Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ D.9.A.15_pocatek_druhe_svetove_valky 30.01.2013 Ročník:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Člověk a společnost Dějepis Světové války Mocenské spolky v 1. světové válce VY_32_INOVACE_01 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Advertisements

Druhá světová válka Elizabet,Kačka a Eli.
9. ročník Novověk, moderní dějiny
VY_32_INOVACE_2D.9.04 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VMzáří 2011 Ročník použití VM9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VMOpakovací test VY_32_INOVACE_16_ČSR,
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
První světová válka III
VY_32_INOVACE_1D.9.09 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ317 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (II. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
FORMOVÁNÍ PROTIHITLEROVSKÉ KOALICE 1941
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
VY_32_INOVACE_3D.6.04 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Druhá světová válka (I. část)
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ D.9.A.21_zaver_svetove_valky Ročník: devátý.
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice Autor: Mgr. Jitka Hajná Název: VY_32_INOVACE_19_D_2. světová válka Téma:
Opakujeme dějepis na II. stupni. Druhá světová válka - Testík Název : Opakujeme dějepis na II. stupni Šablona: III/2 Číslo: 47 Autor: Mgr. Soňa Blažková.
Druhá světová válka. 1.Kdo je na obrázku? 2.Jaké spojenectví karikatura vyjadřuje? 3.Co jednotlivé státy získaly?
II.světová válka - úvod Název sady materiálů: Dějepis pro 9. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_9_2820_II_světová_válka_úvod Autor: Mgr. Kočíř Petr.
Začátek Druhé světové války. Fašistická osa Po Mnichovské dohodě bylo jasné, že svět se Hitlera bojí a ustupuje mu Vznikla osa : BERLÍN – ŘÍM – TOKIO.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.13_prirodni_pomery_ cr_zivotni_prostredi
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A. 24_hospodarstvi_cr Ročník: osmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A.04_prirodni pomery_cr_typy_chranenych_uzemi_v_cr
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Anna Zabranská ČísloVY_32_INOVACE_3137 NázevKonec 1. svět. války a Pařížská mírová konference Téma.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.34_regiony_ceske_republiky_IX Ročník: osmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.18_hospodarstvi_cr_II Ročník: osmý Vzdělávací.
Pakt SSSR – Německo – SSSR a Německo uzavřely smlouvu o neútočení na deset let pakt Ribbentrop–Molotov tajná doložka o rozdělení sfér vlivu.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-11 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Příprava Mnichova, mnichovská konference. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost.
Versailleská konference. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Versailleská.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE_Z.8.A.06_prirodni_pomery_cr_typy_chranenych_uz emi_v_cr_opakovani_uciva.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ Z.8.A.07_prirodni_pomery_cr_povrch Ročník: osmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
PRVNÍ FÁZE STUDENÉ VÁLKY
Svět po první světové válce
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
PŘÍRODNÍ ZDROJE ČR – NEROSTNÉ SUROVINY
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
SITUACE V PROTEKTORÁTU
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
Sada : Člověk a jeho společnost
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
2. světová válka Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_15_Česká historie.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Zánik první republiky.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – POHRANIČNÍ POHOŘÍ, PODNEBÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.08_velka_morava Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
REGIONY ČESKÉ REPUBLIKY
VY_32_INOVACE_120 DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA. VY_32_INOVACE_120 DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
KOORDINACE POSTUPU SPOJENCŮ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ D.9.A.15_pocatek_druhe_svetove_valky Ročník: devátý Vzdělávací oblast: ČLOVĚK A SPOLEČNOST Předmět:DĚJEPIS Název: POČÁTEK DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLKY Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA POČÁTEK DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLKY

ANOTACE Dějepis 9.ročník Práce s textem – rozvoj čtenářské gramotnosti Vyhledávání informací a orientace v textu Práce s mapou světa

OPAKOVÁNÍ Vylušti názvy států, které podepsaly Mnichovskou dohodu 1.Daně Meckové bylo studium historie vždy blízké. 2.Vysvětlit „alien“ ? Tento pojem je anglický, znamená vetřelec. 3.Dan Glienwood byl známou postavou fantasy románů. 4.Nová značka kosmetiky se nazývá Cofran Cien.

ŘEŠENÍ 1.Daně Meckové bylo studium historie vždy blízké. 2.Chcete vysvětlit „alien“? Tento pojem je anglický, znamená vetřelec. 3.Dan Glienwood byl známou postavou fantasy románů. 4.Nová značka kosmetiky se nazývá Cofran Cien.

ÚVOD K NOVÉMU UČIVU Druhá světová válka byla velkým mezníkem v novodobé historii. Abychom chápali dnešní situaci, je třeba dobře znát události, výsledky a následky této dějinné události. Vždy je třeba hledat kořeny mezinárodních vztahů v minulosti.

1. ÚKOL 1.Vyhledej tři největší bojiště druhé světové války 2.Zopakuj, která území Německo obsadilo před válkou 3.Zjisti, která území obsadila Itálie 4.Jmenuj území, která získal SSSR 5.Všechna území ukaž na mapě světa

ŘEŠENÍ 1.Evropa, Středomoří, Tichomoří 2.Rakousko, Čechy a Morava 3.Etiopie, Albánie 4.Polsko, pobaltské republiky, část Finska a Rumunska

1. ÚKOL V následujícím textu vyhledej hlavní údaje, uprav je a udělej si výpisky do sešitu Druhá světová válka začala Německo bez vyhlášení války napadlo Polsko. Hitler zvolil taktiku „bleskové války“, což znamenalo nasazení silných jednotek (tanky, letadla, bitevní lodě). Jeho cílem bylo rychle postupovat do vnitrozemí. Polská armáda byla špatně vyzbrojená, a tak nedokázala vzdorovat. Velká Británie a Francie vyhlásily Německu válku, ale nic nepodnikly („podivná válka“). Část Polska získal podle dohod SSSR, část byla připojena k Německu => Polsko přestalo existovat.

ŘEŠENÍ – počátek druhé světové války Německo napadlo Polsko Blesková válka – rychlý úder silné armády Podivná válka – Velká Británie a Francie válku vyhlásily, ale Polsku nepomohly Zánik Polska, rozděleno mezi Německo a SSSR

NĚMEČTÍ VOJÁCI NADŠENĚ STRHÁVAJÍ POLSKOU HRANICI

METODICKÝ NÁVOD Materiál je určen k celohodinové práci Připravíme pracovní listy a mapu světa Vycházíme z úvodní části; jejím cílem je uvědomit si situaci v Evropě před válkou Ve druhé části žáci využijí své znalosti ze slohu – výtah, výpisky Práci žáků doprovázíme podrobnějším výkladem Klíčová slova: viz s.4,7,9 Inovace: orientace v textu, důraz na samostatnost, využití mezipředmětových vztahů, posouzení důležitosti údajů

POUŽITÉ ZDROJE S. č. 10: Sönnke, Hans,,commons.wikimedia [2013–01–29]. Dostupné na www: A,_Polen,_Schlagbaum,_deutsche_Soldaten.jpg