2. číslo Počet pravidel není omezen, na rozdíl od starších verzí Excelu

Hodnoty zařazené jako první nebo poslední Obr. 10 Formátování hodnot zařazených jako první nebo poslední + příklad

Hodnoty nad nebo pod průměrem oblasti Obr. 11 – Formátování hodnot nad nebo pod průměrem + příklad  Excel vypočítá průměr dané označené oblasti a označí pouze buňky podle zadání.

Jedinečné nebo duplicitní hodnoty Obr. 12 – Formátování jedinečných nebo duplicitních hodnot + příklad

Sady ikon  Pro lepší přehlednost můžeme v textu využít sady ikon.  Rovněž je najdeme v nabídce Podmíněné formátování.  Jak vypadá použití v tabulce?? Obr. 13 – Nabídka Sady ikon v Podmíněném formátování Obr. 14 – Použití Sady ikon

 Vytvořte tabulku 35 účastníků výběrového řízení. Každého pojmenujte.  Zúčastnili se několika stadií výběrového řízení: pohovor (100b), motivační dopis (50b), životopis (50b), ilustrační práce s klientem (100b), rozhovor s psychologem (30b).  Účastníkům zadejte libovolný počet bodů v různých částech řízení.  Účastník postupuje pokud získá 87% z celkového počtu bodů. Postoupit musí 5 uchazečů.  U každé z částí zjistěte, zda je průměrný výsledek všech uchazečů „dobrý“ (tj. 75%) nebo „špatný“.  Použijte vhodné podmíněné formátování.

Použité zdroje  Obr. 1 – Archiv autora, IKT50.  Obr. 2 – Archiv autora, IKT51.  Obr. 3 – Archiv autora, IKT52.  Obr. 4 – Archiv autora, IKT53.  Obr. 5 – Archiv autora, IKT53.  Obr. 6 – Archiv autora, IKT54.  Obr. 7 – Archiv autora, IKT55.  Obr. 8 – Archiv autora, IKT56.  Obr. 9 – Archiv autora, IKT57.  Obr. 10 – Archiv autora, IKT58.  Obr. 11 – Archiv autora, IKT59.  Obr. 12 – Archiv autora, IKT60.  Kliparty pocházejí z archivů MS Office. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radek Hoszowski Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Veškeré použité obrázky (kliparty) pocházejí …